Onko muita, joiden ekaluokkalaisella on vielä ns.turvalelu mukanaan kaikkialla?
Mun lapsella on sama lelu ollut mukanaan ihan pienestä.
Kommentit (10)
Mulla oli pentuna mun pupu mukana joka paikassa varmaan 10 vuotiaaksi asti ja oon nykyään ihan normaali. -N21
Mun lapsella ei ollut edes pienenä nk turvalelua.
Yhdelläkään meidän lapsista ei ole ollut turvaleluja koskaan, mutta tiedän tokaluokkalaisen, joka kantaa repussaan pientä pehmolelua joka paikkaan. Ihan normaali ja ihana lapsi on ja en tiedä mikä on lelun kantamisen oikea syy.
No ei ole!!!
onko perheenne tilanne sellainen, että on turvaton olo lapsella?
Outona kyllä pitäisin jos kantaisi "turvalelua" mukanaan.
toki ymmärrän jos lapsen kehitys ei ihan ikänsä mukainen tai olisi jotain sattunut, että tarvitsee sen lelun tai tavaran mukaansa, jotta olo olisi turvallinen.
mulla taas oli 'unimöösa' (siis tietty tonttulakki) varmaan 7-11v joka yö päässä. uskoin, että se estää painajaiset ja normaali minustakin tuli!
Kyllä meidän 11-vuotiaalla on vielä unilelu, joka on aina mukana, jos menee vaikkapa kaverille yökylään. Ja niin on kaikila kavereillaankin. Aina on raahannut unilelua mukanaan reissuilla yms. Toki ei sitä päiväsaikaan raahaile mukanaan, jos menee johonkin. Mielestäni ihan normaalia.
6: Lapsi on joissakin tilanteissa ujo, mutta ei arka. Meidän perheessä on asiat hyvin, lapsi on oikein onnellinen. Jostain syystä lelun kuljettaminen on jäänyt tavaksi.
No mene revi pois sen lelu nyt sitten! Miksi ei saa olla mukana pehmolelua, mulla on avainperänä pieni voimaeläin- Suomihirvi kun rakastan heita -hirvi on ihana eläinhahmo :)))... Mitä vaan voi olla koira,hiiri,nalle...Terveisin.venäläinen.
Ai unilelu? Vai onko se mukana koko ajan?