Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinulla oli syynä alhaiseen ferritiiniin

Vierailija
16.12.2020 |

Tai hemoglobiiniin? Vai löytyikö syytä ollenkaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löytynyt syytä.

Vierailija
2/9 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkäriä kiinnosta, kysyi vaan onko runsaat kuukautiset. Juuri punnitsin osan vaipoista menkkojen aikana ekaa kertaa, saattaa juuri ja juuri 0,8dl täyttyä, vaikea sanoa.

Miten teillä tutkittu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla melko varma syy on runsaat kuukautiset, kuukupilla mitattuna vuoto reilut 200ml/kk. Hemoglobiini on ollut aina ok (120-140välillä), mutta ferritiini oli 9. Löytyi myös B12-puutos, vaikka olen sekasyöjä - sen syy edelleen vähän auki. Kilpirauhasarvot oli normit ja gastroskopiassa ei huomautettavaa.

Uskon, että stressillä on myös iso vaikutus siihen miten ravintoaineet imeytyy (ja miten monipuolisesti tulee syötyä). Hyvä myös muistaa, että raudan imeytymistä haittaavat esim. kahvi ja maitotuotteet.

Pukamatkin on välillä vaivanneet, mutta en usko, että niillä kovin iso vaikutus vrt. menkat.

Vierailija
4/9 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla otettiin työterveydessä pieni verenkuva ja siinä huomattiin tosi alhainen hemoglobiini. Mun hb on ollu matala lähes aina ja olen saanut vaan rautakuurin ja sillä selvä. Mutta nyt ttlääkäri laittoikin kaikki mahdolliset kokeet. B12, folaatti, sokeri, kilpirauhas, keliakia, ferritiini ja mitä vielä. Niin ja virtsan ja ulosteen veri. Sanoi vaan että poissuljetaan ennen kuin aletaan hoitamaan että tiedetään mitä hoidetaan. Olin kyllä tosi yllättynyt että oikeasti tutkitaan ja jotain lääkäriä kiinnostaa, kun lapsesta asti on sanottu vaan että syö rautaa eikä koskaan ole ollut mitään kontrolleja eikä testejä

-ap

Vierailija
5/9 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooo ei sitä nyt erityisesti ole tutkittu, mutta vastaanotolla esittelin itse todennäköisiksi syiksi kaksi raskautta ja synnytystä, runsaat kuukautiset ja sen, että mulla on aina ollut aika alhainen hb. Lääkäri oli samaa mieltä. En nyt just osaa sanoa, miten se on noussut, pitäis taas mennä verikokeisiin. Syksyllä se oli 11, oli jo noussut.

Vierailija
6/9 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löytynyt syytä

Vierailija
7/9 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit, niiden aiheuttama verenvuoto ja munasarjakysta sekä myöhemmin raskaus.

Vierailija
8/9 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paa maate jo

Vierailija
9/9 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole löytynyt syytä ja kaikki tutkittiin. En tiedä sitten onko ollut aina.

Olen nykyään kyllä paljon energisempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan