Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ”noloa” olla alemmin koulutettu kuin naisystävä

Vierailija
15.12.2020 |

Tuntuu vaa vähän kiusalliselta ku tapailemani nainen on tohtori ja ite maisteri joka tietenkin myöskin korkeakoulututkinto mutta ei ihan yhtä hyvä. Ei siitä ole ollut puhetta enkä rehellisesti sanottuna usko että häntä kiinnostaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisterille tuo näköjään voi olla ongelma. 😂

Vierailija
2/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei itsellesi ole ongelma, niin tuskin se sitä on tapailemallesi naisellekaan. Siinä kohtaa se on ongelma, jos oma itsetuntosi ei kestä olla "vähemmän koulutettu" ja alat kippaamaan omassa päässäsi kehittämää pahaa oloa aiheesta kumppanisi niskaan. Jostain syystä tällaisia ihmisiä on, älä sinä ole yksi heistä.

Terv. tohtorisnainen, jonka mies on maisteri. Ei todellakaan haittaa tai vaikuta normaalissa elämässä yhtään mitenkään.

Vierailija
4/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä noloa, kannattaa lopettaa koko suhde ja hengailla samantasoisen koulutuksen saaneiden kanssa. Hyvällä tuurilla he ovat myös yhtä epävarmoja itsestään kuin sinäkin.

Vierailija
5/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä noloa, kannattaa lopettaa koko suhde ja hengailla samantasoisen koulutuksen saaneiden kanssa. Hyvällä tuurilla he ovat myös yhtä epävarmoja itsestään kuin sinäkin.

en kyllä ajatellut lopettaa suhdetta tän takia sentää

Vierailija
6/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot vaan cumu-maisteri, niin luvassa voi myöhemmin olla ongelmia, kun puolisko kypsyy sun järjenjuoksuun.

Vierailija
7/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat kautta linjan koulutetumpia, että väkisinkin noita tilanteita tulee.

Vierailija
8/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikeaksi menee, jos on pakko olla samantasoinen koulutus kuin puolisolla. Se rajaa mahdollisia puolisoehdokkaita entisestään.

Entä jos toinen alkaakin kesken suhteen opiskella lisää? Ero?

Vierailija
9/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi lähempänä johtoa

Vierailija
11/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään miettien tunnen ainakin 3 pariskuntaa, joissa nainen on tohtori ja mies alemmin koulutettu. Miehistä yksi on kai maisteri.

Vierailija
12/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiseltään miettien tunnen ainakin 3 pariskuntaa, joissa nainen on tohtori ja mies alemmin koulutettu. Miehistä yksi on kai maisteri.

...mutta iiiiik miten järkyttävän NOLOA.

ap

Vierailija
13/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen jopa pelkän peruskoulun käyneen miehen joka on naimissa lääkärinaisen kanssa. Ovat olleet jo yhdessä 25 vuotta. En tiedä sitten ovatko kaupungissa ihmiset nirsompia mitä maalla mutta maaseudulla tällaisia pareja näkee paljonkin. Mies saattaa esim. tehdä metsätöitä tai pyörittää maatilaa ja nainen käy kunnalla töissä.

Vierailija
14/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lukenut ei ole viisas.  Maisterius tai tohtorin arvo kertoo siitä, että on ollut kohtalaisen hyvät takamuslihakset, että on jaksanut istua ja lukea. Ihan näin maisterisnaisena totean. Arvostan sitä työtä mitä joku on tutkintoonsa tehnyt, mutta se ei kohota ihmistä paremmaksi kuin minä eikä kouluttamattomampi ole huonompi kuin minä. 

Vierailija
15/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen jopa pelkän peruskoulun käyneen miehen joka on naimissa lääkärinaisen kanssa. Ovat olleet jo yhdessä 25 vuotta. En tiedä sitten ovatko kaupungissa ihmiset nirsompia mitä maalla mutta maaseudulla tällaisia pareja näkee paljonkin. Mies saattaa esim. tehdä metsätöitä tai pyörittää maatilaa ja nainen käy kunnalla töissä.

Mun tyttöystävä on muuten just lääketieteen tohtori.

-ap

Vierailija
16/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tienaat vähemmän

Vierailija
17/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, että jotkut tuntevat alemmuutta koulutuksestaan. Itse olen maisteri, ja miehet dissaavat minua sen takia (kuvittelevat, etteivät kelpaisi minulle ihan vaan alemman koulutuksensa vuoksi!).

Tärkeintä on samanlainen elämäntyyli, arvot, suhtautuminen muihin, suhtautuminen uusiin asioihin. Aloin seurustella peruskoulupohjaisen miehen kanssa, meillä on silti samanlainen elämäntyyli, siisteystaso, tapa olla lasten kanssa, kiinnostus seurata ajankohtaisia uutisia. Koulutuksella ei ole mitään merkitystä välillämme.

Hetken tapailin miestä, joka sitä vastoin seurasi mediasta vain auto-ohjelmia eikä mitään ajankohtaisia uutisaiheita. Hänellä ei ollut yleistietoa ajankohtaisista asioista, eikä häntä kiinnostanut uudet asiat. En pystynyt arvostaa häntä (esim. ei halunnut/osannut käyttää tietokonetta, whatsappia tai nettipankkia).

Vierailija
18/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori ja maisteri on "melkein" sama asia. Sit olis eri juttu, jos toine olis käyny "vaan" ammattikoulun ja toine olis maisteri. Ei siinä mitää nolostuttavaa oo, mut ite ku oon käyny "vaan" lukion ja ammattikoulun, nii kyl siinä tuntis ittesä iha nollaksi, jos toine olis maisteri tai tohtori tai mitä niitä muita on. :/ Ei sillä et korkee koulutus olis jotenki elitististä, mut tavallaan joo…

Vierailija
19/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa, jos kyseinen asia nolostuttaa

Vierailija
20/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu. Etenkään kun minulla on paljon enemmän alaisia ja palkka.