Mitä viette päiväkodin hoitajille lahjaksi?
Kommentit (26)
Jotain joka tulee hyötykäyttöön. Ei kukkia, koriste-esineitä tai kynttilöitä niitä riittää aina. Mieluummin vaikka hyvää sinappia, viiniä tms syötävää tai juotavaa. Nyt cm hyvä tarjous 35 euron erittäin laadukkaat ja söpöt muumiveitset 25 euroa. Jos vain yksi hoitaja ostaisin ehdottomasti nuo!
Mikä on päiväkodin hoitaja? Onko se vähän niinkuin esim. laitosmies? Hoitaako se päiväkodin hoitaja jotain kiinteistöhommia siellä vai muuten vaan hoitaa sitä päiväkotia. Onko se kenties hoivahoitoa se päiväkodin hoitajan homma? Onko myös esim koulun hoitaja tai työpaikan hoitaja....auton hoitaja...Olenkohan minä vaimon hoitaja, jos hoitelen vaimoni.
En vie mitään. Vasta ylä-asteella kannattaa muistaa opettajia, arvosanoilla ei ole aikaisemmin merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Jotain joka tulee hyötykäyttöön. Ei kukkia, koriste-esineitä tai kynttilöitä niitä riittää aina. Mieluummin vaikka hyvää sinappia, viiniä tms syötävää tai juotavaa. Nyt cm hyvä tarjous 35 euron erittäin laadukkaat ja söpöt muumiveitset 25 euroa. Jos vain yksi hoitaja ostaisin ehdottomasti nuo!
Vaikka olisi kuinka laadukas veitsi niin en tykkäisi kyllä Muumeista missään tavarassa. Miksi aikuinen haluaisi muumiaiheista tavaraa??
Ja mistä tämä laatu/hyvä sinappi on tullut? Käytän Kotisinappia ne muutamat kerrat vuodessa kun syön makkaraa, jotain perus halpaa sinappia joihinkin ruokiin joissa sinappi on osa reseptiä. Kuka nämä sinapit ja muut saa syötyä?
Kukista tykkäisin. Kestää aikansa, sitten voi hyvällä omalla tunnolla heittää pois. Ei kää roinaa nurkkiin.
Mä kuulin kun yhdessä ryhmässä hoitaja haukkui mua rumaksi... sellanen läski lihapulla jolla vielä turvonneempi naama. Ajattelin yllättää hänet sokerittomilla karkeilla.
Lapsilta kortit. Uskon että saavat aika paljon suklaata yms. ja miellyttävin lahja on kiitos hyvästä työstä. Itse en henkilökohtaisesti usko, että opettajat ja päiväkodin työntekijät haluavat jokaiselta lapselta hienon lahjan. Vaan se aidon kiitoksen arvokkaasta työstä.
Eri asia, jos on työnantajan roolissa.
Vierailija kirjoitti:
En vie mitään. Vasta ylä-asteella kannattaa muistaa opettajia, arvosanoilla ei ole aikaisemmin merkitystä.
Voisiko sitä kuitenkin ajatella, että jotkut haluavat antaa lahjan opettajille siinä kuin muillekin tärkeille ihmisille elämässään tai lastensa elämässä. Viemme aina lahjan opettajille, kotimme siivoojille, lähimmille sukulaisille ja parille naapurille jne. Samoin voimme aikanaan päiväkotiin. Valikoimme lahjat niin, että ne aidosti ilahduttaisivat saajaansa. Tuskin olemme ainoita, jotka näin toimivat. Ilahduttaminen ja hyvät käytöstavat kunniaan. Opettajat ovat lastemme elämässä jokaisena arkipäivänä. Meidän vanhempien jälkeen kaikista eniten. Miksi siis emme heitä koskaan huomioisi. Luotan jokaisen opettajan ammattitaitoon siten, että joku kahvi ja suklaa esimerkiksi eivät lasten numeroihin vaikuta. Kyllä numerot ansaitaan omalla työllä ja aktiiviisuudella.
Viekö joku päiväkotiinkin joululahjoja? Miten teillä riittää rahat? Siellä on monta tätiä ja nyt on lukukausi vasta puolessa! Olen vienyt kukan vasta keväällä luokan opettajalle, sitten kun saa todistuksia. Stressaan ihan tarpeeksi rahanmenosta jouluna ilman "vieraiden" ihmisten lahjomisiakin.
Opettajat ym ovat merkityksellisiä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko sitä kuitenkin ajatella, että jotkut haluavat antaa lahjan opettajille siinä kuin muillekin tärkeille ihmisille elämässään tai lastensa elämässä. Viemme aina lahjan opettajille, kotimme siivoojille, lähimmille sukulaisille ja parille naapurille jne. Samoin voimme aikanaan päiväkotiin. Valikoimme lahjat niin, että ne aidosti ilahduttaisivat saajaansa. Tuskin olemme ainoita, jotka näin toimivat. Ilahduttaminen ja hyvät käytöstavat kunniaan. Opettajat ovat lastemme elämässä jokaisena arkipäivänä. Meidän vanhempien jälkeen kaikista eniten. Miksi siis emme heitä koskaan huomioisi. Luotan jokaisen opettajan ammattitaitoon siten, että joku kahvi ja suklaa esimerkiksi eivät lasten numeroihin vaikuta. Kyllä numerot ansaitaan omalla työllä ja aktiiviisuudella.
Jatka vaan elämistä haavemaailmassasi.
Hoidan työkseni lapsia. Suklaa ym herkut on paras lahja. Koriste- esineet ym on niin hakuammuntaa etten suosittele... suklaat sen sijaan häviää aina nopeasti.
Jos antaa herkkuja sinne kahvihuoneeseen ja jollain onkin ahmimishäiriö, niin mitäs sitten? Muut eivät saa mitään. Jotkut pk-tädithän ovat ylipainoisia.
En ole tainnut koskaan viedä mitään varsinaista lahjaa. Joskus ollaan viety lasten tekemät kortit, mutta useimmiten ollaan vain sanottu kiitokset syksyn puuhista ja toivotettu hyvää joulua.
Kerran vein pienet lahjakortit lähikahvilaan ja hoitajat halasivat minua. Jäi olo että heidän muistaminen oli harvinaista. Nyt olen antanut lapsen valita kullekin hoitajalle kukan tai jonkun suklaarasian. Rahaa on siis mennyt yhteensä n. 15-20e neljälle hoitajalle. Onneksi taloutemme kestää sen. :) kun itse olin töissä jossa tapasin lapsiasiakkaita, duunarivanhemmat muistivat minua lahjalla jouluna, ylemmän yhteiskuntaluokan vanhemmat eivät. Oma äitini on vahvasti duunaritaustainen ja opettanut minut arvostamaan raskaan työnsä hyvin tekeviä. Nyt vaan mietin että miten muistaa jouluna muslimisiivoojaa joka ei vietä joulua?
Ei mitään, koska ne joutui Koronan vuoksi karanteeniin eivätkä ole paikalla.
Paketti vihreetä teetä, pari kynttilää ja suklaakonvehtia?