Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinolo yhdessäasuessa

Vierailija
23.03.2014 |

Rakastan aviomiestäni, mutta oma elämäntilanteeni on nyt sellainen, että olisin mieluiten mahdollisimman paljon yksin, ilman kenenkään ihmisen läsnäoloa. Siis en halua erota, vaan haluaisin olla kotona vaan ihan rauhassa, ilman että siellä on jossain vaiheessa päivää aina joku muukin (työuupumus ja vakava stressi takana).

Lomaa on turha miettiä, koska haluan nimenomaan olla rauhassa, yksin ja kotona. En ole masentunut, vain väsynyt ja siksi aivot ei jaksa ihmisiä. Harrastuksia ja töitä miehellä on, mutta sekään ei riitä, koska jossain vaiheessa se kuitenkin tulee kotiin ja huomaan, että kaipaisin ihan kokonaisia päiviä yksin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joku reissu ulkomaille yksin, käy mökillä jos sellainen on tai muuta sellaista. Mielestäni loma voisi olla hyvä idea, joku vähän pidempi jos sinulla on aikaa niin ehdit rauhoittua siellä. Palaat sitten vaikka kuukauden tai kolmen viikon päästä kotiin :) Aika edullisestikin saa tähän aikaan varmaan lomia ja majoituspaikkoja jos etsii tarkasti.

Vierailija
2/15 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä idea, mutta tosiaan kuten tuossa mainitsin, niin loma ei tule kysymykseen, haluan olla nimenomaan kotona. Aivojen väsymystila ei jaksa myöskään lomailua/uusia paikkoja/muita ihmisiä :/ Haluaisin ihan vaan olla rennosti yksin kotona. Tiedän, ettei tähän ole ratkaisua, kunhan avaudun, kun taas aamusta heti tuli sellainen olo, että "voi ei, mä rakastan tota ihmistä, mutta mä en nyt vaan jaksa kenenkään läsnäoloa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tunteet täällä. Meilläkin aika pieni asunto ja ahdistaa jatkuvasti olla samassa tilassa. Turhaa riitaakin jatkuvasti. Viime viikonlopun mä olin kaverilla toisessa kaupungissa ja nyt mies to-ma alpeilla kavereiden kanssa. Ihanaa olla yksin ja ihana tuntea pientä ikävöintiä. 

Vierailija
4/15 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään mahdollisuutta että mies muuttaisi vaikka pariksi viikoksi vanhemmilleen/kaverille tai jonnekin? Tietääkö ulkopuoliset tilanteesi? Ikäväähän se tietysti hänelle on, mutta varmaan hän sen ymmärtäisi?

Vierailija
5/15 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää on ollut mullekin aina ongelma. Kaipaisin niin yksinäisyyttä, eikä meillä ole edes mitään ylimääräistä huonetta, josta saisin omani. Ei ole paikkaa, jonne voisi vetäytyä yksin lueskelemaan tms. Tähän ei tosiaan ole mitään ratkaisua.

Vierailija
6/15 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mies lähteä lomalle, mökille, muualle? Tai peräti hankkia oman asunnon ja muuttaa pois, jolloin voisit olla yksin kotona ikuisesti. Toivottavasti sinulla on varaa maksaa elämisesi, vaikka mies jatkaa elämäänsä muualla?

Vierailija
7/15 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua erota, koska mies maksaa asunnon? Vaikuttaa vahvasti siltä, että mies ei merkits sinulle mitään muuta kuin maksajaa.

Vierailija
8/15 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös tarvitsen yksinoloa, siis just sitä sellasta, että saan olla kotona ihan yksin. Mulla se ei siis ole mitenkään elämäntilanteeseen liittyvää, vaan olen aina kaivannut ihan omaa aikaa. Mies sen onneksi ymmärtää, ja melko säännöllisesti lähtee pojan kanssa viikonlopuksi vanhemmilleen. Vie myös silloin tällöin pojan isovanhemmille omien pelireissujensa ajaksi. Joskus mulla saattaa olla töitä sinä aikana, mutta usein on ihan vapaata.

Puhu miehesi kanssa, voisiko hän lähteä silloin tällöin viikonlopuksi johonkin? 

Vierailija
9/15 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8: Miten sä tuommosen päätelmän vedit?

-9

Vierailija
10/15 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin alkoi ahdistamaan miehen kanssa asuminen. Noin kolme vuotta asuttiin yhdessä, kohta 2 kuukautta ollaan asuttu omissa asunnoissamme. Ei ole kaduttanut. Ahdistus tosin taisi itseni kohdalla johtua siitä että alitajuisesti ymmärsin ettei meillä ole tulevaisuutta.

Jospa sinäkin saisit ajatuksesi järjestykseen..

Vierailija
11/15 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori vaan, mutta et sä voi vaatia miestäsi olemaan poissa kotoa kokonaisia päiviä. ongelma on sinun puolellasi, ei miehen.

Vierailija
12/15 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mies aina kotona ja nyt oli viikonlopun veljellään ja mulla oli niin mukavaa istua kotona yksin! :D Voisko miehesi lähteä kylään viikonlopuksi/vaikka koko viikoksi? Tai mennä hotelliin?

Vierailija
13/15 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi huonetta.

Vierailija
14/15 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 18:50"]

8: Miten sä tuommosen päätelmän vedit?

-9

[/quote]

Ap haluaa olla yksin kotona, siis nimenomaan kotona, ei mökillä tms. ja kaikesta päätellen hän ei ole töissä (ainakin teksti antaa niin ymmärtää). Ilman miestä hän tuskin voi asumistaan maksaa, joten jos ei halua miehen olevan paikalla, niin  mihin ihmeeseen hän miestä tarvitsee jos ei sen kodin maksajaksi (jossa mies ei saisi olla ap:n ylikuormittuneiden aivojen takia).

Vierailija
15/15 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinkuin kerroin, niin minäkin haluan olla yksin kotona, siis välillä pitempiäkin aikoija kuin työpäivän ajan (vuorotyöntakia mulla joskus arkivapaitakin on). Olen sen miehelleni kertonut, ja koska hän tietää että viikonloppu silloin tällöin parantaa jaksamistani, niin hän sen mulle mielellään antaa kun mahdollista.

Mistä päättelit, että aloittaja ei ole töissä? En tiedä onko, voi olla tai voi olla ettei ole, mutta en minä ainakaan mistään kohtaa edes rivien välistä voinut lukea ettei olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä