Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu menee kelloa kytätessä ja paikasta toiseen ajellessa

Vierailija
17.12.2020 |

Tätäkö se sit loppuelämä on, olen 27v, (ei lapsia) ja nyt jo tuntuu että niin kyllästynyt ajelemaan paikasta toiseen aattona ja joulupäivänä. Kotiin ei ehdi rauhoittumaan ja tunnelmoimaan ollenkaan, puhumattakaan ruokailuista pitkän kaavan mukaan samalla viiniä nauttien, kun autoa täytyy ajaa. Joo, toki minulla olisi oikeus tehdä niinkuin haluan mutten kestä sitä syyllisyyden tunnetta jos ilmoitan että ainakin toinen päivistä menee kotona liikkumatta mihinkään. Läheiset on minulle tärkeitä ja tottakai haluaisin heidän kanssaan olla mutten jaksa tuota paikasta toiseen siirtymistä.
Ehkä vertaistukea kaipailen.. neuvoja en niinkään, tiedän kyllä että olen itse oman elämäni ohjaksissa ja voisin sanoa ja voisin olla menemättä jne.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että olet altistunut koronalle ja joudut olemaan karanteenissa joulun yli. Sitten vietät sellaisen joulun kuin haluat.

Vierailija
2/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kotona, en todellakaan ala joulua pilaamaan ajelulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korona-aikana pidä tuolla tavalla poukkoilla.

Vierailija
4/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tasan kolme päivää vapaata enää tänä vuonna, joten ne mä löhöän himassa. Olen ilmoittanut jo kaikille, että 24.-26.12. olen tavoittamattomissa. Minä en lähde, minä en ota vastaan. - ehkä yhden tyypin, jos lapsiltaan pääsee.

Vierailija
5/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että olet altistunut koronalle ja joudut olemaan karanteenissa joulun yli. Sitten vietät sellaisen joulun kuin haluat.

Mikä saa ihmisen pitämään valehtelua pienempänä pahana kuin totuuden kertomista?

Vierailija
6/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa ihmisen pitämään valehtelua pienempänä pahana kuin totuuden kertomista?

Ehkä sellainen, joka ei jaksa sitä volinan ja jankutukseen määrää, mikä siitä kieltäytymisestä seuraa.

Vierailija
7/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

23.12 klo 17 töistä

24.12 klo 10 autoon 8 tunnin ajomatkalle

25.12 vaimon porukoiden nurkissa istumista

26.12 klo 10 paluumatka 8 h

27.12 klo 08 oltava töissä

jep jep...

Vierailija
8/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan katsoa, että onko aloitus vuoden takaa, tai vanhempi. Ootko, ap, yhtään seurannut mitä tänä vuonna on tapahtunut, mistä poterosta kaivauduit?! Ei KUKAAN ajele tänä jouluna kyläpaikasta toiseen!

Vierailija
9/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kasvat oikeasti aikuiseksi, alkaa syyllisyydentunteet häipyä. Etkö muuten ole itse tärkeä niille läheisillesi? Kutsupa heidät kylään jouluksi ja syyllistä takaisin jolleivat tule.

Vierailija
10/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on just sellaista, minkä siitä tekee. Joko opettelet sanomaan "ei" ja kestät muiden mielensäpahoitukset, tai sitten teet niin kuin muut sinulta odottavat ja pahoitat itse mielesi. Kenen elämää elät: omaasi vai muiden?

Vierailija
11/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, aika moni kuitenkin, katsos kun korona ei ole este elämästä nauttimiselle ;)

Vierailija
12/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kaikkien luona lapsettoman aikuisen pitää vierailla? 

Itse olen lapseton 28 v. Aattona aamupäivällä ajetaan vartti miehen vanhempien luo aamupalapuurolle, ollaan siellä parisen tuntia. Mies jää sinne ja minä ajan vartin vanhempieni luokse. Siellä viiniä, ruokaa ja joulumusaa kunnes siirrytään koko poppoo sukujoulujuhliin 20 min ajomatkan päähän. Sieltä illalla kotiin ja ehkä vielä kaverin luokse viiniä tirpomaan.

Joulupäivänä miehen kanssa mun vanhempien luo jouluruokarääppiäisiin ja viiniä juomaan. Loppuilta vapaa. Joka joulu sama kaava, toimii eikä ole kiire.

Toisaalta mulla ei ole yhtään isovanhempaa elossa, ja miehen isovanhemmat asuvat kaukana joten siellä ei käydä ollenkaan.

Vierailija
13/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

23.12 klo 17 töistä

24.12 klo 10 autoon 8 tunnin ajomatkalle

25.12 vaimon porukoiden nurkissa istumista

26.12 klo 10 paluumatka 8 h

27.12 klo 08 oltava töissä

jep jep...

Mene junalla tai lentokoneella lähemmäs niin ei tarvitse tuhlata 8 tuntia ajamiseen.

Vierailija
14/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa edellä se hyvin sanottiin (nro 10). Jos kerran sinulle on tärkeämpää, ettei kukaan pahoita mieltään, niin hyväksy silloin, että se on oma valintasi ja valitset kytätä kelloa ja ajella ympäriinsä. Opettele nauttimaan siitä.

Vierailija
15/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8, aika moni kuitenkin, katsos kun korona ei ole este elämästä nauttimiselle ;)

Ei todellakaan ole este, mutta siitä voi nauttia monin muinkin tavoin, kun reissata ympäriinsä kyläpaikasta toiseen just tänä jouluna.

Vierailija
16/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vaikeeta siinä että vetoaa noihin suosituksiin? Sanoo ettei halua altistua tai altistaa. En käsitä kyllä muutenkaan koko ongelmaa, oon ihan aina viettänyt jouluni just siellä missä haluan.

Vierailija
17/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota se saattaa olla itselläkin jos saan lapsia. Nyt lapsettomana pariskuntana voidaan miehen kanssa hajaantua omiin sukulaisiin. Mutta jos olisimme perhe, joutuisin anoppilaankin jouluksi. Tuntuisi lasten puolesta niin tylsältä nyhjätä joulu kotona ydinperheen kesken. Joulu on aina ollut lapsuuden kodissa juhla jolloin tavataan serkkuja, tätejä ja isovanhempia jne. Olisi ollut tylsää viettää se vain vanhempien kanssa. Tosin omille vanhemmille tämä ei ollut ongelma kun asuttiin koko suku samassa kaupungissa.

Vierailija
18/18 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olet sinä, joka tunnet syyllisyyttä jos et ole reissussa jouluna, miksi ne eivät tunne syyllisyyttä, jotka sitä sinulta vaativat?

Miksi sinulla ei ole mielestäsi aivan yhtä suurta oikeutta viettää ihan oma rauhallinen joulu kuin muilla?

Ja vielä se viimeinen kysymys: mikä sinusta tekee jotenkin arvottomamman kuin ne muut?

Jos / kun saa lapsia, kannattaa heti ensimmäisestä joulusta alkaen ottaa se periaate, että lapsen kotiin pitää tehdä omat jouluperinteet. Ajatelkaa, kuinka surullista se on, jos jonkun lapsen KOTONA ei koskaan käy Joulupukki, vain aina mummolassa. Toisaalta voi olla kivaa sekin, jos on paikalla paljon serkkuja, on leikkejä, pelejä, hauskaa ja riittävästi tilaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi