Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FM tutkinnon jälkeen yliopisto-opintojen jatkaminen... Miten?

30.07.2006 |

Olen valmistunut jo liki 10 vuotta sitten aineenopettajaksi (FM) ja nyt olen alkanut miettimään yliopisto-opintojen jatkamista... mahdollisesti jopa tohtoriksi asti...

Olen valmistumiseni jälkeenkin täydentänyt opintojani lisää yliopistossa ylimääräisenä opiskelijana työn ohessa sekä avoimen puolella. Olen tosi tietämätön, että miten sitä pääsee opinnoissa pidemmälle? Voiko esim. väitöskirjaa tehdä työn ohessa tms.? Mistä saa rahoituksen jos ei olekaan töissä vai ollaanko sitä jotenkin yliopistolla töissä???

Olen kiinnostunut kasvatustieteistä, oppimisvaikeuksista yms (erityispedagogiikka), joten sille puolelle haluaisin jatkamaan. Sen verran selailin Tampereen yliopiston sivuja, että jatko-opiskelijaksi pitäisi jotenkin hakea. Mutta miten hommassa pääsee alkuun, kun pitäisi olla jo tutkimus-suunnitelmiakin kait? Minulla on vain jotakin aavistuksia niistä... Ja tosiaan toi rahapuoli kiinnostaisi, että kuinka sitä taloudellisesti pärjää, jos jää leipätyöstä pois opiskelujen ajaksi. Entäpä jos haluaisi jotenkin yhdistää tutkimuksensa työhönsä???

Aika hataraa tietoa siis mulla, mutta osaisiko joku kertoa kokemuksista tai neuvoa jotenkin meikäläistä??

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotakin, kun itselle ajankohtainen aihe. tosin ala eri, eli haluaisin ehkä jatko-opiskella di-tutkinnon päälle. DI:ksi valmistuin 5 vuotta sitten.

Itse anoin ja sain jo jatko-opinto-oikeuden. muu on vielä auki. seuraava askel olisi tehdä varmaan tutkimussuunnitelma ja hakea rahoitusta osa-aikaiselle opiskelulle. itse teen oman alan osa-aikaista työprojektia tällä hetkellä ja yhdistäisin tavallaan tutkimusta työhön.

vaihtoehtojahan on olla itsenäinen jatko-opiskelija, olla jossain tutkimusryhmässä tai olla yliopistolla töissä esim. assarina ja tehdä jatko-opintoja samalla. kurssit ainakin meillä valitaan itse ja hyväksytetään tutkmusta ohjaavalla proffalla. pitää olla tohtoritasoisia kursseja ja niitä järjestetään ympäri suomea ja ulkomaita.

itse olen googlettanut hyviä linkkejä eri alojen ja yliopistojen sivuilta juuri aiheella " mitä tehdä" , " mistä rahoitus" jne. jne. yliopistollasi varmaan jatko-opinto-opas ja ota yhteyttä rohkeasti proffaan, jota toivoisit ohjaajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän