Jos ostan ulkomaanmatkan OMILLA rahoillani, onko miehelläni oikeus
naputtaa asiasta?
Meille tuli eilen hieman kiivaampi keskustelu tästä asiasta. Olen haaveillut ulkomaanmatkasta koko alkuvuoden ja pistänyt säästöön joka kuukausi n. 200 euroa. Mun tulot on 900 euroa / kk josta menee pakollisiin menoihin (vuokranosuus, kännylasku) n. 400 euroa kuussa. Olen siis karsinut omalta osaltani kaiken turhan pois, en ole ostanut vaatteita, en meikkejä, en käynyt kampaajalla (en kyllä käy normaalistikaan), en uimahallissa, lapselle olen ostanut vain välttämättömät kesäkengät ja ulkoilutakin.
Mies alkoi nipottaa kun katselin matkoja netistä että eikö olisi parempi vaan säästää nekin rahat. Mutta kun MINÄ olen itse säästänyt nämä rahat, omista pienistä tuloistani, että MEIDÄN PERHE pääsisi matkalle. Niitä rahoja ei olisi taskunpohjalla jos en olisi nipistänyt omista menoistani. Ja todentotta haluaisin mieheni mukaan mutta en sitten tiedä onko se niin kiva matka jos mies vaa nyrtsii ja laskee senttejä.
Mitä tekisitte? Ostaisitte matkan vain ja ainoastaan itsellenne, vai ottaisitteko miehen ja lapsen mukaan vai peruisitko koko haaveen ulkomaanmatkasta.
Miehelläni on yhtä pienet tulot kuin minullakin ja aina on ollut omat rahat, ainoastaan yhdessä jaetaan tuo vuokra ja netti ja sähkölaskut. Muita kiinteitä menoja meillä ei oikeastaan olekaan, paitsi vakuutus joka tulee 2 x vuodessa. Mies laittaa yhteiseen säästöön rahaa aina kun jotain ylimääräistä kuussa jää (yleensä sillä aina jää kun on niin tarkka rahasta kuten tästäkin viestistä voi päätellä) ja siellä on jo sievoinen summa rahaa.
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 15:51"]
Liikaa maksetaan yhteiskunnan loisille ku säästöön saatte tuista
[/quote]
Missä kohtaa ap puhuu tuista???? Lapsilisän toki saavat, niin kuin jokainen muukin alle 17-vuotiaan omaava.
Ei tuo ole mitenkään mahdottomuus, kun asuu halvassa kaupungissa, ei omista autoa, eikä tarvitse julkisia. Ruuat tehdään itse ja osan saattaa saada vielä leipäjonoista.
Vähän olen kade tämän pariskunnan kurinalaisuudesta, itse olen niin hedoinisti, etten pystyisi :)
Jos miehesi ei halua matkalle, niin mene sinne yksin. Voit perustella tämänkin miehelle niin, että reissaaminen tulee näin halvemmaksi, jos tuhlaaminen ahdistaa. Mielestäni olette kyllä ansainnut reissunne. Kyllä köyhäkin ansaitsee loman muualla, VARSINKIN jos raha on saatu tiukalla säästämisellä.
Matkustelkaa ruotsissa tai venäjällä. Hienoja paikkoja maa täynnä, junalla/laivalla ei millään lentokoneella.
Venäjällä on kesällä kuumempi kuin täällä. Ja venäjä on todella iso alue, eli sinne vain koko perhe.
T:lsdmies30
Yksin matkustaessa matka on lähes yhtä kallis, kun jos otat miehen mukaan
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 15:51"]
[/quote]
Oletko kuulut matalapalkkatöistä? Jos olet töissä, taas kerran yksi todiste siitä, että työt menee väärille ihmisille, eli tyhmille.
Kirjoitit että mies laittaa rahaa yhteiseen säästöön jos jää. Hän siis varmaan harmittelee sitä, että hän säästää yhteisiin rahoihin, mutta sinä sen sijaan itsellesi. Vai?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 16:05"]
Jos eläisin kädestä suuhun tuilla, en todellakaan kävisi matkalla. Onko teistä perheen aikuisista kumpikaan ajatellut tehdä jotain perheen leivän leventämiseksi?
[/quote]
Eiväthän nämä elä kädestä suuhun kun joka kuukausi jää säästöön, haloo!
Kysy mieheltäsi vielä kerran , että lähteekö mukaan, jos ei, ilmoita et lähette lapsen kaa joka tapauksessa . Munkin palkka ei ole kovin iso, silti en käy baareissa,en juo viinaa, en tupakoi, en osta herkkuja vaan säästän ja matkustan koko perheen kaa 2 krt vuodessa.
Joskus suuttuispäissään mies oli sanonut , et peru matka, en lähde mukaan. Olen vastannut siihen vaan, että saa itse perua omalta osuudelta , ainakin itse lähden lapsen kaa sinne joka tapauksessa. Niin eipä perunut, muttei enään uhkaileekaan:)
Mä jättäisin mäkättävän äijän mähisemään kotiin ja menisin lapsen/lasten kanssa matkalle.
Riippuu täysin siitä, miksi mies on matkaa vastaan.
Mun ex oli sellainen, että valitti isoon ääneen, kun rahat on ihan loppu ja tuntui ettei ole varaa elää, elarit oli kalliit ja kaikki oli kallista.
Minä sitten sinisilmäisenä uskoin, että miehellä niitä menoja riitti ja kolmanneksen pienemmistä tuloistani maksoin paljon enemmän laskuja, kauppaan yms, huolimatta siitä, että miehen kaksi teinipoikaa oli meillä kolmanneksen kuusta ja itse olin lapseton.
Jossain vaiheessa sitten aloin ihmettelemään, että miten sillä miehellä voikaan olla aina niin tiukkaa, kun kuitenkin mäkin sain pienistä tuloistani jotain sukanvarteen vaikka paljon enemmän elämisestä maksoinkin. Lisäksi pistin säästöt paljolti yhteiseen hyvään, ostin kunnon patjan meille yms.
Selvisihän se sitten, mies osti itselleen tuhansien arvoisen harrastusvälineen, johon hänellä ei ollut ennen ollut varaa, mutta nyt oli, kun oli saanut niin paljon säästettyä, kun menoja ei ollut paljon muuta kuin puolet lainasta.
Tuon jälkeen aloin vaatimaan, että laskut maksetaan puoliksi ja mies maksaa lastensa ruoat.
Erohan siitä tuli, koska kuulemma lypsin kaikki miehen rahat xD
Ehkä Ap:n miehellä on nyt samanlainen fiilis kuin mitä mulla oli?
Nyt kyllä on niin nuuka perhe etten oo ennen nähny! 1800€/kk ja saatte yli 200€ säästöön!
Miksi et lähde yksin tai kaksistaan lapsen kanssa?
Sinänsä ymmärrän miestä, että jos teillä on tedella pienet tulot, niin matka voi tuntua tuhlaukselta. Ja kun perhe kerran olette, niin sinänsä isommista hankinnoista kannattaisi keskustella, vaikka ne olisivatkin omia rahojasi.
Perustele miehellesi, että kun ilmeisestikin muutenkin elätte aika pihisti, niin se on kiva välillä saada irtiotto arjesta ja olla laskematta senttejä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 15:32"]
Nyt kyllä on niin nuuka perhe etten oo ennen nähny! 1800€/kk ja saatte yli 200€ säästöön!
[/quote]
Et ottanut huomioon että tuo 200 on mun säästöjä, mies säästää myös ainakin 100€ kuussa ellei tule yllättäviä laskuja.
MINÄ en ole normaalisti nuuka, mutta matkakuume on niin kova että olen helposti pystynyt säästämään tuommoisen summa ja onhan mulla silti jäänyt joka kuukausi 300 euroa kaikkeen muuhun :)
Miehen vois kyllä helposti jättää kotiin :)
ap
Miksi mies ei sano suoraan, että häntä ulkomaanmatka ei kiinnosta? Kysy häneltä ja kerro, että hänen ei tietenkään ole pakko lähteä, mutta sinä lähdet joka tapauksessa.
Jos eläisin kädestä suuhun tuilla, en todellakaan kävisi matkalla. Onko teistä perheen aikuisista kumpikaan ajatellut tehdä jotain perheen leivän leventämiseksi?
Mitä te oikein nillitätte 7 ja 8? Jos joku saa 900 e kuussa, niin miten se on teiltä pois, jos tämä onneton onnistuu elämään suu säkkiä myöten ja säästämään??? Ja selvästikään ei eletä kädestä suuhun kun niitä säästöjä on kertynyt ja lapsille on varaa ostaa vaatteet summuut.