Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ehkäisy synnytyksen jälkeen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin jäi paha maku tuosta pelkkiä hormoneja sisältävien ehkäisyvälineiden hehkuttamisesta ja vaihtoehdottomuudesta. Itselleni kävi niin, että jälkitarkastuksessa lääkäri lähestulkoon pakotti ottamaan pillerireseptin, ettei käy vahinko... No, ei käynyt vahinko, mutta viiden päivän päästä olin neurologian osastolla vuodepotilaana, koska koko vasen puoli oli tunnoton! Mies joutui pärjäämään 8 viikon ikäisten kaksosten kanssa naapureiden avustuksella kotona! Onneksi toivuin siitä, mutta neurologi määräsi hormoneja sisältävät ehkäisyt pannaan loppuelämäksi.

Ärsyttää tuo sivuvaikutusten vähättely myös lääkäreiden tahoilta. Nyt monta vuotta ilman hormonaalista ehkäisyä eläneenä, olen tasapainoisempi ja jotenkin enemmän oma itseni, verrattuna niihin vuosiin, kun söin pillereitä (siis myös ennen ekaa raskautta). Olen tutustunut hormonittomiin vaihtoehtoihin, kuten Persona-ehkäisymonitoriin ja se on ihan ok, vaikka kiertoni ei olekaan mitä säännöllisin.

Vierailija
2/5 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D  kierukka suoja parhaiten ,  ei pillerit , ja jokainen tietä et heti joku ehkäisy käyttö jos ei halua heti tulla raskaksi uudellen :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Luinko oikein? "imetys toimii ehkäisynä"? 

Ei ihmekään että pienten vauvojen äidit "komeilevat" abortti tilastoissa niin korkealla.

T. tulin raskaaksi vauvan ollessa 2kk, täysimetin max. 3tunnin imetysvälein, kuukautiset eivät alkaneet (no eivät tietenkään kun tulin ensimmäisestä kierrosta raskaaksi!), tämä oli hyvin tiedostettua ja toivottua kohdallani!

Vierailija
4/5 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko luotettavaa tutkimustietoa siitä, etteivät hormonit erity rintamaitoon, ja sitä kautta edelleen vauvaan, ns. hormonihäiritsijöinä?

Vierailija
5/5 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvathan saa äidin hormoneista ns hormoninäppyjä...