Ylipainoa joku 40kg,laihdutus ei koskaan onnistu. Miten laihdutit yli 25kg?
Hyvin menee, iltaan asti. Nyt kahtena iltana menny ilta syömiseksi, toissa iltana oli pakko hampparin himoissa paistaa jauhelihasta pihvejä, eilen mies haki kermajäätelöä ja sipsiän, en voinut vastustaa. Tämä klo 21 jälkeen, vaikka muuten ok kalorit.
Perjantai tulin lenkiltä ysiltä, mies oli yllätyksenä ostanut illaksi meille jätti suklaa levyn ja sipsiä, 6 olutta (olen semi alkkis, join heti oluet)
Ap
Kommentit (38)
Itse lihoin aikoinaan herkuttelemalla, eli lähes joka päivä jotain makeaa ja suolaista hyvää.
Ikää kun tuli lisää, niin ei enää tuollainen mussutus kiinnostanut, vaan opettelin tekemään itse hyvää ruokaa. Painon nousu pysähtyi, mutta ei se laskenutkaan. Sitten aloin tekemään lähes joka päivä kävelylenkkejä. Saatoin kävellä 10 minuuttia tai 60 minuuttia, mutta kävelin paljon.
Kävelylenkeillä, itse tehdyllä ruoalla ja harvoin herkuttelemalla laihduin vuodessa 38 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Sano sille miehelle että..ainii tämän on pakko olla Porvoo.
Selkeesti Porvoosta.
Jos mies tuo kotiin herkkuja vaikka tietää että toinen koittaa laihduttaa, se on miehen yritys sabotoida ja kontrolloida, ei mitään tekemistä rakkauden kanssa. Kas kun kumppani laihtuu se voi herättää muissakin ihmisissä kiinnostusta -> riskinä kumppanin menetys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos iltasyöppöys on ongelma, ootko kokeillut pätkäpaastoa? Eli 14-16h vuorokaudesta syömättä.
Toinen, että jos on pakko juoda, niin juo valkoviiniä vichyllä ja sitruunalla.
Noilla eväillä mitä syöt, jo pienet muutokset voi johtaa suuriin tuloksiin.
Esim. Vähärasvainen naudan jauheliha.
Ja sipsit vaikka ruissipseihin.Juo vettä 2l päivässä ..
Suklaan tilalle pähkinöitä ..
Tietysti paras ois jos sais ruokavalioon niin, että vähintään se puoli kiloa kasviksia päivässä ? Sekin voisi jo auttaa.
Itse syön paljon herkkuja, mutta kun syö myös kasviksia paljon, herkut ei tukkeuta aineenvaihduntaa samalla lailla.
Voisit myös kokeilla jotain maitohappobakteeri + inuliini komboa iltaisin ennen nukkumaan menoa, ja muistaa muutenkin vitamiinit.
Valkoviinistä kannattaa valita vähäsokerisin.
Jos joskus tekee mieli sipsiä, niin ostaa sitten sipsejä, niitä saa pikkupussissa. Jos tekee mieli suklaata, niin ostaa pikkupatukan sen entisen levyn sijaan. Aina ei kannata yrittää korvata mukaterveellisellä, yhtä paljon kaloreita sisältävällä tuotteella. Loppujen lopuksi on sitten syönyt puoli maailmaa JA ne sipsit/suklaat, kun olisi voinut vain syödä vähän sitä mitä mieli tekee.
Jos painoa oikeasti tiputtaa, niin siinä kohtaa ei vedetä ollenkaan sipsiä, suklaata, alkoholua tms. oli ne miten pienissä ja sievissä pusseissa tahansa. Eikä niitä liioin edes ”korvata” millään pähkinöillä tms.
Elämäntapana (painon ylläpidossa) varmasti näin, että herkkuja kannattaa säännöstellä. Painoa pudotettaessa niitä ei luonnollisesti vedetä ollenkaan. Jos siihen ei edes hetkellisesti kykene, niin syystäkin on lihava.
Ap:n laihdutus alkaa aina aamulla ja loppuu lounasaikaan. Vuodesta toiseen ja lähes joka päivä pitää asiaa ihmetellä täällä...?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n laihdutus alkaa aina aamulla ja loppuu lounasaikaan. Vuodesta toiseen ja lähes joka päivä pitää asiaa ihmetellä täällä...?
Onko tämä ollut siinä koskaan?
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/pilaantunutta-juustoa-suomen-kylmatisk…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos iltasyöppöys on ongelma, ootko kokeillut pätkäpaastoa? Eli 14-16h vuorokaudesta syömättä.
Tietysti paras ois jos sais ruokavalioon niin, että vähintään se puoli kiloa kasviksia päivässä ? Sekin voisi jo auttaa.
Itse syön paljon herkkuja, mutta kun syö myös kasviksia paljon, herkut ei tukkeuta aineenvaihduntaa samalla lailla.
Voisit myös kokeilla jotain maitohappobakteeri + inuliini komboa iltaisin ennen nukkumaan menoa, ja muistaa muutenkin vitamiinit.
Jos joskus tekee mieli sipsiä, niin ostaa sitten sipsejä, niitä saa pikkupussissa. Jos tekee mieli suklaata, niin ostaa pikkupatukan sen entisen levyn sijaan. Aina ei kannata yrittää korvata mukaterveellisellä, yhtä paljon kaloreita sisältävällä tuotteella. Loppujen lopuksi on sitten syönyt puoli maailmaa JA ne sipsit/suklaat, kun olisi voinut vain syödä vähän sitä mitä mieli tekee.
Jos painoa oikeasti tiputtaa, niin siinä kohtaa ei vedetä ollenkaan sipsiä, suklaata, alkoholua tms. oli ne miten pienissä ja sievissä pusseissa tahansa. Eikä niitä liioin edes ”korvata” millään pähkinöillä tms.
Elämäntapana (painon ylläpidossa) varmasti näin, että herkkuja kannattaa säännöstellä. Painoa pudotettaessa niitä ei luonnollisesti vedetä ollenkaan. Jos siihen ei edes hetkellisesti kykene, niin syystäkin on lihava.
Ihan keskenäs vaan. Olen laihduttanut ja suonut itselleni silloin tällöin sen mitä haluan. En ole ollut laihiksella vain palatakseni vanhaan ja lihoakseni takaisin, vaan oppiakseni paremmat elämäntavat. Mitä järkeä on raivodieteissä, joissa sorrutaan ja epäonnistutaan eikä opita mitään?
Alkuun kovat rasvat pois ruuista. Ei suklaata, tomaattia, juustoa, alkoholia, maitotuotteita, eikä muita huonosti sulavia juttuja kuten perunaa yms. raskasta, ei mustikkaa. Viljoissa välttää ruista ja valkosta, kaura terveellisin. Kaurapuuroa marjojen kanssa aamupalaksi, voi heittää 2-5g puhdasta voita ja 2-4g sokeria. Sitten kreikkalaista salaattia tai ceasar salaattia. Liha broileri/kalkkuna lihaa/leikkeleitä, riisi, pirkka-nuudeli yms. Määrällä iso merkitys jos haluaa pienentää vatsalaukkua ja pitää nälkää pois. Muista nestetasapaino, teet ja kahvi on hyviä. Monivitaa ja B jos olossa tuntuu.
T: Nykyisin alipainonen yli 3 tuhatta kaloria päivässä syövä. -65kg ei yhtään leikkauksia tai laihutuskuureja.
PS. ei tarvitse edes liikuntaa pitääkseen painoa ja voi syödä myöhemmin kuinka paljon sokeria jos ei syö rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Minut jätettiin. Puoli vuotta olin ihan rauniona. Lasten edessä en itkenyt , mutta iltaisin piti laittaa musiikkia päälle , ettei itku kuulunut lasten huoneisiin.
Samalla jäi päälle rahahuolet. Puoli vuotta sitä söi puuroa , lähti kilot karisemaan.
Minulle käy päinvastoin, rakastuin ja kiloja lähti itsestään melkein 12.
Kun tuli ero, niin puolessa vuodessa +15kg.
Nyt onnellinen parisuhde, huuma ohi, illat sohvalla herkutellaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sille miehelle että..ainii tämän on pakko olla Porvoo.
Selkeesti Porvoosta.
Jos mies tuo kotiin herkkuja vaikka tietää että toinen koittaa laihduttaa, se on miehen yritys sabotoida ja kontrolloida, ei mitään tekemistä rakkauden kanssa. Kas kun kumppani laihtuu se voi herättää muissakin ihmisissä kiinnostusta -> riskinä kumppanin menetys.
En enää kerro miehelle, että laihdutan,koska noloa, kun se aina menee vi tuksi. Eli ei edes tiennyt tästä.
Mutta on kyllä sanonut joskus, että kun laihdun, niin varmaan lähden, kun on muutakin vientiä. Tämä ei ole tarkoitus :D
Ap
Eihän se onnistu jos syö herkkuja paljon.. Miksi jotkut onnistuu lähes aina ja toiset ei juuri koskaan? 🤔
Noin iso ylipaino vaatii sen, että mielen saa ensin kuntoon. Laihdutus lähtee korvien välistä. Ehdotan, että haet apua syömishäiriöön/masennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Noin iso ylipaino vaatii sen, että mielen saa ensin kuntoon. Laihdutus lähtee korvien välistä. Ehdotan, että haet apua syömishäiriöön/masennukseen.
Olen kuullut, että masennuslääkkeet lihottaa entisestään.
Ap
Laihduin puolessa vuodessa 25 kg. Jätin herkut pois, kerran pari viikossa söin jätskin, itse tehdyn leivonnaisen, tms. Ja ruoan jälkeen pari palaa tummaa suklaata.
Lisäksi kävelin joka päivä 12 000 askelta ja kesällä uin kilometrin päivittäin.
Lisäsin vihannesten ja marjojen määrää ruokavaliossa.
Vierailija kirjoitti:
Laihduin puolessa vuodessa 25 kg. Jätin herkut pois, kerran pari viikossa söin jätskin, itse tehdyn leivonnaisen, tms. Ja ruoan jälkeen pari palaa tummaa suklaata.
Lisäksi kävelin joka päivä 12 000 askelta ja kesällä uin kilometrin päivittäin.
Lisäsin vihannesten ja marjojen määrää ruokavaliossa.
Muuten söin normi kotiruokaa. En enää käynyt pikaruokapaikoissa.
Alkoholia en ole koskaan juonut.
Nyt joulun aikaan otan vähän rennommin ja syön pipareita ja suklaata. 1.1. alkaa taas natsimpi meininki.
Ainoa oikeasti toimiva itselleni ollut Growfit -palvelu. Tuovat siis kotiovelle kaikki päivän aikana syötävät ruuat. Sieltä kun valitsee 1200 kcal tai 1500 kcal päivän, eikä syö mitään mustan boksin ulkopuolelta (joissa ruuat toimitetaan), niin laihtuu. That's it. Itselläni ainakin homma tökkää aina siihen, ettei aika ja energia riitä ruokien valmistukseen, saati kalorien laskemiseen jne. Tai sitten pää menee sekaisin ja elämä pyörii ruuan ympärillä, kun yrittää pähkäillä, että olenko tänään syönyt liikaa vai liian vähän ja montako kaloria tässä tai tässä on. Tämä palvelu tekee elämästä helppoa, eikä tarvi edes ajatella laihdutusta tai ruokaa. Sen kun avaa jääkaapin viisi kertaa päivässä ja sillä selvä. Maksaahan se, mutta minulle ainakin terveys on sellainen asia mihin mielellään sijoittaa.
Tiptap kirjoitti:
Ainoa oikeasti toimiva itselleni ollut Growfit -palvelu. Tuovat siis kotiovelle kaikki päivän aikana syötävät ruuat. Sieltä kun valitsee 1200 kcal tai 1500 kcal päivän, eikä syö mitään mustan boksin ulkopuolelta (joissa ruuat toimitetaan), niin laihtuu. That's it. Itselläni ainakin homma tökkää aina siihen, ettei aika ja energia riitä ruokien valmistukseen, saati kalorien laskemiseen jne. Tai sitten pää menee sekaisin ja elämä pyörii ruuan ympärillä, kun yrittää pähkäillä, että olenko tänään syönyt liikaa vai liian vähän ja montako kaloria tässä tai tässä on. Tämä palvelu tekee elämästä helppoa, eikä tarvi edes ajatella laihdutusta tai ruokaa. Sen kun avaa jääkaapin viisi kertaa päivässä ja sillä selvä. Maksaahan se, mutta minulle ainakin terveys on sellainen asia mihin mielellään sijoittaa.
Ei onnistu perheellisenä.
Lapsettomana opiskelijana olinkin normipainossa, jääkaappi tyhjä, kun tupakka meni edelle :D ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan keskenäs vaan. Olen laihduttanut ja suonut itselleni silloin tällöin sen mitä haluan. En ole ollut laihiksella vain palatakseni vanhaan ja lihoakseni takaisin, vaan oppiakseni paremmat elämäntavat. Mitä järkeä on raivodieteissä, joissa sorrutaan ja epäonnistutaan eikä opita mitään?
”Ei saa suklaata ja sipsejä”
RAIVODIEETTI !!!
Ap, pienempi lautanen ja lisää liikuntaa. Sillä se lähtee. Lakkaa valehtelemasta itsellesi.