Tuli sitten synttärikutsu...
Aikuiset täyttävät pyöreitä suht yhtäaikaa. Molemmat kuitenkin reippaasti alle 45 vuotiaita.
Tuli siis virallinen kutsu näihin kemuihin. "Istumme iltaa päivänä x, on tätä ja tätä ohjelmaa. Muistaa meitä voi tilille x"
Siis onko tällä ihmisten rahanahneudella enää mitään rajaa? Kutsu tuli myös meille, jotka emme edes ole lähisukua, saati oltu tekemisissä muutamaan vuoteen.
Lasten synttäreille ymmärrän lahjat, häihin jollain tavalla ymmärrän tuon tilinumeronkin mutta että kahden aikuisen synttäreille? Rahaa tilille? En oo ikinä kuullut vastaavasta.
Onko tää nyt jotenkin yleistä, täällä päin kun ei ole ainakaan mitenkään tavallista että aikuiset edes viettävät synttäreitä, ainakaan ennen kuin tulee 50 v täyteen, silloin pyöreitä juhlitaan joskus isommin.
Kommentit (21)
Eivät halua tavaralahjoja joten kaikille kätevämpää antaa rahaa jos jotain haluaa antaa. Ei teidän ole pakko laittaa tilille rahaa. Korttikin riittää ihan varmasti.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:37"]
Ok. Kai muistit myös loukkaantua nimistä ja niiden järjetyksestä kouren päällä ja varsinkin, jos toinen teistä oli avec.
[/quote]
Saa kai sitä ihmetellä? :Päivä ei meille sovi töiden takia joten ei olla menossa muutenkaan. Molempien nimet kuitenkin oli kuoressa. ;)
Haluavat pitää kivat bileet ja siksi synttärit. Tuskinpa ajattelivat rikastua lahjarahoilla koska itse oletan että juhlissa syödään ja juodaan ....jos tarjolla on kakut ja kahvit niin joo en oikein ymmärrä.
Muistaa voi tilille x...eli perustuu vapaaehtoisuuteen. Jotkut haluaa muistaa tavalla tai toiselle ja se on tehty nyt helpoksi sitä haluavalle!
Moni kokee rasittavaksi hankkia lahjoja aikuisille ihmisille, joilla on jo velattomat talot ja omaisuutta muutenkin. Millään ei keksitä lahjoja, joten raha on kaikista helpois vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:40"]
Haluavat pitää kivat bileet ja siksi synttärit. Tuskinpa ajattelivat rikastua lahjarahoilla koska itse oletan että juhlissa syödään ja juodaan ....jos tarjolla on kakut ja kahvit niin joo en oikein ymmärrä.
[/quote]
Juu, lähinnä nyt ihmettelen sitä että meidätkin kutsuttiin vaikkei tosiaan mitään yhteistä ole ja viimeksi nähty tuttujen häissä vilaukselta.
Ymmärrän kivat buleet pyöreiden kunniaksi mutta että kutsua ihan kaukaisia sukulaisia tilinumeron kanssa?
Jos et ole innostunut ajatuksesta, ilmoita ettet valitettavasti voi osallistua, kun olet jo varannut matkan tms. juuri samaksi ajankohdaksi.
Tuo tilinumero tai rahapänikkä tarjoilupöydällä synttäreillä on alkanut yleistyä. Ymmärrän, jos päivänsankari haluaa kerätä rahaa johonkin hyvään tarkoitukseen, esim. lastensairaalalle tai veteraaneille, mutta en, jos kohde on päivänsankari itse. Jos ei muuten pääse lomamatkalle, niin pysyköön kotonaan.
Voishan siinä olla jonkin hyväntekeväisyysjärjestön tilinumero, jos eivät ole ahneita.
"Ymmärrän, jos päivänsankari haluaa kerätä rahaa johonkin hyvään tarkoitukseen, esim. lastensairaalalle tai veteraaneille, mutta en, jos kohde on päivänsankari itse. Jos ei muuten pääse lomamatkalle, niin pysyköön kotonaan."
Tämä se minunkin pointtini on.
Vapaaehtoista joo, mutta sitten kyräillään suvulle että nekään ei laittanut tilille mitään, vaikka heillä on rahaa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:42"]
[/quote]
Juu, lähinnä nyt ihmettelen sitä että meidätkin kutsuttiin vaikkei tosiaan mitään yhteistä ole ja viimeksi nähty tuttujen häissä vilaukselta.
Ymmärrän kivat buleet pyöreiden kunniaksi mutta että kutsua ihan kaukaisia sukulaisia tilinumeron kanssa?
[/quote]
Mitä enemmän porukkaa sen paremmat bileet ja pitivät teitä häissä mukavina ihmisinä ja haluavat tutustua paremmin.
Ymmärtäisin närkästyksesi, jos olisi pyydetty muistamaan, mutta nythän voi muistaa eikä muistakaa!
Ette ole menossa, joten miksi otat hikeä?! Turhaa yrität provota hyökkäämään kutsujien kimppuun. Ap on aina väärässä!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:42"]
[/quote]
[/quote]
Mitä enemmän porukkaa sen paremmat bileet ja pitivät teitä häissä mukavina ihmisinä ja haluavat tutustua paremmin.
Ymmärtäisin närkästyksesi, jos olisi pyydetty muistamaan, mutta nythän voi muistaa eikä muistakaa!
Ette ole menossa, joten miksi otat hikeä?! Turhaa yrität provota hyökkäämään kutsujien kimppuun. Ap on aina väärässä!
[/quote]
Jaa että hikesin, no en mielestäni. :) Lähinnä ihmetellyt tätä asiaa kun ei ole ikinä ennen tullut vastaavaa vastaan, saati tuollainen idea ei kävisi omassa mielessäni lainkaan.
Ei, me nähtiin oikeasti vilaukselta, joten eivät voineet pitää meitä minkäänlaisina ihmisinä.
Ja en minä ketään yritä laittaa hyökkäämään, halusin vain ideaa siitä onko tämä nykyään täysin tavallista. :)
Aika hassua. Ei 30- tai 40-vuotisjuhliin ole tapana mitään kallista viedä. Yleensä joku kohtuuhintainen viinipullo tai kukkia.
50-60-kekkerit on eri asia.
Ymmärrän hyvin, että halutaan juhlia ja kutsua ystäviä ja sukualisia kokoon ja en todellakaan ymmärrä, miksi pitäisi odottaa, että täyttää 50 v. ennen kuin näin voi tehdä.
Sen ymmärrän myös hyvin, että mitään tavaraa ei haluta. Rahaa en kuitenkaan itse lähtisi missään tapauksessa pyytelemään. Laittaisin kutsuun toiveen siitä, että älä tuo mitään, tuo vain itsesi.
Moukkamaista, ei siitä pääse yli eikä ympäri :)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:10"]
Ymmärrän hyvin, että halutaan juhlia ja kutsua ystäviä ja sukualisia kokoon ja en todellakaan ymmärrä, miksi pitäisi odottaa, että täyttää 50 v. ennen kuin näin voi tehdä.
Sen ymmärrän myös hyvin, että mitään tavaraa ei haluta. Rahaa en kuitenkaan itse lähtisi missään tapauksessa pyytelemään. Laittaisin kutsuun toiveen siitä, että älä tuo mitään, tuo vain itsesi.
[/quote]
Näin! Ja saahan sitä pyöreitä tietenkin juhlia, mutta kuka nyt niihin juhliin pyytää puolituntemattomia.
Mulla on tänä vuonna nelikymppiset ja en todella odota kummoisia muistamisia. :-D Tärkeintä on hyvät bileet läheisten kavereiden kanssa ja lapsivapaa ilta. Ensimmäinen sellainen pariin vuoteen. Rahasta on tiukkaa joo, mutta pienellä viitseliäisyydellä saa kunnon tarjottavat. Ja mitenkään yllätyksenä tämä ikääntyminen ei tule, joten jemmarahaa voi säästää hyvissä ajoin. Jos ei ole varaa kestitä vieraita, niin ei kyllä ruinata rahaa heiltä.
Kyllä tekivät kamalasti kun kehtasivat kutsua juuri teidät ja toivottavasti kukaan ei enää koskaan kutsu teitä koska ette halua mennä ja lahjan vieminen on ihan perseestä. Niin se rahalahjakin on lahja kun mitään romua ei haluta kun sitä on kaikilla nurkissa ihan riittävästi. Ja tietenkään sitä rahalahjaa ei ole pakko antaa jos kehtaa mennä kahta kättä heiluttaen mutta teillä ei onneksi ole tätä ongelmaa kun ette mene. Jep jep...vain suomalaiset ovat tällaisia epäsosiaalisia mielensäpahoittajia! Aina herne nenussa tai pari ;)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:41"]
Kyllä tekivät kamalasti kun kehtasivat kutsua juuri teidät ja toivottavasti kukaan ei enää koskaan kutsu teitä koska ette halua mennä ja lahjan vieminen on ihan perseestä. Niin se rahalahjakin on lahja kun mitään romua ei haluta kun sitä on kaikilla nurkissa ihan riittävästi. Ja tietenkään sitä rahalahjaa ei ole pakko antaa jos kehtaa mennä kahta kättä heiluttaen mutta teillä ei onneksi ole tätä ongelmaa kun ette mene. Jep jep...vain suomalaiset ovat tällaisia epäsosiaalisia mielensäpahoittajia! Aina herne nenussa tai pari ;)
[/quote]
Kolahtiko?
Aiemmin jo ilmoitin, että minä en tästä herneitä vetänyt vaan kiinnostuin onko tämä yleinen tapa, koska tuntuu itselleni vieraalta.
Ja ei, tuntemattomien ihmisten synttärijuhliin ei nyt hirveä hinku yleisestikään ole, joten en loukkaannu ellemme saa enää kutsuja. :)
Ikinä ei kutsujen järkkäänä onnistu - joko valitetaan sitä, että miksi mua ei taaskaan kutsuttu tai sitten sitä, että miten nyt mut kutsuttiin ja kamalaa kun pitää viedä lahjakin...
Itsellä 40 lähestyy ja miehellä samat juhlat samaan aikaan. Tekisi mieli kutsua porukkaa yhteissynttäreille ja järkätä jotain juhlia (en todellakaan odota mitään lahjoja), mutta pahastuuko tästäkin nyt sitten joku.
Ok. Kai muistit myös loukkaantua nimistä ja niiden järjetyksestä kouren päällä ja varsinkin, jos toinen teistä oli avec.