Näin paljonnniitä narskuja ja psykopaatteja on. Olet sinäkin varmasti tavannut heitä.
Tämä siis heille, jotka väittävät, ettei heitä muka paljoa ole.
https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/7bff95fd-b78e-4521-850a-b4b8…
”– Suomessa on vuosittain noin 3000 vankia. Heistä siis 450–750 on psykopaatteja. Kokonaisväestössä psykopaatteja on yksi prosentti. Prosentuaalisesti tämä kuulostaa vähältä, mutta Suomen vuoden 2020 väkiluvusta laskettuna psykopaatteja on 55 288. Kärjistäen voisi ajatella, että jokaisessa kunnassa on 178 psykopaattia.
Narsistisia ja antisosiaalisia persoonallisuushäiriöisiä taas on arvioiden mukaan 5–15 prosenttia väestöstä. Suomen väestöstä tämä tekee 270 000–829 000.”
Kommentit (11)
Narsistisen luonnehäiriön diagnoosimääritteitä on laajennettu vuosian varrella ja sen alle tungetaan nykyisin lähes kaikki jotka terpeutti kokee jotenkin vaikeasti määriteltäviksi ja mahdollisesti hankaliksi potilaiksi. Muistelisin jostain lukeneeni että peräti 28% väestöstä olisi narsistiksi diagnosoitavissa. Toisaalta esim. Japanissa sitä ei esiinny lainkaan. Syykin on yksinkertainen, sitä ei diagnosoida.
Vetäisin rajan rikokseen. Jos henkilö on valmis rikkomaan lakia, ja sitä on toista vahingoittava huijaus tai stalkkaaminen, hänet voisi määritellä osaksi psykopatian kirjoa. Muille soisin jo armahduksen, maailma nyt ei vaan ole täydellinen, ei edes silloin vaikka kaikki narsistiksi epäillyt tuhottaisiin (mitä tälläkin palstalla yllättävän moni haikailee).
Sen sijaan että kyttäisimme toisiamme tulisi mahdollisuutta saada oikeutta helpottaa. On aikamoinen prosessi lähteä hakemaan oikeutta esim. väärän tai arkaluontoisen tiedon levittämisestä. Sama pätee työpaikoilla tapahtuviin väärinkäytöksiin. Kiusaamisen kohteelle jää näytön hankkiminen ja kun kyseessä on vaikkapa esimies monet mielummin vaikenevat työpaikan menettämisen pelosta.
Itselläni oli eeppinen esimies joka järjestelmällisesti irtisanoi epämieluisina kokemansa työntekijät. Helppoa, koska kaikki paitsi itse johtaja olivat määräaikaisia. Hänen erikoisalaansa olivat julkiset häpäisyt yhteistyökumppaneiden läsnäollessa. Myöhemmin kuulin että hän siirtyi jo melko nuorena eläkkeelle varhaisen muistihäiriön vuoksi, joten aina ei kyse ole narsismista kun henkilö on hankala.
Ainoan kerran kun vuosituhannen alkupuolella soitin rikosuhripäivystykseen ja kerroin vanhasta seksuaalirikoksesta, päivystäjä osasi kertoa että jos en ole tehnyt rikosilmoitusta, se ei ollut rikos.
Kyllähän sitä on elämässä montakin tullut tavattua.. Riippuu ihan missä piireissä liikkuu. Itse olen lievästi psykopaattinen niin minua ei hetkauta ihmisten rikosrekisterit.
En ole tavannut. Jos olenkin en tiennyt. Jos tiesinkin en välittänyt. Jos välitinkin en tehnyt mitään. Jos teinkin se oli teidän vika.
🤭
Entisessä työpaikassa niitä oli noin 60%. Miten kaikki hullut tonne kasaantuivatkin. Pomo oli hulluin kaikista, kumpa asiakkaat tietäisivät mimmoisten käsissä niiden asiat on.
Monet on aika harmittomia, kun ei kavereita ole.
Huvittaa jotenkin tämä psykojen ja narsistien pakonomainen etsiminen. On erilaisia ihmisiä ja erilaisia henkisiä rakenteita. On niitä uhriutujiakin, jotka näkevät mörköjä ympärillään.
Luulen, että mun muija on narsistinen.
Toii oli aika kova kohtaus tossa pulp fiction elokuvassa kun äiijät oli tappanut vaikka kuinka monta äijää ja lopusssa laitettiin gägeihin ja koiran talutushihnaan ja vedetttiin prseeseeen. Siinä nähdäään että aina löytyy toista toistaaan hullumpia. Mutta lopulta sai kuiitenkin pumppuhaulikon käsiiinsä tämä raiskattu mies ja kykeni sittten kostamaan tämän anaaali raiskauksensa.
Vierailija kirjoitti:
Entisessä työpaikassa niitä oli noin 60%. Miten kaikki hullut tonne kasaantuivatkin. Pomo oli hulluin kaikista, kumpa asiakkaat tietäisivät mimmoisten käsissä niiden asiat on.
Mikä yritys?
Työpaikkojen johtoportaassa olen tavannut. Siellä ongelma on, että jo valmiiksi vallanhimoiselle alistajalle kun antaa valtaa, käytösongelma vain pahenee.