Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohta velaton <3

Vierailija
17.12.2020 |

YES!!!! Tein ensimmäistä kertaa elämässäni ylimääräisen lyhennyksen opintolainaan :)
Maksettu nyt: Luottokorttivelka sekä kaksi henkilökohtaista velkaa, kohta myös opintolaina.

Kiitos Dave Ramsey <3 <3

Nuuka elämä jatkuu... ja nää dopamiinipalkinnot aivoissa kun makselee näitä pois onnistuneesti on parempaa kuin mikään shoppailu!!!!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ap tunteen! 

Itselleni tuli avioeron tiimoilta velkaa ja niiden lyhentäminen oli vuosien projekti. Lopuksi sain kaupungilta sosiaalisen luoton ja sen pienenpienen koron ansiosta pääsin veloista eroon puolitoista vuotta etuajassa. Se tunne kun hartioilta tippui valtava kivenmurikka... sanoinkuvaamaton tunne :)

Nyt periaatteeni on se, että velkaa saa olla mutta vain jos sen korko on vähäinen tai sitä ei ole laisinkaan. Toinen periaate on se, että velan edestä pitää olla säästössä vastaava summa. Toisin sanoen esimerkiksi käytän luottokorttia maksuaikakorttina ilman korkoja ja kuluja vaikkapa matkojen maksussa.

Jatketaan samaan malliin :)

Vierailija
22/30 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n päivitys: Velaton elämä jatkuu, samoin nuukailu ja säästäminen ja onneksi niin: Tuli nimittäin yllättäen terveyteen liittyviä suuria menoja, jotka onneksi sain kuitattua ilman velan ottoa, kiitos sen että olen säästänyt ja pääsin vuoden alussa viimeisestäkin velasta.

Kesti pitkään, että tajusin miten tärkeää taloudenhallinta on ja se ettei elä tilipäivästä tilipäivään ja tuhlaile rahoja holtittomasti "kaikkeen kivaan". Tällä elämän tavalla mulla on nyt mahdollisuus mielenrauhaan ja isoihin tavotteisiin, eikä vastoinkäymiset kuten yllättävät menot ja katastrofit enää kaada taloutta ja tee hulluksi.

Olen myös ymmärtänyt, että budjettiin pitää sisällyttää aina osio "jotain kivaa". Eli saan ostaa itselleni jotain kivaa joka kuukausi tietyllä summalla. Toimii!

Toivottavasti tämä inspiroi muitakin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se tyyppi on?

Vierailija
24/30 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että olet maksanut 20 v asuntolainan pois.

Mäkin luulin, että kyse olis tästä, mutta jos on kerran ollut muissa veloissa korviaan myöten, on kyllä myös erinomainen saavutus saada ne kuitatuksi. Hyvä ap!

Vierailija
25/30 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on Dave Ramsey ja mitkä ovat hänen ohjeensa?

Vierailija
26/30 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole velaton mutta seuraavat 40 vuotta rentoilen. Sain eläkkeen. Menkää te töihin raatamaan. Minä herään puoliltapäivin ja otan aurinkoa

Vierailija
27/30 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloudellinen neuvonantaja, joka on pitänyt jenkeissä todella suosittua radio-ohjelmaa (löytyy nykyään uudet jaksot myös Youtubesta) jossa neuvotaan ihmisiä raha-asioissa. Ramsey keskittyy erityisesti ylivelkaantuneiden auttamiseen ja klassikoksi ovat tulleet ihmisten "I'm debt freeeee!!!!" -kiljahdukset ohjelmassa sen jälkeen kun ovat kertoneet oman tarinansa ja miten pääsivät veloista kokonaan eroon.

Dave Ramseyn oppiin kuuluu, että taloudenhallinta on 20% matematiikkaa ja 80% käyttäytymistiedettä. Tämän vuoksi hän suosittelee ns. lumipallometodia veloista eroon pääsemiseen. Lumipallometodi on optimaalisin keino päästä veloista eroon (matikka ei siis riitä), koska siinä käytetään peliriippuvaisten psykologiaa, jossa ihminen kokee pieniä palkintoja koko ajan ja saa draivia mennä koko ajan eteenpäin ja jatkaa sitä mitä tekee.

Ramseyn "baby steps" on ohjelma joka tähtää veloista eroon pääsemiseen ja lopulta vaurastumiseen. "Live like no one else, so later you can live like no one else". Pointtina on mielihyvän lykkääminen, jotta mypöhemmin voi nauttia vauraudesta.

Tässä pähkinänkuoressa:

Vierailija
28/30 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloudellinen neuvonantaja, joka on pitänyt jenkeissä todella suosittua radio-ohjelmaa (löytyy nykyään uudet jaksot myös Youtubesta) jossa neuvotaan ihmisiä raha-asioissa. Ramsey keskittyy erityisesti ylivelkaantuneiden auttamiseen ja klassikoksi ovat tulleet ihmisten "I'm debt freeeee!!!!" -kiljahdukset ohjelmassa sen jälkeen kun ovat kertoneet oman tarinansa ja miten pääsivät veloista kokonaan eroon.

Dave Ramseyn oppiin kuuluu, että taloudenhallinta on 20% matematiikkaa ja 80% käyttäytymistiedettä. Tämän vuoksi hän suosittelee ns. lumipallometodia veloista eroon pääsemiseen. Lumipallometodi on optimaalisin keino päästä veloista eroon (matikka ei siis riitä), koska siinä käytetään peliriippuvaisten psykologiaa, jossa ihminen kokee pieniä palkintoja koko ajan ja saa draivia mennä koko ajan eteenpäin ja jatkaa sitä mitä tekee.

Ramseyn "baby steps" on ohjelma joka tähtää veloista eroon pääsemiseen ja lopulta vaurastumiseen. "Live like no one else, so later you can live like no one else". Pointtina on mielihyvän lykkääminen, jotta mypöhemmin voi nauttia vauraudesta.

Tässä pähkinänkuoressa:

Olipas tämä hyvä video! Itse oon tehnyt juuri noin kuin videolla sanotaan ettei saisi tehdä, eli oon sijoittanut ja säästänyt, vaikka keittiöremontista vielä lainaa 2000 € ja autosta 7000 €. Täytyykin ottaa nämä työn alle! 

Kiitos sulle tuntematon, joka postasit tämän videon :)

Vierailija
29/30 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs valallisille tänään kuuluu?

Itse sain yhden lainan pois maksettua, savotta jatkuu…

Vierailija
30/30 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiko on siis vihdoin tulossa? Onnea 😍