Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää menkö nielurisaleikkaukseen ikinä!!

Vierailija
10.05.2014 |

Maanantaina oli leikkaus ja nyt on vieläkin niin perkeleen kipeä että ei voi kunnolla edes vettä juoda. 6 päivää menty mehujäällä ja ei oo joka päivä ees voinut sitä imeskellä.. Lääkkeet auttaa max 2h vaikka pitäis vaan 6h välein ottaa.. Ja peitteet ei oo vielä ees irronnut, se kuulema sattuu kaikista eniten. Kuolen...

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa on, tiedän! Mutta kun peitteet on irronneet, alkaa kyllä melko pian helpottaa. Tsemppiä!!

Vierailija
2/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou.. Oon miettinyt proppujen takia, mutta kumpikohan on pahempi..? Kyllähän tuo kipu loppuu aikanaan, proput ei.. Mutta tsemppiä sulle! Ota kylmää viiniä, nousee hyvin päähän kun et oo syöny, eikä satu sit niin paljoo.. bd

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei, en mee :)

mullakin on kurkku nyt ihan älyttömän kipeä, ja jouduin vielä harrastamaan liikuntaa tänään, mitä ei kyllä olis pitänyt tehdä. karseaa kun on niin älytön nälkä ja periaatteessa tekis mieli vaikka mitä mut ei vaan voi niellä.

Vierailija
4/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi haloo, ihan sama oli leikkaus mikä tahansa. Kivut on kovat. Mutta sen jälkeen kun on toipunut leikkauksesta niin tasan tarkkaan parantaa elämän laatua huimasti. Itse otin ainakin ilomielin sen parin viikon tuskan nielurisaleikkauksen jälkeen kun toinen vaihtoehto oli olla joka kuukausi angiinassa. Ei ole kovin kauaskatseista ap tuo sinun logiikkasi.

Vierailija
5/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni karmivin toipuminen, olin niin kipeä kaksi viikkoa, paino putosi 5kg kun mitään en saanut syötyä tai juotua, olo oli kamala, odotin vain lääkkeiden ottamis aikaa. Mutta sitten helpotti ja angiinoita ei ole sen koommin ollut, leikkauksesta vuosi.

Vierailija
6/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistettiin nielu- sekä kitarisat joskus 6-vuotiaana. Muistan vieläkin sen kivun ja tuskan, vahvoja kipulääkkeitä ja jäätelöä piti syödä vaikka halusi sitä ihan oikeaa ruokaa. :) Oli kuitenkin leikkauksen arvoista, kertaakaan ollut angiinaa, korvatulehdukset ja kuorsaus loppuivat. :)

Vierailija
7/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkausta miettiville haluan sanoa että mua peloteltiin kovilla kivuilla ennen leikkausta ja jännitin sitä aika paljon.. Olo parani kuitenkin vkossa leikkauksen jälkeen niin paljon, että söin jopa pitsaa(!!). Toki oli kipuja, varsinkin öisin ja aamulla, mutta ei mitenkään sietämättömiä.. Verta vuoti hieman mutta tyrehtyi itsestään ja peitteet lähti melkein huomaamatta. Itse leikkauksen jälkeen tehtiin vielä n vuoden päästä korjausleikkaus, koska nieluun oli jäänyt jotain kudosta, johon tuli useamman kerran nielupaise:P

Se on sitten asia erikseen, mutta eipähän ole enää kurkkukipua eikä muuten nuhaakaan koskaan! Eli varmaan hyvin yksilöllisiä juttuja.. Mutta tsemppiä Ap, en siis halua vähätellä kipujasi!

Vierailija
8/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vei sanat suustani!

Tsemppiä ap:eelle! Olin 30v kun multa leikattiin, oksensin sairaalassa leikkauksen jälkeisen illan ja yön, järkyt kivut noin viikon, hourailin ja näin näkyjä kovien lääkkeiden vuoksi, kesälomareissu ulkomaille meni reisille (n.3 viikkoa leikkauksesta) - mutta en kertaakaan kadu leikkausta!

Heippa proput ja angiinat!!

Vierailija
9/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt poskionteloleikkauksessa ja samassa huoneessa kun pääsin leikkauksesta mömmöissä oli toipumassa jostain nielurisaleikkauksesta toipuvia.. Ei kuulostanut hääville se olotila :/

Vierailija
10/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacodia lääkkeeksi. Yritä syödä jotain ravitsevaa ja pehmeää, esim. Leipäjuustoa.

Vierailija
11/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että mä en muista kovia kipuja ollenkaan, taisin olla 32-vuotias kun leikkaus tehtiin. Olin aika onnellinen, että pääsin eroon propuista ja laajentuneista risoista.

Vierailija
12/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli nuorena jatkuvasti angiinoita ja hirveästi proppuja. Muutin ruokavaliotani, jätin mm. maitotuotteet ja sokerin kokonaan pois. Aloin käyttämään kalanmaksaöljyä (nykyään d-vitamiinikapseleita) ja käymään vyöhyketerapiassa. En tiedä mikä näistä auttoi vai kaikki yhdessä, mutta siihen angiinat loppuivat ja siitä on nyt 25 v aikaa. Pari kertaa olen joutunut propun kaivamaan ulos.

Minullekin oli jo leikkausaika varauksessa, mutta en onneksi mennytkään. Kannattaa ainakin kokeilla vaihtoehtoisia hoitoja, ennen "kovia" menetelmiä.

Vierailija
13/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin kai nykyisin nierurisoja leikataan, elleivät ne nyt ole sitten niin isot, että haittaavat monin tavoin elämää. Ennenhän niitä leikattiin melkein liukuhihnalta, ja muistan miten toisaalta peloteltiin, että jos sitten vielä tulee angiina, niin se on tosi kova tauti.

Yhdeltä koulukaverilta leikattiin joskus alaluokilla risat ja me hölmöt olimme vaan kateellisia, kun hän sai syödä talvella jäätelöä!

Vierailija
14/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hiljattain. Ei lainkaan niin paha kuin pelotellaan tai toiset kokevat. Olin tosi kipeä, maksimimäärä särkylääkkeitä, mutta kyllä sen kivun kesti. Syödähän ei saa kiinteitä/lämmintä 2 viikkoon.

Ei risoja, ei proppuja, kivaa :) Kannatti.

Vierailija
15/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni helposti ja angiinat jäi, oli hyvä reissu:))

Vierailija
16/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 21:34"]

Olin hiljattain. Ei lainkaan niin paha kuin pelotellaan tai toiset kokevat. Olin tosi kipeä, maksimimäärä särkylääkkeitä, mutta kyllä sen kivun kesti. Syödähän ei saa kiinteitä/lämmintä 2 viikkoon.

Ei risoja, ei proppuja, kivaa :) Kannatti.

[/quote]

En muuten edes huomannut kun peitteet irtosivat. Eikä ole korkea kipukynnys. Turhaan pelkäsin etukäteen.

Vierailija
17/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 20:56"]

Maanantaina oli leikkaus ja nyt on vieläkin niin perkeleen kipeä että ei voi kunnolla edes vettä juoda. 6 päivää menty mehujäällä ja ei oo joka päivä ees voinut sitä imeskellä.. Lääkkeet auttaa max 2h vaikka pitäis vaan 6h välein ottaa.. Ja peitteet ei oo vielä ees irronnut, se kuulema sattuu kaikista eniten. Kuolen...

[/quote]

Miksi 6 tunnin välein? Minulle nimenomaan korostettiin että syö reilusti särkylääkkeitä ja parin tunnin välein otin. 

Vierailija
18/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä lääkkeitä sulle on määrätty ja millaisin välein otettavaksi?

Vierailija
19/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, ku mä en muista ollenkaan, että leikkauksen jälkeen ois ollu kipuja. Olin silloin 18v. ja toivuin mielestäni nopsaan. Ei jääny mitään traumoja tai edes mielikuvia leikkauksen jälkeisistä kivuista. Proput ja angiinat lähti sen siliän tien. Ehdottomasti suosittelen leikkausta. Pari päivää pilttiä ja jätskiä, ni kyl se siitä.

Vierailija
20/46 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 21:12"]

Leikkausta miettiville haluan sanoa että mua peloteltiin kovilla kivuilla ennen leikkausta ja jännitin sitä aika paljon.. Olo parani kuitenkin vkossa leikkauksen jälkeen niin paljon, että söin jopa pitsaa(!!). Toki oli kipuja, varsinkin öisin ja aamulla, mutta ei mitenkään sietämättömiä.. Verta vuoti hieman mutta tyrehtyi itsestään ja peitteet lähti melkein huomaamatta. Itse leikkauksen jälkeen tehtiin vielä n vuoden päästä korjausleikkaus, koska nieluun oli jäänyt jotain kudosta, johon tuli useamman kerran nielupaise:P

Se on sitten asia erikseen, mutta eipähän ole enää kurkkukipua eikä muuten nuhaakaan koskaan! Eli varmaan hyvin yksilöllisiä juttuja.. Mutta tsemppiä Ap, en siis halua vähätellä kipujasi!

[/quote]

Ison riskin otit syömällä. Se on 2 viikkoa kiellettyä, vaikka pystyisi.