Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokratyö

Vierailija
07.05.2014 |

Olin työhaastattelussa vuokratyöfirmassa. Haastattelija ei kertonut minulle yrityksestä, johon sijoittuisin, oikeastaan mitään. Tiedän yrityksen vain tarkkuudella "kauppa" (esimerkki, ei ole kauppa). En tiedä yrityksen sijaintia enkä alaa, vaikka ne vaikuttaisivat siihen kuinka kiinnostunut olen ja millä hinnalla suostuisin tekemään. Työn sisältökään ei kovin tarkasti selvinnyt, mutta minusta se kuulosti varsin yksinkertaiselta. Työ on kausityö.

Kysymys kuuluu, miksi rehellisen (?) yrityksen rekrytointi on näin salamyhkäistä puuhaa? Minkälainen yritys ylipäätään käyttää vuokratyövoimaa eikä palkkaa suoraan?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään kokemusta vuokratyöstä?

Vierailija
2/2 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin yhden kesän ja opiskelun ohella syksyllä vuokratyöfirmassa, välittävät työntekijöitä vähän mihinkin hommaan mutta itseäni kiinnosti vain kaupan kassa. Lähettelivät aina viestejä ja välillä soittelivat että pystynkö tekemään tämän ja tämän vuoron. Itselläni ei ole mitään pahaa sanottavaa ainakaan tuosta vuokratyöfirmasta minkä kautta itse toimin.

Kyllä minultakin kyseltiin haluaisinko tehdä jonkin muun alan töitä että kiinnostaisiko mutta tein selväksi että haluan vain näitä kassavuoroja. Pelkkää hyvää sanottavaa itselläni. Ainoa miinus oli ehkä se, että jos et kerran tai kaksi peräjälkeen ottanut tarjottua työtä niin sitten eivät kyllä enää kovin ahkerasti soitelleet ja kyselleet uudestaan. Niin ja kaupan alan palkkakin oli omalla kohdalla vuokratyöfirman kautta parempi. Kun olin oikeassa ruokakaupassa töissä niin maksettiin aluksi aina jotain "80 % tes:n palkasta" tms. Vuokratyöfirman kautta sain suoraan tes:n mukaisen palkan.

Ihmettelen useasti kun monilla on negatiivisia kokemuksia vuokratyöstä. Toisaalta olenkin lapseton opiskelija niin minulle satunnaiset työvuorot ovat plussaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla