värjäsitkö hiuksia raskaana ollessa?
Otsikossa kysymys.
tuntuu että on menty niin hysteeriseksi raskauden kanssa, mitään ei saisi syödä ja ei saisi meikata ja älä herran jumala värjää hiuksia! Itse värjään. Raskaana ollessa nyt ei paisuvan mahan kanssa ole muutenkaan kovin hehkeä olo niin miksi en saisi meikata ja värjätä hiuksiani. Ne määrät aineita on niin pienet mitä kehoon menee ja jos ei aikaisemmin mitään ongelmaa ole ollut niin muuttuuko se raskauden aikana jotenkin merkittävästi..?? Hysteerisyys ainakin muuttuu, on tullut huomattua..
Kommentit (10)
Jos ei raskausaikaa viitti olla värjäämättä hiuksiaan niin sillon on kyllä prioriteetit ihan perseellään, todella itsekäs "äiti".
Kaksi kertaa olen tyven värjännyt, kohta synnytys edessä ja väripurkit odottaa pöydällä. Tällä hetkellä hiukset todella karseat, mutta turha niitä olisi tässä vaiheessa enää värjätä. Joten värjään raskaana ollessa, mutta todella paljon harvemmin.
Joo todellakin värjään nyt raskaanakin. Kaikkihan nykyään on vahingollista että ite pitää päättää mitä pitää enemmän ja mitä vähemmän huonona. Kävelen ulkonakin vaikka voin jäödä auton alle
Kolme lasta on ja normaalia elämää olen jatkanut raskausaikanakin, eli olen värjännyt hiuksia, meikannut ja muuta tavallista. Lapset ovat kaikki jo koululaisia ja ihan normaaleja ja kivoja lapsia lapsia ovat kaikkien mielestä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 06:06"]
Jos ei raskausaikaa viitti olla värjäämättä hiuksiaan niin sillon on kyllä prioriteetit ihan perseellään, todella itsekäs "äiti".
[/quote] Hohhoijaa, vähän väsynyt yritys taas.
Värjäsin häitä varten kun pidennykset oli eri väriset. Normaalisti en värjää. En kannata hysteriaa.
En tiedä, ovatko kysymyksesi retorisia, vai haluatko oikeasti tietää, miten ne kemikaalit ovat haitallisia sikiölle. Ne eivät ole haitallisia sillä tavalla, että vauva syntyisi jotenkin epämuodostuneena (vaikka kyllä kampaajilla, jotka altistuvat hiusväreille päivittäin, on todettu vauvoilla pienempää syntymäpainoa), vaan hiusvärien kemikaalit vaikuttavat pitemmällä tähtäimellä, esim. varsinkin poikalasten hedelmällisyyteen.
Otin raitoja niitä ei hierota päänahkaan
En ole värjännyt, 9kk on musta lyhyt aika näyttää vähän rumemmalta, vaikka olenkin asiakaspalvelutyössä. Tuskin ihan turhaan on Tanskassa annettu raskaana oleville suositusta käyttää mahdollisimman vähän kosmetiikkaa.
Raskaus aika on niin lyhyt osa mun elämää mutta vaikuttaa lapsen koko loppuelämään, mielelläni vältän silloin kaikkia riskejä mitä pystyn varmuudenkin vuoksi. Mun on suoraan sanottuna vähän vaikeaa ymmärtää näitä ihmisiä, joiden ehdointahdoin täytyy uhmata kaikkia suosituksia. Heidän oman lapsensa parhaaksihan ne on annettu.
Värjäsin..ja ihan terve mukula sieltä tuli.