Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sperman-munsolunluovuttajat..lapset, ohjelma

Vierailija
08.05.2014 |

Oli todella katsomisen arvoinen ja ajatuksia herättävä ohjelma 10 kanavalla. Aika surullista kun nuori nainen kertoi että hänestä puuttuu palanen, asia ei anna rauhaa vaan joka päivä hän katsoo keski-ikäisiä miehiä ja etsii merkkejä voisiko olla hänen biologinen isänsä. Haluaisi niin löytää hänet! Ja spermanluovuttaja mies katsoo kaikkia sopivan ikäisiä nuoria, olisko hänen lapsensa.

Asia tuntuu vaivaavan aika monia ja koko elämän joutuu elämään epätietoisuudessa.

Aikamoinen esimerkki oli sekin nainen joka oli saanut oman poikansa luovutetulla spermalla ja itse luovuttanut munasolujaan. Nyt sitten 20 vuoden jälkeen otti yhteyttä naiseen jolle luovutti..järjestivät tapaamisen. Ja nyt se nainen ja poika etsivät sitä spermanluovuttajaa koska poika haluaa tietää biologisen isänsä.

Aikamoisia juttuja..sai minut ajattelemaan asiaa enemmän ja johtopäätös on se etten voi käsittää miten joku luovuttaa spermaa ja munasoluja ja joku niitä haluaa. Moni spermanluovuttajakin alkaa vanhetessaan muita lapsia saatuaan ajattelemaan missä ja ketä ovat ne muut hänen mahdolliset lbiologiset apsensa.

Tulevat lapset siitä kärsii, on elämän pituinen matka etsia sitä puuttuvaa palasta ja miettiä mistä on tullut, kamala kohtalo, näki näistä ihmisistä että oli vaikea juttu.

Kyllä aikuisten ihmisten kannattaisi ajatella ensin ja vakavasti.

Ja kaikilla lapsilla oikeus tietää alkuperänsä ettei se varjosta koko elämää.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kanava 10?

Vierailija
2/9 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kröhöm. Asiasta on kyllä enemmänkin tutkimustietoa ja dokumenttia ja nimenomaan luovutetuilla alkunsa saaneet ovat hyvinkin ehjiä. Toivottuja lapsia joille on avoimesti kerrottu alkuperästään.

Olen tutustunut aiheeseen melko paljonkin yhdessä työpaikassani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis - kun luin sperman -sanan, niin ajattelin, että onko tässä joku uusi elokuvahahmo, joku Spiderman tai Batman -tyyppinen. Joo, oli tyhmä juttu, jatkakaa vaan alkuperäistä juttua..

Vierailija
4/9 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin paljon mielummin luovutetusta solusta alkunsa saanut lapsi kuin ei-toivottu vahinkolapsi.

Vierailija
5/9 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv5 dokkari Haluan sijaissynnyttää

Sen ohjelman kun näki niin ei käsitä miten joku luovuttaa.

Kun kuunteli niitä jo aikuisia lapsia jotka olivat niistä saaneet alkunsa, jokainen mietti ja mietti loputtomiin asiaa, ei jäänyt ollenkaan hyvä mieli.

Vähintä mitä voisi tehdä olisi se että luovuttaja on tiedossa, kun he molemmin puolin tuntuvat alkavan kiinnostua asiasta kun aikaa kuluu tarpeeksi. Onneksi tuolla jotkut sitten löysivätkin toisensa niin putoaa se etsimisen ja tietämättömyyden taakka harteilta.

Vierailija
6/9 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän asiaa voi käsittää, jos se ei tule omalle kohdalle. Nykyään luovutetuista soluista tehdyt lapset saavat täysi-ikäisinä selvittää, kuka on luovuttaja. Ei puhuta biologisista isistä tai äideistä. Äiti ja isä ovat he, jotka kasvattavat lapsen.

Vierailija
7/9 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos infosta, minulla kanavapaikalla 10 on ihan muu kanava.

Vierailija
8/9 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luovuttanut munasoluja ja antanut luvan tietojeni luovuttamiseen. Jännäähän se on jos jonain päivänä joku ottaa yhteyttä ja haluaa tutustua. Itselläni on kolme omaa lasta. 

Vierailija
9/9 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän biologiset vanhempani ja he ovat minut kasvattaneetkin. Kauhea ajatus etteivät kaikki tiedä. Jos en tietäisi painaisi minua ja etsisin kaikin keinoin elämän loppuun asti.

Jotkuthan harrasti luovuttamista rahasta. Yhden naisen tunnen joka niin teki, oli aina pikkurahan puutteessa. Nyt en tiedä saako korvausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän