Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kerrostaloasuja teidän työpaikalla alempiarvoinen

Vierailija
08.05.2014 |

Olen huomannut omalla työpaikalla että omakotiasuminen on sitä kunnollista normiasumista ja kerrostalossa asuvat hieman huithapelit ja sinkut jotka eivät koskaan yllä näiden ylempien kastiin. Itsellä kerrostalossa omistusasunto. Olen yh eikä ikinä mahdollisuutta ostaa omaa taloa, enkä haluakaan. Pysyvässä virassa olen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ainakaan mitään tietoa miten työkaverini asuvat ja onko asunto oma vai vuokralla. Ja vaikka olisikin, asialla ei ole mitään väliä mihinkään suuntaan. Uskomatonta vouhotusta taas kerran.

Vierailija
2/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi? Esim omakotitalo voi maksaa 250 000 ja kerrostaloasunto 550 000 kuten mun työpaikalla niin miksi olisi alempiarvoinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, mulla on yli 500 työkaveria enkä tiedä edes lähimmistä miten ne asuvat, evvk toisten asumiselle ja niin tuntuu olevan monen muunkin kohdalla

Vierailija
4/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ylpeämpi kun asuin keskustassa omistusosakkeessa. Lasten vuoksi muutettiin taajamaan.

Vierailija
5/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:26"]

Olen huomannut omalla työpaikalla että omakotiasuminen on sitä kunnollista normiasumista ja kerrostalossa asuvat hieman huithapelit ja sinkut jotka eivät koskaan yllä näiden ylempien kastiin. Itsellä kerrostalossa omistusasunto. Olen yh eikä ikinä mahdollisuutta ostaa omaa taloa, enkä haluakaan. Pysyvässä virassa olen.

[/quote]Kuulostaa ihan naisvaltaisen työpaikan touhulta. Oletko joko naisvaltaisesas virastossa tai hoitoalalla?

Vierailija
6/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei varmaan asu pääkaupunkiseudulla? Helsingissä omakotitalo on todella harvoilla...

Vierailija
7/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään samalla työpaikalla olevat, yli 20 v, varmasti tietävät toistensa asumisesta jotain. Kerrostalo on aina 2 ainakin täällä päin.

Vierailija
8/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas ihmetyttää mikä on ap:n työpaikka.

Vierailija
9/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain pomo. Pomo ei halveksi kerrostaloa, mutta rivitaloasumista halveksuu. Niitä ei ole kuulemma rakennettu hyvin, niissä on paljon riitoja yms. Ei ole tietääkseni itse asunut ikinä rivarissa. Mulla haussa asunto rivarista, kun taloa ei ehdi hoitaa ja haluan asua kuitenkin maantasalla. 

Vierailija
10/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

seiska jatkaa että omassa kaveripiirissäni meillä on ehkä vaatimattomin asunto- paritalo Helsingin lähiössä - kaverit asuu paremmilla alueilla kerrostaloissa

Vierailija
11/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:26"]

[/quote]Kuulostaa ihan naisvaltaisen työpaikan touhulta. Oletko joko naisvaltaisesas virastossa tai hoitoalalla?

[/quote]Molempia sukupuolia on suun.yhtä paljon. Ymmärrän suhtautumisen tämän kaupungin muunkilaisena sisäänpäinlämpiävyytenä.ap

Vierailija
12/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuli mieleen, jos asuisin lapsuudenkotikunnassani, missä on tasan kaksi kerrostaloa, varmaan pidettäisiinkin alempiarvoisena. Ne on nykyään osaketaloja, mutta käytännössä lähes kaikki asunnot on vuokrattu. Vain jokunen mummo asuu omassa. Ne olivat ennen liikkeiden vuokrataloja. 

Vierailija
13/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kaikilla otsassa merkki missä asuu.

No haloo, olisko ihan oman pääsi sisällä tuo huonommuus? Jos asuisit ok talossa, niin sitten vertailisit aluetta tai neliötä tai piha istutuksia tai kellä on mökki tai vene

Vierailija
14/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin on oltava puolisollakinbhyvä sosiaalinen status että tulee hyväksytyksi täysin. Itsellä ei ollut joten olen jotenkin outo aina. Haloo, vaan päivittelijät. Eikö kukaan asu itäsuomalaisessa pienehkössä kaupungissa? Ettekö tosiaan osaa kuvitella, millaista voi olla!? Ja en, en voi muuttaa enkä pysty koska on pysyvä virka ja ei mitään takeita muualta saada töitä ja lapsi elätettävänä.ap

Vierailija
15/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisitpä ap, minkälaista on myöntää asuvansa vuokralla. Sen jälkeen on töissäolo yhtä helevattia.

Vierailija
16/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:51"]

Täällä päin on oltava puolisollakinbhyvä sosiaalinen status että tulee hyväksytyksi täysin. Itsellä ei ollut joten olen jotenkin outo aina. Haloo, vaan päivittelijät. Eikö kukaan asu itäsuomalaisessa pienehkössä kaupungissa? Ettekö tosiaan osaa kuvitella, millaista voi olla!? Ja en, en voi muuttaa enkä pysty koska on pysyvä virka ja ei mitään takeita muualta saada töitä ja lapsi elätettävänä.ap

[/quote]

Asun itsekin itäsuomalaisessa pienehkössä kaupungissa enkä osaa kuvitella kastijakoa asumisen perusteella työpaikallani. Etkö voi kertoa millä alalla olet? Ehkä ennakkoluuloa, mutta tuli hoitoala mieleen.

Vierailija
17/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan. Meistä vain yksi asuu omakotitalossa, vaikka ikäjakauma on 21-55. Meidän mielestä me ollaan moderneja, se yksi on vähän jäänyt jälkeen. Mutta tiedän kyllä pikkupaikkakuntia, joilla ajatellaan toisin, olen itse viettänyt lapsuuteni sellaisella.

Vierailija
18/18 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tää joku ikäpolvikysymys? Ite oon keskustakakara, joka väkisellä muutettiin omakotitalolähiöön kymmenvuotiaana, mikä oli äärimmäisen tympeetä, ja totta vie muutin sieltä heti 18 täytettyäni takas ihmisten ilmoille. Ei oo käyny mielessänikään muuttaa lasteni kanssa kantakaupungista minnekään. Ite saavat sit valita asuinpaikkansa kuhan sen aika on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän