Mikä astiasto teillä on ja minkä haluaisitte?
Itselläni Iittalan oranssia Korento-sarjaa, mutta alkanut kyllästyttää räikeät turkoosi-oranssi-sävyiset kuviot, eikä ruoka näytä "hyvältä" näistä asioista. Haaveilen jostakin neutraalista yksivärisestä beigestä/harmaasta astiastosta. Lähimmäksi menisi Pentikin Vanilja tai Kallio. Teemasta en tykkää kun on niin kulmikkaita.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Arabian Kosmos vihreän sävyisenä. Aterimina Hackman Polar ja juomalaseina Arcoroc Sierra punaisena.
Oho, no siinäpä on värien ilotulitusta kerrakseen! :)
Arabian Birka. Toivottiin häälahjaksi, miellytti eniten, kun ei löytynyt ruskeansävyistä, jota olisi voitu täydentää. Onhan tuo Birka juhlavampi, ehdottomasti.
Kahvikupit Arabian Laguna. Muitakin sarjoja on joitakin kappaleita. Mikä on joskus astian tarpeessa miellyttänyt.
Kuten Iittalan Teema kupit, lautaset ja Kastehelmi lautaset.
Heljä Liukko-Sundströmin mukit, samoin muutama Muumimuki. Jokunen Pentikin muki on myös.
Haaveilen, että olisi kaikkia suloisia pastellisävyisiä, kukkakuvioisia astioita, sellainen sarjaton sarja kaikkea sekaisin. Tarttis vaan rahaa ja mielellään jonkun söpön pitsihuvilan, jossa asuis ja näitä astioita käyttäis XD
Mulla valkoinen 24h, mutta sen lisäksi haluaisin jonkun ihanan juhla-astiaston, kun nyt on samat astiat pöydässä arkena ja pyhänä.
Saa ehdottaa jotain oikein kaunista ja juhlallista astiastoa, ei nyt välitetä leikisti hinnasta ollenkaan ♥
Arabian KoKo valkoisena ja ruskeana. Arabian arctic syviä lautasia. Sitten sekalaisia yksittäiskappaleita millä ei nimiä taida ollakaan. Haluaisin kaikki nuo pois (paitsi arctic saa jäädä) ja jotain uutta nättiä ja käytännöllistä tilalle.
Astiastona on puolustusvoimien ylijäämäkaupasta hankitut peltimukit ja -lautaset. Aterimina on Hackmanin Finnline SA-leimoilla.
.
Kaapissa on jemmassa parikin erilaista posliiniastiastoa, joten ei ole mitään painetta hankkia uusia.
M 45
Vierailija kirjoitti:
Mulla valkoinen 24h, mutta sen lisäksi haluaisin jonkun ihanan juhla-astiaston, kun nyt on samat astiat pöydässä arkena ja pyhänä.
Saa ehdottaa jotain oikein kaunista ja juhlallista astiastoa, ei nyt välitetä leikisti hinnasta ollenkaan ♥
Googlasin tuon jonkun mainitseman Villeroy & Boch Gray Pearl -astiaston, se oli kyllä kaunis ja juhlava! Ja Kastehelmi on myös todella kaunis, esim, ruokalautaset ja juomalasit lisäksi tuon 24h:n kanssa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlasin tuon jonkun mainitseman Villeroy & Boch Gray Pearl -astiaston, se oli kyllä kaunis ja juhlava! Ja Kastehelmi on myös todella kaunis, esim, ruokalautaset ja juomalasit lisäksi tuon 24h:n kanssa :)
Ja unohtui mainita, että tietenkin kultaiset aterimet tuohon gray pearliin, avot!!
Vierailija kirjoitti:
Astiastona on puolustusvoimien ylijäämäkaupasta hankitut peltimukit ja -lautaset. Aterimina on Hackmanin Finnline SA-leimoilla.
.
Kaapissa on jemmassa parikin erilaista posliiniastiastoa, joten ei ole mitään painetta hankkia uusia.M 45
Käytännöllinen meno, arvostan :)
Meillä ruokalautaset on Arcticaa, leipälautaset Aino Aallon kirkkaita, kulhot Culinaraa (2 kokoisia), samaten kahvikupit Culinaraa ja jotain vuokia/tarjoiluastioitakin löytyy samaa sarjaa.
Mun mielestä (yllättäen) tuo Culinara on tosi nätti :)
Pari Taika-sarjan mukia on erityisesti tarkoitettu teekupeiksi.
Meillä on arkiastiastona joku opiskeluaikana hankittu vihreäsävyinen vaalea astiasto, muistaakseni ehkä juurikin jonkun jo mainitsemasta Hobby Hallista ostettu. Se toimii edelleen 15 vuotta myöhemmin, vaikka joitain lautasia onkin hajonnut.
Juhla-astiastona on Villeroy & Bochin Old Luxembourg.
Astiahulluna minulla on Teemat valkoisena ja keltaisena, värillinen Paratiisi-, Lumi-, Kesäkukka- ja Villeroy&Bochin New Wave-astiastot. Tällä hetkellä ei ole mitään silmää miellyttävää keräilykohdetta, mutta sellaista odotellessa.
Meilllä on kertakäyttölautaset ja nekin pestään pesukoneessa.
Valkoinen New Wave löytyy ja haluaisin valkoisen new waven.
Lisäksi löytyy aivan saa ta nalli se sti halpisastioita, eivätkä ne pirut edes hajoa koskaan. En itkisi kyyneltäkään, jos parit lautaset halkeaisivat. Niitä on LIIKAA!
Harmi, kun Kastehelmi-sarjan lautaset ovat vain pieniä jälkiruokalautasia tai isoja ruokalautasia (eikö?). Sellaiset välipalalautasen kokoiset, mihin mahtuisi esim 2 leipää, menisi hyvin muuhun astiastooni
No okei, myönnetään, ei minulla ole läheskään koko new wavea. Mutta joka tapauksessa sitä löytyy.
Kattokaas Hermesin astiastoja, mun mielestä ei ees oo kauheen hienoja :D
https://www.hermes.com/fi/en/category/home/tableware/#||Line
Täällä on ihanan romanttisia:
Erivärisiä Teema-astioita arkeen, Paratiisi parempaan kattaukseen. Myös muumimukeja ja muutakin sekalaista ettei pääse kyllästymään. Laseja montaa eri sarjaa, Ikeasta Iittalaan. Ja kaikkea ihan liikaa kun ei meinaa mahtua kaappeihin vaikka keittiö onkin aika suuri ja vitriinejä useampi.
Terv. Astiafriikki
Arkilautasina jotkut muinaiset Ikean yksiväriset beiget, jotka maksoivat 60 senttiä kappale. Ovat kestäneet paljon paremmin kuin aiemmat Pentikin astiat, joihin tuli reunoihin helposti lommoja. Näihin ei mitään.
Tykkään noista myös yksivärisyyden ja hillityn värin takia. Ruoka tosiaan näyttää parhaimmalta juuri sellaisella lautasella. Kuviot on sitten ihan kivoja vaikkapa kahvimukeissa.