Minne muuttaisit gallup:
Minne seuraavista keskuksista (+ympäryskunnat) muuttaisit jos pitäisi? Ja miksi?
Nykyistä asuinpaikkaa ei saa siis valita.
1.Helsinki
2.Tampere
3.Turku
4.Oulu
5.Jyväskylä
6.Vaasa
7.Kuopio
Kommentit (22)
Oulu, lyhyempi matka Lappiin, mutta kuitenkin meren rannalla.
Asun Espoossa, enkä pois muuttaisi.
Turku. Olen sieltä kotoisin ja joskus varmaan muutan takaisin. Nyt asun Helsingissä, josta tykkään kyllä myös. Suomessa en kovin helposti muuttaisi mihinkään muualle.
Asun Uudellamaalla, mutta Turkuun muuttaisin ja kohta muutan.
Kaarinassa, Raisiossa ja Naantalissa kivoja asuinpaikkoja, ei niinkään ite Turussa.
Jaaa miks? Meri lähellä, halvempaa ku pk-seudulla, pk-seudulle lyhyt matka tarvittaessa, yliopisto, kiva jokiranta ja jotain semmosta
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 12:24"]Ja voi myös kertoa mihin et ainakaan muuttaisi
ap
[/quote]
Helsinkiin ja Vantaalle en muuttaisi enkä Espooseen.
T. 2
Paremmuusjärjestyksessä, Helsinki pois koska asun nyt siellä;
1.Tampere
2.Turku
3.Jyväskylä
4.Vaasa
5. Oulu
6.Kuopio
Saako valita Helsingin, jos asuu Espoossa? Jos saa, niin se, jos ei, Turku, olen sieltä kotoisin.
Kaikista vähiten noista haluaisin Kuopioon, Oulu tulee toisena epämieluisempien listalla.
Jyväskylä tai Kuopio. Olen järvi-Suomesta kotoisin ja nuo maisemat on tuttuja. Asun nyt Turussa, missä viihdyn oikein hyvin, mutta meri ei ole minulle niinkään tärkeä kuin järvet on.
Asun Helsingissä ja olisi kyllä ihan hirveää muuttaa pois täältä mihin tahansa. Turku olisi meren läheisyyden takia kiva, mutten voi sietää turun murretta. Tampere taas kiehtoisi järvien läheisyyden takia, mutten voisi asua koskaan vain sisämaassa. Oulussa olisi meri, mutta se on ihan tajuttoman kaukana Helsingistä.
Jos kaikki sukulaiset, ystävät ja tuttavat muuttaisivat mukanani ja löytäisin myös työpaikan, muuttaisin noista varmaan Turkuun. Hankkisin Peltorit sitä murretta vastaan.
Jos pakko niin Helsinki (oikeesti Espoo) nyt Turussa
Oon muuten huomannu semmosen jännän jutun että Turku ja koko Varsinais-Suomi houkuttelee porukkaa vaan Uudeltamaalta ja Satakunnasta.
Tuntuu et muualla Suomessa on paljon ihmisiä jotka ees oo käyny täällä ja pitää muutenkin aluetta "kaukasena"
Tampere, kakkosena varmaan Turku. Kun asuin suomessa asuin Helsingissä ja se on ehdoton lemppari mutta jos siis olisi pakko asua muualla. Loput vaihtoehdot on liian pieniä ja kaukana
Turku tai Tampere
Molemmista pääsee alta parissa tunnissa lentoasemalle ja laivalle, on näin matkailijalle tärkee asia. Muutenkin etelässä aina asuneena tuntuu noi muut paikat tosi kaukaselta
Kyl mar mää Turkku lähtisi. Mää siäl jo kerra sevverra aikka asusi, et mää pärjä kiälenki pualest. Ja on se muutenkin hieno ja omaleimainen kaupunki.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 12:40"]
Turku tai Tampere
Molemmista pääsee alta parissa tunnissa lentoasemalle ja laivalle, on näin matkailijalle tärkee asia. Muutenkin etelässä aina asuneena tuntuu noi muut paikat tosi kaukaselta
[/quote]
Ei nyt ihan kahtakaan tuntia tosiaan kestä, kun Turusta matkustaa Turun lentoasemalle tai Turun satamaan.
No ei mut niinku jos stadin lentoasemal haluu :D Turusta kyllä kivat laivayhteydet, Ruotsiin tosi nopeesti :)
Vaasaan tai Tampereelle. Nyt asun siis Helsingissä. Vaasassa olisi meri lähellä ja Tampereelta pääsee nopeasti Helsinkiin. Muuten en Tampereesta kyllä tykkää.
Turkuun en muuttaisi, koska murre särkee korvia ja päätä, Oulu on liian pohjoisessa, Kuopio ja Jyväskylä kaukana merestä ja Helsingistä.
Oikeasti en kyllä lähtisi täältä kirveelläkään. Sori, muu Suomi. Vietin lapsuuteni keskellä ei mitään ja se riitti!
Ykkösenä Vaasa ja toinen mahdollinen olisi Kuopio.
Olen itä-suomesta