Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

D-V I T A M I I N I JA KORONA. Suomessa juodaan paljon lehmänmaitoa.

Maitotyttö
15.12.2020 |

Oikeassa maidossa on D-vitamiinia ja siksi korona ei tahdo iskeä suomalaisiin.

Viinin, teen ja Coca Colan lipittäjien maissa sen sijaan korona raivoaa ja ruumiskasat kasvavat.

Juokaa maitoa!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii vegaanit ja allergikot! Eiku...

2/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan siitä on jo ainakin miljoona tutkimusta tehty osoittamaan, että D-vitamiinilisän käyttö ehkäisee infektioita. Ilmeisesti siitä ei ole jankutettu riittävästi kun vieläkin jotkut epäilee, onko D-vitamiini tarpeellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii vegaanit ja allergikot! Eiku...

Nii on siis muitakii ku vegaaneja ja allergikkoja.

Vierailija
4/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että nykyään kaikki juovat kauramaitoa

Vierailija
5/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidossa on todella vähän d-vitamiinia. Suosittelen ennemmin d-vitamiinilisää.

Vierailija
6/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitolitrassa taisi olla 10 mikrogrammaa D-vitamiinia. Sellainen 20 mikrogrammaa päivässä olisi varmaankin aika hyvä annostus. Käytän itse 50 mikrogramman D-vitamiinitabletteja suunnilleen joka toinen päivä. Välillä syön tehokuurin ja otan joka päivä sen 50 mikrogrammaa.

Vierailija
7/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Youtubessa englantilainen lääkäri Dr Campbell on suositellut jo viime keväänä D-vitamiinilisän syömistä vakavan covid-19-taudin ehkäisyyn.

Vierailija
8/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin pieni on tuo D-vitamiinisuositus vieläkin. Miksi Suomessa ollaan niin liioitellun varovaisia tuon tärkeän vitamiinin annostuksessa?

Itse otan 100 mikrogramman tabletin päivittäin, ja nyt pahimpana korona-aikana vielä lisäksi puolet tabletista, siis 150 mikrogrammaa. Ja hiukan tulee myös joistakin elintarvikkeista. Jo viime talvena otin koko talven 100 mikrogramman tabletin/vrk, ja terveenä olen pysynyt. 

Mainittakoon, että olen jo ikäihminen, eli nuoremmille riittää hiukan vähempikin.

Vierailija
9/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidossa ei ole D-vitaminia. Se otetaan purkista ja lisätään maitoon. Ota siis purkista ne Deet.

Vierailija
10/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suurmaitoa

Vierailija
11/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitolitrassa taisi olla 10 mikrogrammaa D-vitamiinia. Sellainen 20 mikrogrammaa päivässä olisi varmaankin aika hyvä annostus. Käytän itse 50 mikrogramman D-vitamiinitabletteja suunnilleen joka toinen päivä. Välillä syön tehokuurin ja otan joka päivä sen 50 mikrogrammaa.

Riippuu paljonko lehmä on saanut olla auringossa ja onko maidon rasvaan kajottu (homogenointi). Ei maito missään nimessä hyvä d-vitamiinin lähde ole.

Vierailija
12/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tähän aikaan vuodesta on syytä ottaa 100 mikrogrammaa päivässä. Kesällä riittää vähemmän.

Vierailija
13/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisin 100 ja kesällä 50.

Vierailija
14/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinia eivät saa auringosta ne ihmiset (=naiset), joiden täytyy pukeutua burkhaan tai vastaavaan. Jos vain silmät saa näkyä, nekin joskus ristikon takaa, niin d-vitamiinin saanti on olematonta. Ja niissä maissa, joissa naisten on näin pukeuduttava, sitä aurinkoa riittäisi, toisin kuin täällä.

Iranissa esim. on katastrofaaliset koronaluvut, ja mitenkäs siellä pukeudutaankaan..

Vierailija
15/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä juo maitoa. Mutta d-vitamiinia nappaan purkista.

Vierailija
16/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

D vitamiinia saa mm. auringosta, kalasta, sienistä, kananmunista, maksasta, mädistä, kalanmaksaöljy, maidosta, jogurtista, oivariinista ja eräistä juustoista. Ei tarvita mitään pillereitä, jos syö terveellisesti ja on päivittäin ulkona silloin kun aurinko paistaa.

Vierailija
17/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin pieni on tuo D-vitamiinisuositus vieläkin. Miksi Suomessa ollaan niin liioitellun varovaisia tuon tärkeän vitamiinin annostuksessa?

Itse otan 100 mikrogramman tabletin päivittäin, ja nyt pahimpana korona-aikana vielä lisäksi puolet tabletista, siis 150 mikrogrammaa. Ja hiukan tulee myös joistakin elintarvikkeista. Jo viime talvena otin koko talven 100 mikrogramman tabletin/vrk, ja terveenä olen pysynyt. 

Mainittakoon, että olen jo ikäihminen, eli nuoremmille riittää hiukan vähempikin.

Juu, d-vitamiini ei ole vesiliukoinen vitamiini, joten siinä on yliannostuksen vaara, ehkä siksi suositukset 'varovaisia'.

Vierailija
18/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Se on vasta aloittanut leviämisen Suomessa. Aika moni sairastuu, söi D:tä tai ei. Valitettavasti.

Vierailija
19/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

D vitamiinia saa mm. auringosta, kalasta, sienistä, kananmunista, maksasta, mädistä, kalanmaksaöljy, maidosta, jogurtista, oivariinista ja eräistä juustoista. Ei tarvita mitään pillereitä, jos syö terveellisesti ja on päivittäin ulkona silloin kun aurinko paistaa.

Suomessa ei talviaikaan saa auringosta juurikaan d-vitamiinia, koska pitäisi olla enemmän ihopinta-alaa auringonvalolle altistettuna kuin kasvot.

Vierailija
20/40 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

D-vitamiinia eivät saa auringosta ne ihmiset (=naiset), joiden täytyy pukeutua burkhaan tai vastaavaan. Jos vain silmät saa näkyä, nekin joskus ristikon takaa, niin d-vitamiinin saanti on olematonta. Ja niissä maissa, joissa naisten on näin pukeuduttava, sitä aurinkoa riittäisi, toisin kuin täällä.

Iranissa esim. on katastrofaaliset koronaluvut, ja mitenkäs siellä pukeudutaankaan..

Mutta sitten taas Usan pupetti-valtiossa siinä naapurissa, Saudi-Arabiassa ei ole koronaa kuulemma lainkaan, vaikka siellä pukeudutaan vähintään yhtä peittävästi. 

Ettei vain Usa-media kertoisi meille hiukan muunneltua totuutta. Suomalainen media on siinä mielessä alennustilassa, että kansainväliset jutut kopioidaan lähes suoraan CIA:n ohjaamasta amerikkalaismediasta. Kritiikittä.