Miten usein pesette tyynyt?
Ja miten saatte ne kuivatettua niin ettei sisus jää möykyiksi? Olen pöyhinyt tyynyä ja kuivannut ilmavasti mutta usein tyyny on pilalla. Vanu niin huonoa vissiin sisuksissa.
Kommentit (18)
Pesen tyynyt ja peitot 2krt vuodessa jouluksi ja juhannukseksi.
Kuivaan tyynyt kuivurissa.
Ihan liian harvoin, hyvä kun muistutit.
Kuivausrummussa kuivaan.
3 jatkaa...
Ja meillä ei kyllä kukaan ole koskaan oksentanut tyynylle vaikka on 2 lasta ja ovat jo teinejä.
En koskaan. Käyttämäni tyynyt maksavat n. 25e/kpl. Käytän niitä (2 tyynyä) 2-3 vuotta ja sen jälkeen ostan uudet. Vanhat tyynyt jäävät vierastyynyiksi (minulla käy yövieraita todella harvoin, ehkä 1-2 kertaa vuodessa) ja ne menevät roskiin kun uusi "tyynykierros" alkaa.
Untuvatyynyt kerran vuodessa, ja vähemmän käytettyjä harvemmin. Kun ne maksavat n. 50-100€, joten niitä ei todella heitetä yhden käyttövuoden jälkeen pois.
Meillä on tempur-tyynyt, joita ei saa pestä. Aika ällöä näin jälkikäteen ajatellen. Ihanan kallista heittää melkein 200 € tyyny parin vuoden käytön jälkeen roskiin.
Pesen 2 x vuodessa. Ennen pesua ompelen tyynyihin 4 isoa ristiä langalla, jolloin täytteet pysyvät paikallaan, toimii!
En pese. Ostan tokmannilta halpoja tyynyjä noin 5ekpl. Käytämme niitä vuoden pari.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 21:24"]
Pesen 2 x vuodessa. Ennen pesua ompelen tyynyihin 4 isoa ristiä langalla, jolloin täytteet pysyvät paikallaan, toimii!
[/quote]
Loistoidea, teen seuraavan kerran näin.
Pesen parin vuoden välein, kun muistan. Tai tietysti jos likaantuvat.
Pesen pari-kolme kertaa vuodessa. Vierastyynyt kerran vuodessa, kesän alussa. Minulla on vissiin ihan kohtuullisen laadukkaita tyynyjä, kun ne pysyvät konepesussakin hyvinä. Tosin Tempur-tyynystäni pesen vain päällisen 2-3 krt / v.
Pesen pari-kolme kertaa vuodessa. Vierastyynyt kerran vuodessa, kesän alussa. Minulla on vissiin ihan kohtuullisen laadukkaita tyynyjä, kun ne pysyvät konepesussakin hyvinä. Tosin Tempur-tyynystäni pesen vain päällisen 2-3 krt / v.
Hyhhyh!
Pestään 3-4 kk välein.
Suu auki, mahallaan makaavan ja tyynyyn isot kuolaläikät jättävän miehen tyynyn pesen kerran kuussa.
4x vuodessa.. Mutta joskus ostetaan ihan uusia tyynyjä jotta muhkeus ja mukavuus säilyy :)
En ikinä. Miksi pesisin? En ole huomannut niissä mitään erikoista vaikka ovatkin kohta kymmenen vuotta olleet käytössä.
En pese tyynyjä, ostan uudet ja vanhat menevät tällöin koirapeteihin.
Meillä on ikean tyynyjä pääasiassa, ei eds kovn kalllíita. Koneessa pesen parin kuukauden välein ja kuivatan ihan vaan lappeellaan eikä ole jääneet möykkyisiksi. Käytössä tyynynsuojat tyynyliinojen alla ja suojia pesen vähän useammin.
jos joku oksentaa niihin eli n. kerran vuodessa. en muulloin.