Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imettävät äidit: koska hiustenlähtö alkanut/loppunut? Miten rajua se on ollut?

Vierailija
30.07.2006 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hiuksia lähti kourakaupalla ja tukoittain. Suihkussa, harjatessa, nukkuessa... Hiukset ohenivat selvästi otsalta taaksepäin. Kuvista on ollut järkkyä katsella nyt jälkeenpäin.

Kaikki mitä lähti on nyt tullut takaisin eli tilanne ennallaan.

Vierailija
2/10 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi rupes hävi tukasta kiilto ja tukkaa lähti aika paljonki. Onneks on paksu tukka. Vuoden imetin ja nyt oon ollu 5kk ilman imetystä ja kaikki on palautunut ennalleen, ainakin melkein:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti kai siihen asti, kun lopetin imetyksen. Oli ihan tolkutonta. Mulla pitkät hiukset ja aina oli pidettävä kiinni, muuten niitä hiuksia olis ollu joka paikassa.

Vierailija
4/10 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että raskausaikana hiuksia ei juurikaan lähde. Putoavat sitten yleensä 2-3 kk synnytyksen jälkeen. Putoilua kestää noin 3-5 kk. Vitamiineilla ei tilannetta voi parantaa, sillä ei johdu mistään puutoksesta.

Vierailija
5/10 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden kohdalla itsestä tuntui, että kaljuunnut mutta kampaaja nauroi räkäset naurut. Kesti tosiaan vaan hetken ja tukka oli pian ennallaan. Melkein uskon väitteeseen, että hiuksia vaan irtoaa, kun ne ovat päässeet elontiensä päähän. Mutta on varmaan kovin yksilöllistä!

Vierailija
6/10 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on paksu tukka, vaan ei ole varmaan enää kauan. Olen nyt imettänyt 4 kk ja tämä alkoi joskus 2 - 3 kk paikkeilla.

ap

Vierailija
7/10 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Johtuu siitä, että raskausaikana hiuksia ei juurikaan lähde. Putoavat sitten yleensä 2-3 kk synnytyksen jälkeen. Putoilua kestää noin 3-5 kk. Vitamiineilla ei tilannetta voi parantaa, sillä ei johdu mistään puutoksesta.

Ei vaan johtuu synnytyksestä. Sama ilmiö isojen leikkausten jälkeen. Hius kuolee synnytyksen/leikkauksen seurauksena ja kuolleet hiukset putoavat n. 4kk ko. trauman jälkeen. Muutenkin irtoava hius on kuollut sen nelisen kuukautta aikaisemmin.

Vierailija
8/10 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa etten ole ainoa... raskausaikana lähti jonkun verran hiuksia mut tuli takasin. Nyt tyttö kohta 5kk ja hiukset ohentunu TODELLA paljon (ohimoilta melkein " kalju" ). Hiusten lähtö alkoi tosiaan tossa kuukausi sitten ja alkoi jo pelottaa et tuleeko musta täysin kalju. Ihanaa etten ole ainut tämän ongelman kanssa ja onneksi on ollut aika paksu tukka josta voi vähän lähteäkin. Ehkä tää sitten helliittää kun vähentyy tuo imetys ja siirrytään pikkuhiljaa kiinteisiin ruokiin.

Vierailija
9/10 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetystä kesti 10 kk jona aikana hiuksia lähti tukoittain. Nyt imetyksen päättymisestä on puoli vuotta ja hiukset ovat taas tuuheat ja ihanat :)

Vierailija
10/10 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Hius kuolee synnytyksen/leikkauksen seurauksena"

Joopa!