Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset pukeutuvat kireisiin vaatteisiin?

Vierailija
10.05.2014 |

Todella monet naiset pukeutuvat kireisiin, ohuisiin vaatteisiin: sukkahousut, stay upit, kireät topit. Ohuita ja vartalonmyötäisiä vaatteita. Vastaavasti miehet pukeutuvat enemmän paksumpiin kankaisiin, raskaampiin vaatteisiin, kaikkeen mikä ei nuole vartaloa.

Miksi niin on? Miksi naiset valitsevat niin niukkoja ja piukkoja vaatteita?

Miehenä ihmettelen etenkin, että miten miesten ahmivat katseet voivat ahdistaa jos kerran nainen valitsee itse pukeutua vaatteisiin, jotka paljastavat vartalon muodot. Osaako joku selittää?

Miehenä tietää että jos haluaa katseita, vetää tiukan paidan ja tiukat housut, mutta normaalitilanteessa pukeutuu peittävämmin.

Pitääkö naisen kireä ja paljastava pukeutuminen tulkita niin että nainen haluaakin katseita? Jos ei, miksi puette niitä?

Selvittäkää tyhmälle.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tällä vartalonmuodolla (kapea vyötärö, leveät hartiat ja lantio) näyttää helposti satakiloiselta, jos käyttää kaikki muodot piilottavia vaatteita. Miksi toisaalta pitäisikään piilotella naisellisia muotoja? Kauniitahan ne on. Eikä haittaa vaikka katseita tulisi.

Vierailija
2/22 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viitsi 90-62-90 tiimalasilla pukeutua kaapumaisiin vaatteisiin.. ja satun nyt vain tykkäämään topeista. Käytän niitä, jos haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten vaatteiden mitoitus on niukempaa. Jos haluaa väljemmän vaatteen, pitää ostaa liian iso, eikä se sitten istu nätisti.

Vierailija
4/22 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän paremmalta vartalonmyötäisten vaatteiden kanssa. Löysät vaatteet päällä näytän läskiltä (jota en siis ole vaan painoindeksin mukaan alipainoinen).

Vierailija
5/22 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 18:32"]

Pitääkö naisen kireä ja paljastava pukeutuminen tulkita niin että nainen haluaakin katseita? 

[/quote]

Eiiii! Naiset eivät tunnetusti pidä huomiosta eivätkä suotta korosta itseään. 

Vierailija
6/22 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pukeudun koska tykkään että vaatteet on iholla, en pidä roikkuvista vaatteista.

Nuorena minulla oli kovin huono itsetunto, sittemmin nähnyt kaikenlaista kurjaa ja ajatellut ettei minun pidä omaa kehoani hävetä. En ole porukan kaunein tai kamalin mutta itsetunto normaali.

Tykkään vaan vaatteistani, en kerää huomiota muttei minun tarvitse peitelläkään itseäni. Ja kaikkien ei tarvitse tykätä vatsapömpöstäni tai lantiostani, se on minun.

Inhottavaa tälläiset aloitukset joissa naisille annetaan negatiivinen kaiku omasta ulkonäöstä: ei mun tartte näyttää hoikalta supermallilta ja silti saan nauttia kauniista alusvaatteista eikä se ollut oikein että nuorena pukeuduin säkkipaitoihin eikä kukaan rohkaissut minua pitämään kehostani.

Puhumattakaan ikuinen arvostelu virolaisiin naisiin versus tuulipukukansa. Ei vaan jaksa. Kun kumartaessaan yhdelle pyllistää toiselle niin ainoa oikea tapa on olla oma itsensä ja sinut sen kanssa.

5 lapsen äiti

Vierailija
7/22 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. En mitenkään arvostele, päinvastoin. Haluan vain ymmärtää logiikan sen taustalla, että tykkää esitellä kauniita muotoja ja ahdistuu katseista.

Vierailija
8/22 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 19:21"]Itse pukeudun koska tykkään että vaatteet on iholla, en pidä roikkuvista vaatteista.

Nuorena minulla oli kovin huono itsetunto, sittemmin nähnyt kaikenlaista kurjaa ja ajatellut ettei minun pidä omaa kehoani hävetä. En ole porukan kaunein tai kamalin mutta itsetunto normaali.

Tykkään vaan vaatteistani, en kerää huomiota muttei minun tarvitse peitelläkään itseäni. Ja kaikkien ei tarvitse tykätä vatsapömpöstäni tai lantiostani, se on minun.

Inhottavaa tälläiset aloitukset joissa naisille annetaan negatiivinen kaiku omasta ulkonäöstä: ei mun tartte näyttää hoikalta supermallilta ja silti saan nauttia kauniista alusvaatteista eikä se ollut oikein että nuorena pukeuduin säkkipaitoihin eikä kukaan rohkaissut minua pitämään kehostani.

Puhumattakaan ikuinen arvostelu virolaisiin naisiin versus tuulipukukansa. Ei vaan jaksa. Kun kumartaessaan yhdelle pyllistää toiselle niin ainoa oikea tapa on olla oma itsensä ja sinut sen kanssa.

5 lapsen äiti

[/quote]

Ei ollut tarkoitus mitään negatiivista tunnetta synnyttää. Miehenä kun pukeutuu eri tavalla niin mietityttää vain, miksi nainen valitsee ne paljastavat vaatteet, kun meille miehille aina tolkutetaan, ettei saa katsoa.

Vierailija
9/22 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sanonut ahdistuvani katseista. Sen sijaan ahdistun rivoista puheista.

Pukeudun tyköistuviin vaatteisiin siksi että näytän niissä paremmalta kuin löysissä, johtuen ruumiinrakenteestani. Jos pienirintainen, kevytrakenteinen naainen pukeutuu löysään tunikaan, näytää kauniilta ja luontevalta. Jos taas minä, isorintainen, isoperseinen nainen pukeudun löysään tunikaan, näytän superlihavalta. Pakko ottaa sitä kangasta sisään sieltä mistä voi, jotta katsoja ylipäänsä näkee ettei kaikki kankaan peittämä ole pelkkää läskiä.

Vierailija
10/22 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten hiukan väljemmät vaatteet tuntuvat kivoilta, t-paitojen ylös nousemisesta alkoi havaita painon nousun.  20 vuotta sitten ollut paitapuseromuoti miellyttää.  Ei tietenkään telttoja suorastaan.  Käytännön seikka myöskin, liian kireisiin pitkiin housuihin ei saa alle leggingsejä.

Vierailija
11/22 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen nainen on huomiohuora.

Vierailija
12/22 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään mies ei saa edes kysyä, heti miinustellaan. Jopa on ihme.

Vierailija
13/22 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten tyköistuva vaate voi houkutella ahmivia katseita. Asia on tietysti erikseen, jos on liian lyhyt hame ja/tai avara kaula-aukko, mikä tarjoaa enemmän katseltavaa. En katsele kuola valuen hyvin istuviin vaatteisiin pukeutuneita miehiä, mutta ilman paitaa tallustavia kylläkin. :)

Vierailija
14/22 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 18:32"]

Todella monet naiset pukeutuvat kireisiin, ohuisiin vaatteisiin: sukkahousut, stay upit, kireät topit. Ohuita ja vartalonmyötäisiä vaatteita. Vastaavasti miehet pukeutuvat enemmän paksumpiin kankaisiin, raskaampiin vaatteisiin, kaikkeen mikä ei nuole vartaloa.

Miksi niin on? Miksi naiset valitsevat niin niukkoja ja piukkoja vaatteita?

Miehenä ihmettelen etenkin, että miten miesten ahmivat katseet voivat ahdistaa jos kerran nainen valitsee itse pukeutua vaatteisiin, jotka paljastavat vartalon muodot. Osaako joku selittää?

Miehenä tietää että jos haluaa katseita, vetää tiukan paidan ja tiukat housut, mutta normaalitilanteessa pukeutuu peittävämmin.

Pitääkö naisen kireä ja paljastava pukeutuminen tulkita niin että nainen haluaakin katseita? Jos ei, miksi puette niitä?

Selvittäkää tyhmälle.

[/quote]

Vierailija
15/22 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiedä.

Käytän itse en tiukkoja mutta istuvia vaatteita, ja kyllä minua saa katsoa. Tiedän, että näytän hyvältä. Jos ei joskus huvita tulla katsotuksi, niin lähden ulos pukeutuneena sen mukaisesti sitten.

Vierailija
16/22 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee naisen mielipide:Lihava,isopyllyinen ja mahakas nainen näyttää koomiselta hemmetin tiukoissa legginsseissä ja topissa.Seitinohuet housut valtavanpersuksen peittona.Naiset nauravat ja pilkkaavat miesten kikkanoita paitoja ja kaljamahoja,mutta he itse,voi  huumorin kukkaa voi.Joku aika sitten palailin kaupasta,kun edestä ohitseni meni nuori kuvaamani oloinen nainen,oli vielä koristellut muhkean olemuksensa klittereillä.Minua rupesi niin naurattamaan,etten tiennyt,mihin katsoa....Olenitse tukevahko naisimmeinen,en isotakapuolinen,mutta vyötärö on kadonnut ja olen pienirintainen.Eli olen tasapaksu.Ei tulisi pieneen mieleenkään pukeutua noin.Arkena kuljen joko farkuissa tai mukavassa hameessa tai leningissä ja arkena myös lähikauppaan tuulipuvussa.Parempiin menoihin hame,pusero-yhdistelmä tai juhlaleninki. Kokemanne katseet miehiltä voivat usein olla huvittuneita,sorry.

Vierailija
17/22 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa näkee tosi paljon tiukkoja farkkuja naisilla, vähän samaan tapaan kuin idässä ja ollaanhan me toki Viron ja Venäjän naapurimaita!!

Keski-euroopassa et taas näe niin tiukkaa ja kireää pukeutumista naisilla. Tyköistuvia ja tyylikkäitä vaatteita toki, mutta ei niin tiukkoja ja matalavyötäröisiä farkkuja. Pillifarkut ei kyllä edes ole kovin naiselliset eikä sovi monellekaan. 

Miksi niin harva käyttää hameita? Ja noista stay upeista, missä ihmeessä sä niitä näet? Itse näen enemmänkin tiukkaa pukeutumista, mutta ehkä vähän jätkämäistä jollain tapaa, ei kovinkaan naisellista

Vierailija
18/22 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 19:40"]

En ymmärrä, miten tyköistuva vaate voi houkutella ahmivia katseita. Asia on tietysti erikseen, jos on liian lyhyt hame ja/tai avara kaula-aukko, mikä tarjoaa enemmän katseltavaa. En katsele kuola valuen hyvin istuviin vaatteisiin pukeutuneita miehiä, mutta ilman paitaa tallustavia kylläkin. :)

[/quote]

Olen pitkään miettinyt mikä on suomen kielen ärsyttävin sana. Nyt se on löytynyt, tyköistuva!

Vierailija
19/22 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suora vastaus, mutta vastauksista kuitenkin suorin, ja kysyjän teesiä vahvistava.

Yleistäisin teesiä seuraavasti: Joka voi edistää omaa edunsaantia, tekee sen usein ja usein harkitsevasti.

Vierailija
20/22 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset siis pukeutuvat miesten katseita varten ja miehet ostavat mataprofiilirenkaita ja koristekapseleita pörhistelläkseen naisille... eiku 😈

Jos ihmisten pitää pukeutua telttaan saadakseen olla rauhassa, on ihmisissä jotain vikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi