Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsisin äo-testiin julkisen terveydenhuollon kautta?

Vierailija
09.05.2014 |

Mitä pitää pyytää tai tehdä, että pääsisi äo-palikkatesteihin julkisen terveydenhuollon kautta, jos on aikuinen eikä mitään erityistä "vaivaa" muuten?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitenkään

Vierailija
2/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tosiaan ihan turhaan tehdä.  Jos haluat ÄO:si tietää niin mene Mensan testiin. Sinne voi mennä kuka vaan kunhan maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä noilla testeillä on terveydenhuollon kanssa, jos olet kunnossa? Käy vaikka Mensan testeissä.

Vierailija
4/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noihin julkisen terveydenhullon testeihin kuuluu muuten kaikkia mielenterveyttä testaavia testejäkin, joten sinänsä ei niihin välttämättä edes kannata haluta. Voi saada jonkun mt-diagnoosin.

-3

Vierailija
5/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan mitenkään. Jos jotain älykkyystestejä tehdään niin niitä harvemmin tehdään ihan yksistään vaan siinä samalla testataan kaikkea muutakin.

Vierailija
6/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:23"]ei mitenkään

[/quote]

Alright. Millä keinoilla sitten voisin päästä? Toisaalta: paljonko ko. testit maksaisivat yksityisellä? En tarkoita Mensan testejä, vaan psykologin valvomia laajempia testejä.

Vierailija
7/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis epäiletkö olevasi heikkolahjainen? Jos sinulla olisi mielenterveysongelmista johtuvia työkykyongelmia, niin siinä vaiheessa psykologi saattaisi määrätä psykologiset testit, mutta en usko että lähdettäisiin tutkimaan ilman vakavia ongelmia.

Vierailija
8/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen Mensan testi on kuulemma melko nopea "rykäisy", joten kiinnostaisi laajempi analyysi omista kognitiivisista kyvyistä.

Vierailija
9/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi haluaisit johonkin testeihin? Mitä aiot saavuttaa niillä?

Vierailija
10/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ni syöt jonkun vuoden ensin masennuslääkkeitä

Vierailija
11/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:31"]Siis epäiletkö olevasi heikkolahjainen? Jos sinulla olisi mielenterveysongelmista johtuvia työkykyongelmia, niin siinä vaiheessa psykologi saattaisi määrätä psykologiset testit, mutta en usko että lähdettäisiin tutkimaan ilman vakavia ongelmia.

[/quote]

No en oikeastaan. Olen saanut Mensan nettitesteistä yleensä Mensan pääsyrajan ylittäviä tuloksia (tosin ne nettitestit näyttävät tulokset hieman yläkanttiin). Toisaalta välillä on hieman "sumuinen" olo ja muisti reistailee. Kiinnostaisi tietää oma kognitiivinen kykyprofiili tarkemmin, mutta en uskalla mennä oikeisiin Mensan testeihin, sillä pelkään, että siellä iskisi paniikki ja sitten harmittelisin, jos se testi menisikin pieleen jne.

Vierailija
12/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:32"]

Nykyinen Mensan testi on kuulemma melko nopea "rykäisy", joten kiinnostaisi laajempi analyysi omista kognitiivisista kyvyistä.

[/quote]

No jos sua noin kovasti kiinnostaa niin voithan sä kysyä joltain yksityiseltä psykologilta että voisko se tehdä sellaisia ja paljonko maksais. En yhtään tiedä voiko ne tehdä. Uskon että maksaa useamman satasen.

-3

Vierailija
13/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja #11 jatkaa: Siis Suomen, Ruotsin, Norjan ja Tanskan Mensan nettitesteistä plus muista vastaavista oon saanut sen pääsyrajan reilusti ylittäviä tuloksia.

Vierailija
14/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä julkisen terveydenhuollon kau tta pääse mitenkään, ellei sulla epäillä jotain sairautta.

Itse olen päässyt testeihin työkkärin ammatinvalintapsykologilla, kun en yhtään tiennyt, mitä lähtisin opiskelemaan.

Vierailija
15/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaalassa tehdään äo-testejä jos aihetta tulee.

Vierailija
16/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:39"]Et kyllä julkisen terveydenhuollon kau tta pääse mitenkään, ellei sulla epäillä jotain sairautta.

Itse olen päässyt testeihin työkkärin ammatinvalintapsykologilla, kun en yhtään tiennyt, mitä lähtisin opiskelemaan.

[/quote]

Ok. Kiitoksia! :) Osa ongelmasta mulla on sekin, että pitäisi keksiä hieman uusia hommia, nimittäin mua ahdistaa sekin, kun koen olevani mahdollisesti väärällä alalla ja en etene kovinkaan hyvin, sillä en ole niin ulospäinsuuntautunut kuin ehkä pitäisi olla uusia tehtäviä hakiessa. Olen myös opiskellut kaikenlaista, mutta nyt tuntuu kaikki jotenkin turhauttavalta.

Vierailija
17/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käynyt noissa julkisen puolen testeissä (mielenterveysongelmia). Sain niistä tulokseksi että oon vähän keskimääräistä älykkäämpi. Eli ilmeisesti se tarkoittaa jotain ÄO:ta 110-120 välillä (sitä ÄO:ta ei sanota testissä eikä testin tuloksissa numeroissa, joten ihan itse oon vaan päätellyt tuon numeroskaalan)  Mensan nettitestistä sain 140.

Vierailija
18/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykistyiselle psykologille kun tarpeeksi maksat niin se testaa sulta vaikka mitä.

Vierailija
19/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä julkisen pitäis kustantaa se? Kaikkea pitäis saada yhteiskunnalta ilmaseks, sit valitetaan jos pitää veroja maksaa.

Vierailija
20/60 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyllä ei tee mitään, jos sitä ei osaa käyttää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan