Vinkkejä kutinaan?
Kutina alkoi n. puoli vuotta sitten. Varsinkin öisin se oli aluksi pahinta.
Menin omalääkärille, kysyi että olisiko luteita tai syyhy, olen luteita ja koppiksia nähnyt joskus, niitä en vuosiin havainnut missään. tein syyhyhoidot moneen kertaan..sitten ihotautipolille, sanoivat vaan etteivät tiedä, nokkosrokko ja angioödeema diagnoosi ja kortisonia. kortisoni pahensi kutinaa ja allergialääkkeet ei auta. kutina siirtyi n.kolme kuukautta sitten päähän, päässä ns. kuhisee. on pitkä ja vaalea tukka, tuntuu että joku kiskaisee hiuksesta. tein nix-shampoo hoidot ja käytin muitakin tuotteita, ehkä vähän helpotti. kutinaa alettiin pitämään psyykkisenä, laitettiiin melkein pakkohoitolähete pitkäniemen sairaalaan, jätin menemättä koska oli sellainen kutina että tämä on tarttuvaa, ja osasto joutuu karanteeniin. ollut kotoa poissa 5kk, ei pysty nukkumaan kun pistelee. pistelee myös muualla. oletin että tämä on sitten psyykkistä, aloitin psykoosinestolääkkeet, ei auttaneet kutinaan, olo vain paheni. olin ystävän luona yötä ja rapsuttelin päätäni, päivien päästä hän ja hänen lapsensa raapivat myös itseään; olin ss.onnellinen kun ajattelin että tämä on sittenkin hoidettavissa, koska en ole saanut kutinan takia nukuttua koko tänä aikana. psykiatria hävetti, pyysin maksamaan kaikki mahdolliset nixit, mutta mihin? mitä pitäisi hoitaa? pistelee myös vartaloa, mutta tämä päässä alkanut kuhina on inhottavinta ja näppylät joita kirvelee lujaa.
Keuhkokuume tuli lisäksi, voiko johtua kutinasta..?
Eli lääkärit jo "diagnosoineet"
Pidän hygieniastani ehkä liiankin hyvää huolta.
Mikä avuksi?
Kukaan ei siis tiedä. Olihan se pakko edes koittaa.