Vietittekö jo raskaanaollessa äitienpäivää?
Mieheni kysyi minulta tuossa pari päivää sitten, että vietetäänkö me äitienpäivää jo nyt ensimmäistä kertaa, vai vasta ensivuonna kun vauva on jo syntynyt. Enkä osannut vastata oikein mitään :D
Oletteko siis viettäneet äitienpäivää raskaanaollessa?
Itse olen nyt viikoilla 19+1, eli sikiö alkaa olemaan jo kuin pieni vauva ja minun sisällänihän se on, joten käytännössä olen jo äiti.. Vai olenko? :D
Kommentit (12)
Minä vietin vasta seuraavana vuonna, vaikka viikkoja oli yli 30 kasassa
No, ei vietetty äitien eikä isän päivää raskaussikana. Mikään ei toki kiellä viettämästä,mutta kun yllätyksiä raskauksissa voi tulla ja vois jäädä ikävä fiilis.
Kyllähän tulevaa äitiyttä voi jo juhlia ja vähän fiilistellä :)
Ei, mutta isänpäivää kyllä. Lapsi syntyi siitä noin viikon kuluttua. Tiesimme syntymäpäivän.
Meillä ei vietetty, koska pelkäsin koko raskausajan pahinta, vaikka terve lapsi lopulta tulikin. Mutta eiköhän näissä asioissa voi kukin tehdä tavallaan, ja pieni juhla on aina paikallaan, jos siltä tuntuu! Eli viettäkää nyt ihmeessä, jos kummastakin siltä tuntuu :) !
Ei tullut mieleenkään viettää äitienpäivää raskausaikana. Tiedän niin monta surullista tarinaa raskauksista, jotka ovat päättyneet ikävästi.
En viettänyt, ja ihan hyvä niin, koska sain keskenmenon seuraavana päivänä. Tänä vuonna pääsen kuitenkin viettämään ensimmäistä äitienpäivääni, vauvani on 2 kk ikäinen. :)
Ei ollut tullut pieneen mieleenikään, mutta kaikki onnittelivat myös minua kun äitini luona oltiin syömässä ja nostettiin maljat. Mulle tuli vähän hämmentynyt olo.
Ei vietetty, mutta toki voi viettää, jos se tuntuu mukavalta :)
En ole itse ajatellut viettää. Olen kyllä raskaana viikolla 31+1 ja lapsen olemassaolo tuntuu jo varsin konkreettiselta eli periaatteessa voisin kuvitellakin viettäväni äitienpäivää jo nyt. Voisihan sitä ihan vain syödä vähän paremmin ja ottaa rennosti sunnuntaina, mutta muuten en jaksa kyllä tehdä suunnitelmia, enkä oleta miehenikään sellaisia miettineen. Hyvä, jos muistaa edes, että sunnuntaina on äitienpäivä. Täytyy varmuudeksi aina muistuttaa miestä, että tajuaa muistaa omaa äitään jotenkin. ;)
Itse en ehkä viettäis äitienpäivää..mulla 2 lasta ja ekan kohdalla ei osunut äitienpäivää raskausajalle, toisen kohdalla olinkin jo äiti. Eli en viettäisi, mut mitä sen väliä mitä teette ja mikä teistä tuntuu hyvältä :) itsellä ensimmäinen äitienpäivä vietettiin sairaalassa, jossa olin päivää ennen tullut äidiksi!