Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajan velvollisuudet?

Vierailija
09.05.2014 |

Hei, minulla on tällainen tilanne, että teen tarvittaessa töihin kutsuttuna töitä eräälle yritykselle. Kaksi viikkoa sitten olin töissä viimeksi ja kerrottiin, että äitienpäiväviikonloppuna olisi taas töitä tarjolla, sekä lauantaina, että sunnuntaina. Työnantaja sanoi, ettei tiedä aikatauluja vielä, mutta lupasi ilmoittaa. No, nyt on jo perjantai, tiedän, että työvoiman tarve on edelleen huomiselle, mutta työnantaja ei vieläkään ole ilmoittanut työaikoja. Onko se minun tehtävä soittaa ja kysyä? Näin on käynyt ennenkin, että on sanottu töitä olevan ja luvattu soittaa, kun työajat varmistuu, mutta usein olen joutunut itse soittamaan ja kysymään ajat. Pikkuhiljaa alkaa ärsyttää tällainen, olisi muutakin elämää suunniteltavana, lisäksi pienet lapset, joten työajat hoitoaikojen kannalta merkitykselliset tietää etukäteen. Tähänkin asti on vain ilmoitettu tarkka aika milloin mennä töihin, mutta päättymisaika on voinut heittää jopa kolmella tunnilla (ja aina niin päin, että olen ollut pidempään kuin on sovittu). Siis olen iloinen, että on töitä, mutta onko tämä ihan ok menettely työnantajalta? Vai onko minun velvollisuus soitella perään työajoista?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua kiinnostaa työnteko, niin tottakai soitat ja kysyt. Työnantájalla ei ole mitään velvollisuutta edes tarjota tätä työtä juuri sinulle, jos sopimuksesi on kuvaamasi kaltainen. Kiirettä pitää varmasti hänelläkin. Jos siis haluat töihin, otat ajoista selvää, vaikka harmittaisikin. Tilallesi tulisi varmasti mielellään muitakin.

Vierailija
2/2 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiinnostaa, mutta miksi työnantaja ei voi ilmoittaa aikoja, kuten on luvannut? Tiedän, että varmasti hänelläkin on kiireitä, mutta luulisi olevan tärkeää, että on tarvittava määrä työvoimaa kasassa ennen "h-hetkeä" niin sanotusti. Tiedän myös, ettei hänen olisi pakko tarjota minulle töitä, mutta tiedän myös, että hän tarvitsee työpanostani, eikä paikalleni tungosta ainakaan ole. Lähinnä siis vaan harmittaa ja ärsyttää. Kai se on taas soitettava ja kysyttävä. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi