onko tässä liikaa, liian vähän vai sopiva määrä astioita?
Matalat ruokalautaset, yhtä kokoa, onkohan halkaisija 21 cm
Keittolautaset, yhtä kokoa, suunnilleen sama kuin matalissa
Leipä-/kakku-/pullalautaset, sama lautanen useammassa käyttötarkoituksessa, halkaisija muistaakseni 15 cm
Kahvikupit+aluslautaset, vetoisuus 2 dl
Muro-/jälkiruokakulhot
Lapsen kaakaomuki, kakku-/pulla-/leipälautanen ja muro-/jälkiruokakulho, lahjaksi saadut
Oma iso aamukahvimuki
Juomalasit, yhtä kokoa, noin 3 dl
Jalalliset lasit, yhtä kokoa, noin 1,5 dl?
Lapsen 2 omaa lahjaksi saatua kuviolasia
Ruokahaarukat, -veitset, -lusikat, pienet lusikat
Keraaminen vuoka/kulho, emalinen uunivuoka, irtopohjavuoka
Iso kattila, pieni kattila, paistinpannu
Taikinakulho
Vispilä, siivilä, kauha, paistinlasta, suppilo, leikkuulauta, yleisveitsi, pieni veitsi, kuorimaveitsi, taikinapyörä, kaulin, pullasuti, kakkulapio, juustohöylä, purkinavaaja, sakset
Tarjotin
Kommentit (8)
Niinpä, mihin sopiva, ja miten monta yksikköä mitäkin on? Ei ainakaan liikaa, paljon vähemmän esim. kattiloita ja pannuja ja erityyppisiä laseja kuin esim. meillä.
Riippuu myös paljon siitä, montako käyttäjää noilla on, ja montako kappaletta kutakin astiaa on. Noin nopeasti katsottuna jäisin kaipaamaan suurempaa salaattikulhoa, salaattiottimia, erilaisia viinilaseja (puna-, valko- ja kuohuviinille), viinipullonavaajaa, desimittaa ja pakastusrasioita (toimivat siis myös eväspurkkina/jääkaappisäilytyksessä).
Nuo jalalliset lasit tosin ilmeisesti toimivat tarvittaessa viinilaseina?
Listatuista minulla ei tällä hetkellä ole ainakaan vispilää, suppiloa, kuorimaveistä, purkinavaajaa eikä taikinapyörää, enkä ole niitä kaivannut. Vispilä tosin on aikaisemmin ollut ja nyt olisi ostoslistalla.
Eihän tuossa ollut kuin kahdet erilaiset lasit ja kaksi eri kokoista kattilaa. Miten jollakin voi olla vielä vähemmän?
Ruokalautasia on molempia 2
Kahviastioita 4, myös pullalautasia
Kulhoja 4
Molempia laseja 6
Aterimia 6:n setti
Pakastusrasioita on. Jalkalasit on viinilasit.
No minä ainakin tulisin noilla toimeen, lisäksi vedenkeitin ja pressopannu kahville. Ilmeisesti ruokavieraita ei käy? Lisää lautasia hommaisin omaan keittiööni, mutta käytössä itse parhaiten huomaat mitä puuttuu.