Lemon curd
Ostin lemon curdia, koska en ole koskaan sitä maistanut ja näin nyt kaupassa. Mihinkä sitä voisi käyttää, mitä siitä voisi tehdä?
Kommentit (16)
Leivontaan, tai laita maustamattomaan jugurttiin.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 23:13"]
Juustokakkua olen tehnyt.
[/quote]
No joo, se maistukin kieltämättä "juustokakkumaiselta", siis sellaselta, mitä juustokakun päällä saattaa se kirpsakka kirkas kerros olla :) -ap
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 23:18"]
[/quote]
Toimisko vaniljajätskin kanssa..? -ap
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 23:22"]
[/quote]
[/quote]
Toimii
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 23:13"]
Juustokakkua olen tehnyt.
[/quote]
No joo, se maistukin kieltämättä "juustokakkumaiselta", siis sellaselta, mitä juustokakun päällä saattaa se kirpsakka kirkas kerros olla :) -ap
[/quote]Olen kyllä sekoittanut siihen juustomassaan sen curdinkin. Tällä ohjeella olen tehnyt monta kakkua eri curdeista, ja siis tuon itse tehdyn curdin sijaan olen laittanut purkillisen kaupan curdia: http://www.canadianliving.com/food/baking_and_desserts/lime_curd_cheesecake.php
kirpelee mukavan i hottavasti pimpulassa
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 23:24"]
kirpelee mukavan i hottavasti pimpulassa
[/quote]
Miksi sää sitä sinne laitat? Syötäväks se on tarkotettu, hyvän curdin haaskuuta tuollainen. -ap
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 23:22"]
[/quote]
[/quote]
Toimii
[/quote]
Apua, rupes tekee mieli juustokakkua ihan hirveesti! Pitääköhän mun tehdä kakku huomenna... -ap
Todella hyvää lettujen ja voisarvien kanssa!
Missä sitä varmaan eniten käytetään on amerikkalainen lemon mareng pie. Lähes kypsän munrokakkupohjan päälle lemon curdia ja marenkia, hetkeksi uuniin.
Mä oon tehnyt siitä aina kesäisin raikkaan (ja helpon!) kakun:
- keksipohja (keksejä murskattuna ja voita)
- purkki lemon curdia ja Philadelphia-tuorejuustoa (puolet ja puolet molempia) ja jääkaappiin muutamaks tunniks
- ennen tarjoilua päälle tuoreita marjoja; mansikoita, vadelmia ja mustikoita. Päälle vielä tomusokeria.
Nam, on ihanan raikasta :) tää kakku on saanut kehuja aina kun oon tehnyt. Tän ohjeen näin joskus jossain ohjelmassa.
Hyvää pullan tai paahtoleivän päällä, mun mielestä sopii myös erinomaisesti neljän viljan puuron kanssa.
Niin, ja lusikkaleipien välissä on tosi hyvää!
Minä käytän rahkapiirakassa. Alle pullataikinapohja, sitten lemon curdia ja päälle normaalisti tehty rahkaseos.
Paahtoleivän päällä tosi hyvää.