Helkkarin kakkukuvat ja leipomiskuvat Facebookissa
Mikä pakkomielle ihmisillä on ottaa kuva joka saatanan piirakasta joka tehdään ? Piirakka leivotaan. Se kuvataan. Se syödään. Ja kakut samoin, kakut edestä ja takaa. Mua ei aidosti oikeasti kiinnosta kenenkään leipomukset, mikä saa ihmiset ajattelemaan että ketään kiinnostaa? Ja turha verrata johonkin lapsikuviin tms. koska ei ole sama asia. Lapsi oppii ja tekee uutta, mutta nää tyypit tekee samoja pöperöitä aina ja uudestaam ja sitten syövät ne. Mä olen saanut vuoden aikana kaksi täytekakkua, leiponut itse niitä ja muitakin juttuja, kokkaan itse eväät enkä syö eineksiä. Ehkä ruoka ja leivonnaiset on vaan niin normaali osa mun arkea että en näe mitään syytä kuvata niitä. Enkä tiedä ketään ketä kiinnostais niitä kuvia nähdä. :D
Kommentit (31)
Ei kiinnosta myöskään muiden lapset paskavaipoissaan tai suunympärysihottumissaan. Miksi luulette, että muut haluavat teidän panopokaaleitanne katsoa?
Sitte ne heleskutan ompelusten ja neulomusten kuvat.
Ja lomakuvat.
Ja hei, mä nykersin tässä pienen kasvimaan.
Voi jumankavita.
Täs on mun mummu.
Ketä kiinnostaa sellanen tenaperä?
Mä tarkotan siis nimenomaan sellaisia ihmisiä joilla on kakkukuvia tyyliin vuodesta 2012 asti... harrastuspohjalta leivoskelen diudiu. Mitähän mummoni ois tuuminu kun heräs aamuviideltä piirakkaa leipomaan, että ihana aurinkoinen aamu ukko taas metällä, leivonpa piirakkaa ihanaa <3 Sanoi että ei paljo vaihtoehtoja ollu. Elintasomammat taas voi hyvillä mieli nukkua piiiiitkään ja sitten herätä hissukseen vatkaamaan kermaa.
Ei en ole katkera, olin kotiäitinä 3v ja nykyisin teen lyhyttä duunipäivää osa-aikasena, olen paljon kotona mutta en kuvaa. Opiskelen työni ohessa. Ihan vaan varuilta sanon tän ennen kun kateuskatkeruuskortti läsähtää tiskiin.
ne kakut kiinnostavat mua tasan yhtäpaljon kun lasten kuvat. niiden "kehitys ja kasvaminen" on mulle yhden tekevää. ja ärsyttää yhtäpaljon kun minna meikäläisen pullapitko.
Mua ärsyttää koko facebook. Se on niin teennäinen. Siis suomalainen häpeäkulttuuri korostuu facebookissa. Eniten ärsyttää, jos pidetään yhteyttä vain facebookin kautta. Miksei voi soittaa puhelimella tai laittaa tekstaria, vaan jotain tärkeetä kysellään facebook-keskustelun kautta. Mul on fb:n käyttö vähentynyt hyvin paljon tässä vuoden aikana. Kohta poistuu sieltä. terv. mielensäpahoittaja
Kyllä huvitti eilen leffassa kun oltiin katsomassa lasten elokuvaa lapsen kanssa. Ennen kuin elokuva alkoi, n.90% mammoista kaivoi älypuhelimen esiin ja otti kuvia pikku piltistään elokuvissa! Ihanata! Itse kyllä olen syyllistynyt samaan turhaan kuvaamiseen (en kyllä niitä faceen tunge vaan kuvat jäävät puhelimen syövereihin) ja onhan se aivan urpoa näpsiä niitä kuvia joka hiivatin tilanteesta. Ja muutenkin räpeltää sitä luuria joka hiivatin hetki.
Mää en kuulu joukkoon. Minusta on kiva katsoa kuvia kuin kuvia. Varsinkin kakkutaitureiden kuvissa kiinnostaa mitä uutta nyt on keksitty. Mua kiinnostaa myös ne kavereiden mukulat, valvotut yöt ja sisustukset. Kannattais varmaan erota koko fb: stä, jos toisten päivitykset noin ärsyttää. Pitäis kohta laittaa kiertoon uusi arkikuvahaastekin, kin fb on hiljentynyt taas. ;)
Musta on kiva katsella kavereiden kakkuja, ruoka-annoksia, lasten ja mummojen kuvia, lomaotoksia ja eläinten kuvia. Minulla on kavereina vain ne ihmiset, joiden elämä minua kiinnostaa. Toisille on tärkeää ruoka ja toisille koirien hoito, ihmiset ovat erilaisia.
Minäkin olen kuvannut lapsiani leffateatterissa ja kesän ensimmäisen raparperipiirakan terassikahveilla. Ne ovat minun elämääni ja omia fiiliksiä. Uskon kyllä, että oikeita kavereita kiinnostaa myös nämä arkisemmat asiat, ei aina voi eikä pidä olla huippua ja loistavaa.
Miksi ihmeessä olette edes Facebookissa kun muiden julkaisut ärsyttää?
Mielummin mä kauniista ja hyvin tehdyistä kakuista kuvia kattelen, kuin joistain räkänokkaisista pennuista kaurapuurot rinnuksilla ihqusti lätäkössä leikkimässä...
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:26"]Kertokaapa mitä SAA julkaista?
[/quote]
Tämä onkin vaikea kysymys!
Ei saa julkaista kuvia itsestään, lapsistaan, maisemista, kodista, ruuista eikä lomilta. Päivityksissä ei saa olla iloinen, surullinen, nokkela eikä salaperäinen. Työasiat eivät kiinnosta ketään, eivätkä kotiasiat. Romanttinen ei ainakaan saa olla, saati kertoa käyneensä konsertissa, teatterissa tai taidenäyttelyssä! Lasten syntymäpäiväpäivitykset ovat niin boooring, ja lenkillä käyminen itsetehostusta.
Ehkä voisi linkittää av:n keskusteluja?
Ja ne sadat kuvat päivässä kakaroista. ja koirista. ihanmistävaan, perkele.
Höh. Mä laitan faceen leipomusten kuvia, kuten myös leivontablogiini.En kakkuja, kun en tykkää täytekakuista (syödä tai tehdä), mutta kaikkia muita leivonnaisia. Se on mun harrastus. Rakastan ruuanlaittoa ja leipomista. Ei niistä tarvitse kenenkään tykätä tai kommenoida. Ne on mun tilapäivityksiä ja laitan kuvia, kun haluan. Moni leipomisesta kiinnostunut kyselee reseptiä, niitä sitten vaihdellaan keskenämme tai kommentoidaan mikä onnistui ja mistä tuli hyvää tai kuka tykkäsi. Ei niitä muiden ole pakko kommentoida.
Mua taas ei kiinnosta pätkän vertaa kenekään sisustukset, kun en yhtään välitä minkäväriset sohvatyynyt joku osti. Joskus saatan tykätä, mutta ei ne sellaiset päivitykset tai kuvat mua haittaa. Lapsikuvat tai matkakuvat ei myöskään inspiroi, mutta en voi sanoa että mitkään kuvat mua haittaisi.
Mua ne ei kauheesti haittaa vaikka ei kyllä kiinnostakaan. Eiköhän sillä haluta näyttää että leivoin ny hienon kaakun, katsokaa, osaan.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:30"]
Miten se sun elämää oikeasti haittaa, mitä kuvia toiset sinne laittaa. Jokainen saa laittaa sinne sellasia kuvia kuin haluaa. Jos et niitä halua katsoa, poista kavereista tai häivy Facebookissa.
[/quote]
Ei se suuremmalti haittaakaan, mutta antaahan se ihmisestä vähän yksinkertaisen kuvan jos se oikeasti kuvailee ruokiaan? :D Toisaalta tyhmänä on helppo olla, ei ole huolta huomisesta. :D