somen raadollisuus
nyt kun bloggaajien rahan käytöstä on ollut paljon puhetta, niin haluaisin kertoa tarinan myös normaalin somen raadollisuudesta, siitä miten tyttöystävän facebookin täydelliseksi tekeminen tuhoaa rakkaan ystäväni.
Katselen päivittäin facebookista kuvia siitä, mitä kulta on nyt ostanut ja missä ollaan käyty. Vieraillaan hienoissa ravintoloissa syömässä, ja ennen kun tarjoilija vie lautaista pois, on tästä tietenkin kuva jo facebookissa. Ympäri suomea reissataan ja yövytään hotellissa. Kulta tarjoo... kotona sisustetaan ja uusia vaatteita ostellaan. Nyt ollaan ottamassa asuntolainaa. No mikä tästä tekee surullisen, on se, että vivushan tämän kaiken maksaa. Velkaa on jo entuudesta kymmeniä tuhansia, eikä kuukauttakaan pärjätä ilman lisävelkaa pikavippifirmoilta.
Aikuisen ihmiset raha-asiat ei minulle kuulu, mutta surullinen toki saan olla toisen puolesta.
Onko näitä ihmisiä muiden tutuissa? onko tämä tyypillistä nykyaikana? ja ennen kun omaa rahan käyttöäni vatvotaan, niin asuntolainaa on ja visalla 300, eli en ihan puhtoinen ole itsekkään. edellistä matkaani makselen. Mutta tuon visan saan pois jo ensi palkasta. sitten on vaan se asuntolaina.
äh ja tähän pitää vielä lisätä, että tyttöystävän vanhemman kehuu kilpaa minkä miehen tyttö on saanyt. aaaarg. tekisi todellakin mieli kommentoida, mutta en todellakaan halua pilata kenenkään mainetta. Mies on itse minulle sanonut ja laskut oon tuosta vivuksen käytöstä nähnyt.