Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet tällaisista ruokavieraista?

Vierailija
10.05.2014 |

Vieraat soittavat sopiiko tulla kylään huomenillalla. Isäntäväki sanoo että sopii hyvin ja aiotaan grillata päivällistä, että tuotteko sitten omat ruuat mukananne koska emme ole menossa enää kauppaan eikä meillä ole ruokaa varattuna kuin omalle perheelle. (eivätkä nämä kylään tulijat koskaan itse kutsu luokseen)

Vieraat tulevat mukanaan jauhomakkaraa ja nakkeja. Vieraat kuitenkin syövät lähes kaiken isäntäväen ruuista, itsemarinoidut ja askarrellut vartaat, täytetyt sienet ym. Kehuvat kuinka on hyvää. Emäntä ja isäntä sitten yrittävät täyttää mahaansa vieraiden tuomilla makkaroilla. Onko ok?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tätä suomalaista mentaliteettia, ettei ruokaa voida jakaa. Minä, minun varras, minun ruoka, minäminäminääää. Olisi vierailla jotain tahdikkuutta voinut olla mutta veikkaan että ap vähän liioittelee. Törkeä emäntäkin jos ei mitään tarjoa, vaikka ''päästää'' vieraat luokseen. 

Muissa kulttuureissa kaikki ruoka on yhteistä, kuluista viis. 

Vierailija
2/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti näistä on aikaisempaakin kokemusta koska tiedät sanoa, etteivät koskaan itse kutsu luokseen?

Olisin kyllä tehnyt jo etukäteen selväksi että nämä eivät sitten ole mitkään nyyttärit, joten kukin syö sitten vain omia eväitään.

Tai sitten olisin kokonaan jättänyt kutsumatta moiset ahmatit ja sanonut ettei sovi tulla, on muuta suunnitelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän vieraansa kutsuivat. Olisivät määritelleet, mitä tuoda mukana, ei vain, että syötävää / grillattavaa, vaan yksilöidysti kokolihaa, broileria, salaattiaineksia jne. Olisihan sekin ollut näky, kun isäntäväki olisi maiskutellen herkutellut kokolihavartailla ja vieraat käristäneet halpaa makkaraa!

Vierailija
4/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko emäntä törkeä kun ei ole tässä tapauksessa kutsunut vieraita? Vai olisivatko vieraatkin voineet tuoda jotain oikeaa syötävää? Mistä päättelet ettei emäntä tarjonnut mitään, ei ihan niinkään.

Vierailija
5/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos meille olisi vieraita tulossa HUOMENNA, niin kävisin kyllä kaupassa, Vai missä korvessa asutte?

Vierailija
6/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isäntäväki ei syönyt omia vartaitaan? jos kerran oli omat-eväät-mukaan -ilta

Vierailija
7/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 14:29"]

Mutta onko emäntä törkeä kun ei ole tässä tapauksessa kutsunut vieraita? Vai olisivatko vieraatkin voineet tuoda jotain oikeaa syötävää? Mistä päättelet ettei emäntä tarjonnut mitään, ei ihan niinkään.

[/quote]

No päästipä se emäntä ne sisälle ja sanoi, että sopii tulla. Vittuako se enää urputtaa? Oikeesti.... hankkikaa se elämä älkääkä itkekö jonkun HERKKUSIENEN perään. Sisältöä elämään ja sassiin. 

Vierailija
8/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuten tarkoittaa jauhomakkara? Makkaroissa ei nimittäin ole jauhoa lainkaan.

Vierailija
9/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 14:31"]

jos meille olisi vieraita tulossa HUOMENNA, niin kävisin kyllä kaupassa, Vai missä korvessa asutte?

[/quote]

Komppaan tätä. En koskaan kehtaisi sanoa vieraille, että tuovat omat ruokansa, jos varoitusaika olisi noin pitkä... ellei sitten lähimpään kauppaan ole tyyliin jotakin 50 kilometriä.

Toisaalta en puolustele vieraidenkaan käytöstä. Heinäkin häpeäisin silmät päästäni. :/

Vierailija
10/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tässä makkarasssa valmistuksessa käytetty toiseksi eniten perunajauhoa.

http://www.rainbow.fi/tuotteet/muut/x-tra/x-tra-grillimakkara-400-g4-kpl/

Vierailija
11/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 14:33"]

Mitä muuten tarkoittaa jauhomakkara? Makkaroissa ei nimittäin ole jauhoa lainkaan.

[/quote]

On niissä perunajauhoa.

Vierailija
12/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 14:41"]

Esim. tässä makkarasssa valmistuksessa käytetty toiseksi eniten perunajauhoa.

http://www.rainbow.fi/tuotteet/muut/x-tra/x-tra-grillimakkara-400-g4-kpl/

[/quote]

On siis lähes kasvis :)

Vierailija
13/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki olemassa lihaisempiakin makkaroita :)

Vierailija
14/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin purkanut ne valmiit vartaat ja lisännyt palat makkaraa sinne joukkoon, kaikki olisi saaneet ihan samaa.

Aina löytyy tapoja toimia tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
15/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 14:51"]

Itse olisin purkanut ne valmiit vartaat ja lisännyt palat makkaraa sinne joukkoon, kaikki olisi saaneet ihan samaa.

Aina löytyy tapoja toimia tuollaisessa tilanteessa.

[/quote]

Aamen, jollain nuppi vielä pelittää.

Vierailija
16/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehhehheh! Mulle tulee mieleen yksi luonto-ohjelma, jossa gepardit kaatoivat gasellin mutta sitten kun olivat syömässä, paikalle ryntäsikin lauma hyeenoita jotka ajoivat ne pois ja ahmivat niitten ruoan.

Te olette noi gepardit, sillä erotuksella vaan että olitte niin typeriä, että ihan ITSE kutsuitte ne hyeenat *reps*

Vierailija
17/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin emäntänä tehnyt kaikille valmiit annokset, jokaiselle yksi tai puolikas varras ja jokaiselle myös niitä jauhomakkaroita. Kaikille samanlaista. Jos kerran vieraita kotiinsa päästää, pitää niiden kanssa olla myös valmis jakamaan. Rouva pitää ovensa kiinni niin saa syödä itse tärkeät vartaansa.

Vierailija
18/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista voi tapahtua vain Suomessa.

Vierailija
19/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 15:14"]

Tällaista voi tapahtua vain Suomessa.

[/quote]

Näin on. En missään ole muualla nähnyt, että jokainen vahtii haukan lailla omia juomiaan ja näköjään myös ruokiaan. Ovet avataan vieraille, mutta mitään niille ei tarvitse tarjota. Tuokaa omat eväänne! Oikeasti, kylään mennessä omat ruuat ja juomat? Todella moukkamaista. Ja sitten jokainen sieltä muovipusseistaan litkii omia siidereitään ja omia nakkejaan, ja auta armias jos joku menee koskemaan isäntäväen tomaatteihin.

Vierailija
20/41 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päinvastoin, kun yksi sukulaisporukka on jatkuvasti tarjoamassa ruokaa, eikä olla varattu siihen aikaa, tai ollaan syöty äskettäin. Joskus sitten kohteliaisuudesta vähän näperretään. Tai kun ovat meille tulossa, käyvät syömässä ensin. Ei meidän ruoka nyt niin pahaa ole!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi