Surkeimmat työpaikan joululahjat
Surkeat pikkujoulut oli hyvä ketju, pidetään tämäkin sellaisena. Mikä joululahja tuntui enemmänkin kettuilulta kuin lämpimältä eleeltä. Ei tarvitse tulla kertomaan, että lahjaa ei ole saatu tai että pitää olla kiitollinen, kun on töitä. Ei kaikissa minunkaan työpaikoissani ole saanut lahjaa, ja se on ihan ok.
Aloitan siis: työpaikan julkaisuvarastosta kymmenisen vuotta pölyttynyt vanhentunut kirjanen, joita olisi kyllä muutenkin voinut ottaa. Uudenvuoden jälkeen loput kappaleet heitettiin roskikseen varastosta.
Kommentit (65)
Muutama vuosi sitten punalaputettu keksipaketti, parasta ennen seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Fleesetakit kokoa XL firman logolla. Olen kokoa xs
Nyt kannatta sitten syödä kunnolla 🤣
Sain myös jonkun sellaisen ulkoilutakin. Ihan OK.
Kirja jossa kerrotaan kyseisen työpaikan koko historia yksityiskohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Rauman kaupunki jakoi työntekijöille tänä vuonna: heijastimen!!!
Porin kaupunki ei antanut edes heijastinta.
Työkaveri kovin mollasi aina.
Pieni Pussillinen suklaa muttereita taisi saada kovimman teilauksen.
Vierailija kirjoitti:
Kirja jossa kerrotaan kyseisen työpaikan koko historia yksityiskohtaisesti.
Näin arvokas lahja ei meillä ollut joululahja vaan sen sai 10 vuoden palveluksen jälkeen.
Halvat hanskat, joita ei voi käyttää oikein mihinkään tarkoitukseen : liian ohuet kylmille säille, liian heikkoa tekoa työhanskoiksi.
Vierailija kirjoitti:
"Lahjoitimme lahjarahat hyväntekeväisyyteen".
Sama. Eikä edes mitään todistetta, että tehtiinkö edes oikeasti niin.
Huonoin lahja on ollut varmaankin lahja, jota en koskaan nähnyt. Pomo hehkutti isoon ääneen, miten kaikille on varattu hieno lahja. Kun menin hakemaan sitä toimistolta, ei lahjaa ollutkaan. Ilmeisesti minulle ei muistettu sitä varata tai joku muu oli haalinut itselleen kaksi lahjaa.
Uudet työvaatteet ja kengät. Työnantajanhan pitäisi kustantaa ne joka tapauksessa, mutta saatiin ne aina jouluna ja nimenomaan joululahjaksi kutsuttuna.
Firman vanhentuneella logolla varustettu sateenvarjo. Kun firman ilme ja logo uudistettiin, jaettiin vanhat ylijääneet mainoslahjat henkilökunnalle joululahjaksi. Sai itse valita, ottaako kynän, sateenvarjon vai kenties logollisen kansiotaskun.
Työpaikkaruokalasta ostettu jouluinen kuivakakku, joka todellakin oli kuiva kuin kivi ja viimeinen käyttöpäiväkin oli pari päivää ennen joulua.
Pahan mielen. Olin määräaikaisena (muut vakituisia tuossa yksikössä) ja joulun alla tuli sähköposti, että vakituiset työntekijät voivat hakea joululahjansa sieltä ja sieltä, leffaliput 2 kpl.
En niitä lippuja kaivannut, mutta fiilis oli aika ikävä, miksi se sähköposti piti lähettää mulle..
Voisi jättää antamatta logo-painatuksella olevat koriste-esineet ja astiat. Niitä on jokaisella varmasti jo, eikä joulutunnelmaa nostata tuikkukipossa jättikirjaimin oleva Penan tilitoimiston logo. Noita ei voi kierrättää hyväntekeväisyyskirppiksille, kun ovat roska sielläkin. Pahimmillaan esine on SER-romua, joka hajoaa heti.
Minulle ei siis muuten ole väliä saanko jotain lahjaa vai ei. Ketjussa mainituista esimerkiksi Juhlapöydän konvehdit olisi minulle aivan mieluisa lahja.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan saanut työnantajalta joululahjaa, mutta naapurifirman väki sai aikoinaan liput Mamban keikalle. :D
Auts!!
Turhaa kamaa: esim yks vuosi joku setti missä oli mm sähköinen sitruspuristin. Toisena vuonna erikoinen reppu, minkä sisään ei mahtunut juuri mitään ja oli sellainen kova. Jossain vaiheessa sai antaa hyväntekeväisyyteen joka ok
Pari halpis tuikkua, kaksi konvehtia ja paketti vihreää teetä(en juo teetä missään värissä)
Ai niin, ope ei saa valittaa lahjoista. Olen kiitollinen niin kuin muutkin tässä ketjussa...
Muutama vuosi sitten saatiin n. A6-kokoinen monistettu muutaman sivun vihkonen, jossa oli jotain joulurunoja.
Tänä vuonna saadaan kuulemma joulutortut.
Joka vuosi annetttiin firman logolla varustettu pipo. Näitä pipoja annettiin myös syksyisin kun saatiin uudet työvaatteet. Lopulta pipoja olikin jotain 10 kpl kotona.