Auttakaa!! (painosta kyse)
Olen 174cm/55kg, ja paino vaan putoaa.. jouduin terveydellisistä syistä aloittamaan salilla käymisen ja ohjelma sisältää paljon aerobista kuntoutusta. Ongelmana onkin että en tiedä miten paljon pitäisi syödä, jotta paino mielummin nousisi ei laskisi!
Syön aamupalaksi kahvia, rahkaa, leipää tms. Tämän jälkeen töissä (yleensä edellisen päivän tähteitä) ja sitten kotona ruuan ja ehkä iltapalan. Syön myös välillä runsaasti herkkuja.
Miten ja millä ruuilla saisin painon nousemaan?
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:26"]Olen 174cm/55kg, ja paino vaan putoaa.. jouduin terveydellisistä syistä aloittamaan salilla käymisen ja ohjelma sisältää paljon aerobista kuntoutusta. Ongelmana onkin että en tiedä miten paljon pitäisi syödä, jotta paino mielummin nousisi ei laskisi!
Syön aamupalaksi kahvia, rahkaa, leipää tms. Tämän jälkeen töissä (yleensä edellisen päivän tähteitä) ja sitten kotona ruuan ja ehkä iltapalan. Syön myös välillä runsaasti herkkuja.
[/quote]
Riitävästi alkoholia, kyllä se paino sillä nousee.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:26"]Olen 174cm/55kg, ja paino vaan putoaa.. jouduin terveydellisistä syistä aloittamaan salilla käymisen ja ohjelma sisältää paljon aerobista kuntoutusta. Ongelmana onkin että en tiedä miten paljon pitäisi syödä, jotta paino mielummin nousisi ei laskisi!
[/quote]
Riitävästi alkoholia, kyllä se paino sillä nousee.
suurenna annoskokoa (esim. 1 leivän sijasta 2 ). Jos tuntuu seuraavalla aterialla että et jaksa, niin älä pienennä annoksen kokoa, koska ruokamäärään tottuu pikku hiljaa.
syö kaikilla aterioilla hiilihydraatteja (2x määrä, esim. riisiä, perunaa), proteiinia (kala/kana jne. vailla 2x määrä) ja vihanneksia normaali määrä.
lisää ainakin 1 välipala, syö esim. avokaadoa, karjalanpiirakka ja banaani.
pidä herkkupäivä esim. kerran viikossa, ja syö vailla paketti jäätelöä tai joku hyvä juttu.
lisää päivään kourallinen pähkinöitä, ja kiinnitä siis huomiota siihen, että hiilihydraatteja ja proteiinia tulee runsaasti.
suurenna annoskokoa (esim. 1 leivän sijasta 2 ). Jos tuntuu seuraavalla aterialla että et jaksa, niin älä pienennä annoksen kokoa, koska ruokamäärään tottuu pikku hiljaa.
syö kaikilla aterioilla hiilihydraatteja (2x määrä, esim. riisiä, perunaa), proteiinia (kala/kana jne. vailla 2x määrä) ja vihanneksia normaali määrä.
lisää ainakin 1 välipala, syö esim. avokaadoa, karjalanpiirakka ja banaani.
pidä herkkupäivä esim. kerran viikossa, ja syö vailla paketti jäätelöä tai joku hyvä juttu.
lisää päivään kourallinen pähkinöitä, ja kiinnitä siis huomiota siihen, että hiilihydraatteja ja proteiinia tulee runsaasti.
Mistä painon putoaminen johtuu?
Olen havainnut että diabeetikoilla on hyvä ruokavalio, jota muutkin voivat käyttää. Kts. ruokapyramidi diabetes.fi-sivulta. Saatat saada siitä vinkkejä ja sovellettavaa.
Luulen, että ei kannata mättää paljon ja harvoin, vaan syödä kerralla vähemmän, mutta usein ja säännöllisesti. Sokeria, eli niitä "herkkuja" ei kyllä kukaan tarvitse.
Olen samanpituinen kuin sinä (sentin pidempi :)) ja painan n. 10 kg enemmän. Ikä ja eletty elämä tietty vaikuttaa, olen 44 ja mulla on kolme lasta.
Toivottavasti saat laihtumisen kuriin.
Syö enemmän kun kulutat. "Välillä runsaasti herkkuja" on aika suhteellinen käsitys ja tarkottaa kaikille ihmisille eri asiaa. Jos se paino ei nouse, niin et selvästikkään syö tarpeeks. Kaloreitten laskeminen auttaa tähän.