Onko vähäinen virtsankarkailu normaalia ja yleistä?
Eli minusta minulla on koko elämän ollut pientä huomaamatonta virtsankarkailua, huomaan sen lähinnä siitä että pikkuhousuni ovat hiukan kosteat melkeinpä aina. Eli haitta ei ole sellainen että muut huomaavat sen eli ei hajuhaittoja (paiti jos nuuskin pikkareita läheltä, josta tiedän ettei kyseessä ole pimpan muut eritteet) eikä myöskään päällishousut kastu.
Haluan kysyä onko tämä yleistä ja onko muillakin, synnytys ei ole parantanut eikä huonontanut vaivaa.
Kommentit (5)
Suojat on valko-yms vuotoja varten.
Mulla on ollut urheillessa ponnistusvirtsankarkailua. 11 kertaa oon käynyt fysioterapeutilla ja tehny kiltisti määrätyt liikkeet ja vaiva alkaa olla ohi. En olis uskonut!
T. 52 v 5 lapsen äiti
Ei todellakaan ole normaalia. Toki iän myötä (siis raskauksien, ylipainon ym) tavallisempaa, mutta ei nuorella. Silloin on kyllä rakenteellinen poikkeama. Myöhemminhän lihaksia pitää treenata, jotta pidätyskyky säilyy.
Minulla on kolme raskautta takana ja koskaan elämässäni ei ole pisarakaan lirahtanut.
Tai siis 2 tarkentaa. Lapsena on saattanut. :D
parilla kaverilla oli tommosta vaivaa ainakin teini-iässä. lirahti helposti jos vaikka nauroi kovaa tms.
mitä varten naiset käyttää pikkuhousunsuojia sitten?