Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tämä kroppa saadaan kuntoon?

Vierailija
08.05.2014 |

Olen googlettanut tähän asiaan liittyen enemmän tunteja kuin varmaan pitäisi, ja kun en kunnon vastausta löytänyt, päätin kysyä henkilökohtaisesti Teiltä osaavilta.

Elikkä liikuntaa en ole harrastanut kolmeen vuoteen, ja nyt aloitin pari viikkoa sitten jumpissa käymisen (bodypump, bodyattack jne..) ja tavoitteena olisi neljä kertaa viikossa käydä. Myös spinning tulee tähän sitten lisänä.

Mahasairauteni vuoksi en voi käydä lenkillä. (joku olisi kumminkin tännekin tuosta huomauttanut.)

Myöskään ruokavaliooni en voi juurikaan vaikuttaa muuta kuin vähentämällä. Olen ERITTÄIN köyhä opiskelija, eikä minulla kirjaimellisesti ole varaa ruokaan, joten syön kerran päivässä tuhdin aterian koulussa, että jaksan sillä sitten seuraavat 24 tuntia.

Olen "normaalipainoinen" (mikä on varsin liukuva käsite minun mielestäni...). Olen tietenkin perus laihan näköinen, mutta olenkin jo saanut lempinimen "vesipatja", koska minulla kirjaimellisesti ei näytä olevan minkäänlaisia lihaksia, ja koko kroppa pelkkää löysää. 

Vaakaakaan en omista, mutta arviolta 55kg/160cm ja nainen.

Nyt siis kysynkin, riittääkö tuo 4krt viikossa, noin tunnin kerrallaan hurjaa treeniä, vai pitääkö lisätä? 

Ja kuinka monta kaloria nyt näillä tiedoilla voisitte sanoa minun tarvitsevan, että pääsen eroon tästä loputtomasta rasvasta?

Ja kuinka kauan menee, että alkaa tuloksia näkymään?

Kiitän ja kumarran jos ihmiset jaksavat tähän neuvoja ladella!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

whaat??? eikää älä laihduta päivä tuonut mitään tulosta 6.5...

Vierailija
2/7 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä jaksa tuolla ruokamäärällä treenata noin paljon.ei lihas kasva ilman ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvan osuus kehosta laskee samalla kun lihakset kasvaa. Keksin sun iäksi 25v ja noilla spekseillä sun perusaineenvaihdunta on about 1300 kcal ja 2080kcal kokonaisenergiantarve. Siis sun pitäis saada energiaa jotain noiden lukujen väliltä laihtuaksesi. Sulla on kyllä tosi epäterveellinen ateriarytmi. Yritä jostain saada rahaa, että voit syödä järkevämmin. Kai sulla nyt maitoon ja kaurapuuroon on rahaa? Ateriakokojen pienentäminen on avain laihtumiseen.

Vierailija
4/7 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo jumpat ilmaisia...? Mietin vain, että jos ne maksaa jotain, niin satsaa nyt ystävä hyvä ne rahat mieluummin ruokaan, niin että voit noudattaa järkevää ja terveellistä ateriarytmiä. Minun arvioni on, että ilman ruokaa et kauan jaksa treeniohjelmaasi. Olen vähän huolestunut sinusta! :(

Ohjattu ryhmäliikunta on monen mielestä mielekkäämpää ja motivoivampaa kuin yksin kotona jumppaminen, mutta kotonakin voi tehdä halvalla yllättävän paljon: jumppapallo, jumppakuminauha, kahvakuulat jne. käyttöön. Oman kehon painoakin voi käyttää monessa hyvässä perusliikkeessä. Pilates on kiva laji, joka ryhdistää kroppaa, varmasti netistä löytyy videoita ja ohjeita.  Käsipainoja saa jonkun nuukailuniksin mukaan, kun laittaa vettä, hiekkaa tai kiviä tyhjiin muovipulloihin ;)

Ja jos et voi juosta, käy kävelyllä ja pyöräilemässä.

Mukavia kuntoiluhetkiä, mutta muista syödä!! :)

Vierailija
5/7 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki syödä vain kerran päivässä ja silti kehittää lihaksistoasi, mutta syötkö tarpeeksi kaloreita tuon yhden aterian aikana? Treenin määrä on riittävä (Dorian Yates treenasi vain kolme kertaa viikossa ja voitti Mr Olympian kuusi kertaa peräkkäin), mutta saatko riittävästi makroravinteita, vitamiineja ja hivenaineita, jos syöt vain kerran päivässä? Kaurahiutaleet, kananmunat ja linssit eivät kuitenkaan paljoa maksa.

Vierailija
6/7 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 22:32"]

Ateriakokojen pienentäminen on avain laihtumiseen.

[/quote]

Ateriakoolla ei varsinaisesti ole merkitystä, vaan energian kokonaismäärällä.

Vierailija
7/7 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille vastauksista! Ikää löytyy 18 vuotta, ja nämä jumpat/spinning/kuntosali kuukaudessa maksavat yhteensä 53€ (johon minun pitää erikseen pyytää rahat, joten ei voi korvata ruokarahana). Ja kyllä, suomessa on myös meitä joilla ei tosiaan ole edes niihin kaurahiutaleihin ja maitoon rahaa, koska sossussa kämmäillään. Kiitoksia huolenpidosta, mutta olen kyllä ainakin vielä toistaiseksi selvinnyt tällä ruokavaliolla ja treenimäärällä. :D Eniten minua huolestuttaa Se, kuinka hitaaksi ruuansulatukseni on muuttunut tässä parin vuoden aikana ruokavalioni vuoksi, ja luultavasti kroppani menee jatkuvalla säästöliekillä... Onko mahdollista että sen takia laihtuminen olisi hitaampaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme