Miksi Stadin asunnoilta ei saa asuntoa syntyperäinen helsinkiläinen, joka sairauden vuoksi joutunut eläkkeelle. Luottotiedot aina olleet kunnossa.
Joutui asunnottomaksi kun pitkäaikainen vuokranantaja kuoli ja perikunta laittoi huoneiston myyntiin.
Sivusta seuraan tilannetta ja ihmettelen kuka niitä Hekan asuntoja saa eli keille Stadin asuntoja jakaa.
Kommentit (14)
Stadin asunnoilta ei saa mitään vastausta.
Ei syntyperäinen helsinkiläisyys ole kriteeri asunnon saamiselle. Hekan asuntoihin on paljon tulijoita, esim. muualta Suomeen muuttaneita, jotka eivät kykene työllistymään ilman koulutusta ja joilla ei ole välttämättä edes eläkettä vaan ovat toimeentulotukiluukulla.
no vuokraa muualta...
ihme kitinää taas. Tälläkin hetkellä asuntoja vaikka kuinka vapaana Helsingissä ja lähikunnissa.
Yksinäiset ei saa, pitää olla lapsia
Siellä on tuhansia muirakin hakijoita ja suuri osa heistäkin kodittomia.
Ei niitä ole. Noin 5 prosenttia saa yleensäkään ja jos yksiötä toivot niin niitä on prosentille hakijoista. Kaikki on kiireellisiä
Turha toivoa että saisi. Yksityiselle ja muutto maalle
Vierailija kirjoitti:
Kymmeniä tuhansia. Ja veikkaisin että aloittaja ei edes kilpaile kookkaista perheasunnoista, joiden saajia dissaa rivien välistä. Yksiöitä ja kaksioita ei saa oikein kukaan, kun niistä on huutava pula.
Niitä asuntoja on liian vähän ja ei niitä ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymmeniä tuhansia. Ja veikkaisin että aloittaja ei edes kilpaile kookkaista perheasunnoista, joiden saajia dissaa rivien välistä. Yksiöitä ja kaksioita ei saa oikein kukaan, kun niistä on huutava pula.
Pienten asuntojen tilanne ollut sama vuosikymmeniä, ei se muusta johdu kuin siitä etteivät ne liiku.
Perikunnan pitää irtisanoa lain mukaan vuokrasopimus, ja silloin sitä aikaa annetaan 6kk. Kaupungin asuntoja saa aina jotkut, kaikille niitä ei riitä. Suosittelen miettimään eläkepäiviä ympäristökuntiin, Sipoo jne. Miksi olisi pakko päästä kaupungin slummitaloihin.....jos tähänkin asti on ollut varaa asua yksityisellä...
Pari tuttua on saanut lottovoiton eli HEKAn asunnon täysin puskista eli arvonnan tuloksena. Toinen aivan lähipiiriä ja hän kertoi laittaneensa puolihuvikseen hakemuksen, koska eihän sitä saa. Kuukauden päästä tuli tieto, että saa remontoidun yksiön, vuokra alle 400 e. Hienoa! (hänelle) Itse olen hakenut kymmeniä vuosia ja aina uusin hakemukseni. Ei ole tullut tarjouksia. Edelleen olen hakulistoilla. Kaksio Kontulasta sopisi minulle oikein hyvin. Kaksio apuvälineiden takia, kaikki eivät yksiöön sovi. Jännää kyllä, ettei HEKA ota huomioon esim. lääkärinlausuntoja tai -suosituksia lainkaan. Tod.näk. eivät aina edes lue hakulomakkeen tietoja! :/ Joskus olisi kiva päästä parvekkeelle tai ulos talviaikaankin - nyt ei pääse, teknisesti ja fyysisesti siis ja tuloista 3/4 menee vuokraan. Mutta eihän se ole mikään syy.
Vierailija kirjoitti:
Pari tuttua on saanut lottovoiton eli HEKAn asunnon täysin puskista eli arvonnan tuloksena. Toinen aivan lähipiiriä ja hän kertoi laittaneensa puolihuvikseen hakemuksen, koska eihän sitä saa. Kuukauden päästä tuli tieto, että saa remontoidun yksiön, vuokra alle 400 e. Hienoa! (hänelle) Itse olen hakenut kymmeniä vuosia ja aina uusin hakemukseni. Ei ole tullut tarjouksia. Edelleen olen hakulistoilla. Kaksio Kontulasta sopisi minulle oikein hyvin. Kaksio apuvälineiden takia, kaikki eivät yksiöön sovi. Jännää kyllä, ettei HEKA ota huomioon esim. lääkärinlausuntoja tai -suosituksia lainkaan. Tod.näk. eivät aina edes lue hakulomakkeen tietoja! :/ Joskus olisi kiva päästä parvekkeelle tai ulos talviaikaankin - nyt ei pääse, teknisesti ja fyysisesti siis ja tuloista 3/4 menee vuokraan. Mutta eihän se ole mikään syy.
Vaivaisuus tai köyhyys ei ole Hekan ainoa kriteeri. Kaupungin vuokrataloista ei haluta vaivaistaloja, joten sinne pyritään valitsemaan joukkoon myös pärjääviäkin asukkaita.
...eli keilleStadin asunnot niitä asuntoja oikeastaan antaa? Miksi syntyperäinen kunnollinen helsinkiläinen ei saa asuntoa? Vaikka koditon.
ap