Saako taloyhtiö kieltää ovikoodin luovuttamisen ruokalähetille?
En nyt ymmärrä. Rappukäytävän ilmoitustaululle oli tullut tiedote että ovikoodia ei saa antaa ulkopuoliselle ja tilaaja hakee lähetyksensä alaovelta. Ei ole suoraan mainittu siis ruokalähettejä, mutta ilmeisesti koskee nyt niitäkin. Minä olen olettanut että koodin voi antaa, koska pääseehän rappuun myös esimerkiksi postinjakajat.
Nyt korona-aikanahan ainakin woltilla on ollut käytäntönä kuljetus ilman kontaktia, jättävät siis tilauksen ovelle, soittavat ovikelloa ja häipyvät. Se on ollut oikea introvertin taivaanlahja. Eihän tämä kuitenkaan onnistu jos pitää mennä alaovelta tilaus hakemaan, vai siihen kylmään ja märkään maahanko se pakkaus lasketaan?
Mikä pointti koko ovikoodissa on jos sitä ei saa antaa käytännössä kenellekään? Talon omat asukkaat kuitenkin varmaan kulkevat avaimilla tai niin ainakin itse teen. Aina on riski että joku yksittäinen ihminen käyttää koodia väärin. Paljon turvallisempi oli mielestäni vanha systeemi, eli ovisummeri. En ymmärrä miksi se piti mennä vaihtamaan.
Kommentit (90)
Ei missää tapaukses ! Nehän on ulkomaalaasia ja vääräuskoosia.Tuovat yöllä aika pommin taikka ranaati :(
Kyll on taas niin järjettömiä kommentteja, tyylistä päätellen nuorison. Ei saa jakaa. Jos rappuun ja asuntoon murtaudutaan koodin antamisen vuoksi, toivottavasti varkaus kohdistuu koodin antaneen asuntoon eikä vakuutus korvaa eikä poliisi tutki. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
miksi sitä ovikoodia tarvitaan sitten. kenelle se on tarkoitettu jos talon asukas pääsee avaimella sisään.
Ja nykyään on niitä nerokkaita avaimia, jotka toimivat miten sattuu. Saa venkslata moneen kertaan, ennenkuin lopulta onnistuu paskan saamaan vahingossa auki. Ihan on tuurista, herrasta, kuun, planeettojen, tähtien sijainnista taivaalla ja pimeyden voimista kiinni, kuinka lukko aukeaa.
Koodi on tarkoitettu talossa käyville postinjakajille, sähkömiehille jne. Ei safkantoimittajille. Näin ainakin meillä.
postinjakaja tulee avaimella. sähkömiehet taas sopii asioista huollon kanssa. pitäähän niitten päästä sisään myös itse asuntoon ei vain rappuun. eli mikä on ovikoodin perimmäinen tarkoitus,,,,,,,,
Vierailija kirjoitti:
Koodi on tarkoitettu talossa käyville postinjakajille, sähkömiehille jne. Ei safkantoimittajille. Näin ainakin meillä.
Postinjakajat käyttävät avaimia.
siivojille, kodinhoitajille, vanhustenhoitajille, lastenhoitajille- annamme ja siihen ei kukaan voi puuttua- huomioitavaa on , että et anna sellaiselle joka ei palvele sinua- ei vieraille millään tekosyyllä.
sairaana, jalkakipisissäkin. et voi mennä alas.
huomioikaa tuo ero, ettet päästä ns ulkopuolista taloon josta et tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä koodi on tarkoitettu vain talon asukkaille, ei ulkopuolisille.
Ei mitään järkeä siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Summerit oli kamalia. Asunnottomat soitteli niitä jatkuvasti ja herätti kaikki asukkaat, kun ne halusi päästä lämpimään rappukäytävään nukkumaan.
Saahan nämä yöksi äänettömälle?
Summeri on kätevä. Sen saa pois päältä halutessaan. En halua koskaan yllätysvieraita joten laitan päälle vain kun odotan sovitusti kaveria, sukulaista tai ruokalähettiä.
miksi sitä ovikoodia tarvitaan sitten. kenelle se on tarkoitettu jos talon asukas pääsee avaimella sisään.