2000-luvun alun teinit! Muistellaan mitä ja millaisia meikkejä käytimme :)
Itse meikkaan tässä ja levitin ripsiväriä kunnes mieleeni tuli Lorealin Lash Architect. Muistatteko sen? Sitten oli Max Factorin 2000 calories, Maybellinen Full'n soft ja Volume Express. Oma suosikkini oli tuo Lash Architect ja Volume Express. Kaverini käytti aina Full'n softia.
Mitä meikkejä te muistatte noilta ajoilta? Olisi ihanaa verestää muistoja, eli kertokaa, pliis! 🤩
Kommentit (33)
Minulla oli myös oranssiin taittavat Anytimen meikkivoiteet käytössä. Koska en tajunnut meikkaamisesta mitään ja tietoa ja ohjeita ei ollut samalla lailla saatavilla kuin nyt, kuvittelin että voin kompensoida liian tumman/väärän sävyisen meikkivoiteen laittamalla vastapainoksi mahdollisimman vaaleaa puuteria. Käytin sellaista kivipuuteria ihan älyttömiä määriä.
Käytin myös Lumenen meikkivoidepuuteria, sellainen tummansininen kaksikerroksinen rasia, jossa oli lokero sellaiselle kumimaiselle meikkisienen sukulaiselle. Muistan aivan tarkasti mille tuo puuteri ja sieni haisivat.
Paksu glitterikynä, jonka joku jo mainitsikin. Luomille oli kai tarkoitettu. Minulla oli beigen sävyinen, pakkaus oli sellainen kimalteleva hopeinen.
Lumenen duo-luomiväri jossa oli musta ja kimaltava valkoinen. Kuten jo mainitsinkin, intoa oli enemmän kuin osaamista niin tällä kontrasti-duolla saikin pahaa jälkeä aikaiseksi. Muistan elävästi että lukioaikana kävin koulun vessassa lisäämässä luomiväriä tyyliin joka välitunnilla: halusin että luomeni ovat tuota kiiltävää valkoista siltä kohtaa, missä silmäripset näkyvät luomia vasten kun silmät ovat avoinna. Minulla on ihan suvulta perittynä raskaat luomet, jotka pitäisi meikata juuri päin vastoin eli raskaimmalle osalle tummin väri.
Lumenen tussityyppinen musta kajal, myös alaluomelle.
Käytin sairaasti jotain rusehtavaa Maxfactorin (make-up for make-up artists!) tahmaista huulikiiltoa.
Adidaksen hajuvesi, pidin sitä seksikkäänä mutta oli lähinnä sporttinen, jopa miehekäs. Pyramidimainen pullo.
En keksi oikein mitään onnistunutta asiaa sen ajan meikeistäni. Olen -85.
Vierailija kirjoitti:
Mä en meikannut paljon, mutta Anytime oli käytössä. Lisäksi käytin sitä Maybellinen pinkin värisessä putkilossa ollutta maskaraa, koska sitä mainostettiin Demi-kalenterissa. :)
Se oli suosikkimaskarani :D levitti hyvin väriä.
No tietenkin se klassinen matte mousse ilman mitään poskipunia tai aurinkopuuteria. Naamalle siis vain tasainen moussekerros ja lopputuloksena taikinamainen yksivärinen naamataulu :D Myös oli trendi laittaa valkoista kajaalia silmäkulmiin ja alaripsien tyveen - joku kutsui tätä lookkia nimellä lokinpaskat silmillä.
Myös äärimmäinen sivujakaus hiuksissa mikä lukittiin paikalleen pullollisella hiuslakkaa. Ylioppilaslakkivärjäys (alapuolelta tummat, päältä vaaleat) oli hiuksissa myös muotia.
Matte moussea kunnon kerros nassuun (väärää väriä tietty), Anytimen ripsaria, Seppälän kajalilla pandansilmät, kulmat nypin ohuiksi viivoiksi ja huuliin Anytimen tai Maybellinen pinkkiä tai läpinäkyvää glitterhuulikiiltoa litra :DD
Nykyään teinit osaa meikata.
Vierailija kirjoitti:
Varastin äidiltä Lancomen Juicy Tubes huulikiiltotuubeja :D
Oooooii! 💖💖💖 Mä pidin tuota huulikiiltoa jonain statussymbolina suunnilleen, olisin varmaan pitänyt sun äitiä jonain multimiljonäärinä sen perusteella että omisti niitä 😄 Tuli mieleen Amerikka ja kaikki kauniit rikkaat jenkkinaikkoset.
Jäitkö muuten koskaan kiinni tuosta varastelusta? Haluan ehdottomasti kuulla yksityiskohtia.
Ap
kaikilla oli yves rocherin tai escadan ällömaikeita hajuvesiä. Hieman myöhemmin juicy couturen todella vahvalle haisevat "tuoksut" taisivat valloittaa tuoksutrendit
Vierailija kirjoitti:
kaikilla oli yves rocherin tai escadan ällömaikeita hajuvesiä. Hieman myöhemmin juicy couturen todella vahvalle haisevat "tuoksut" taisivat valloittaa tuoksutrendit
Se tunne kun pääsit ruotsinlaivalla hajuvesikauppaan ja suihkuttelit Escadan testereitä illan discoa varten.
Tein kokeiluja ainakin sinisellä ripsivärillä ja valkoisella kajalilla.
Mulla oli myös jotain todella keinotekoisen hajuisia, mansikan ja vadelman tuoksuisia vartalosuiheita Seppälästä.
Ja ne pikkiriikkiset kulmakarvat, voi apua.
Mua kiusattiin leveistä ja tuuheista kulmakarvoista, ja olin aika intensiivinen niiden nyppimisen suhteen useamman vuoden. Voitte kuvitella mitä se jatkuva nyppiminen tekee, ja miten kulmat nykyään kasvavat. Järkevintä olisi varmaan laittaa ammattilaisella kuntoon.
Hyvä ketju, hauska lukea muiden meikkimuistoja😊
Mä muistan 2000-luvun alussa käyttäneeni Anytimen huulikiiltoja, niitä mulla oli monessa sävyssä. Jo ketjussa mainittu Maybellinen Dream Matte mousse oli kova juttu joskus vuonna 2005. Käytin myös jotain, olisiko ollut Anytimeltä jotain roosanväristä highlighteriä jota lätkin aivan liian paljon. Tuloksena oli sitten nätisti possunpinkkinä kiiltelevä naama.
Mun suosikkituoksu teininä oli Morganin Love de toi, pinkissä pullossa. Ostin aina Anttilasta.
Oi aikoja😂 Olen vuosimallia -89.
http://www.lebook.com/creative/loreal-volume-shocking-advertising-2005
Edellinen jatkaa, tämä oli myös suosikkimaskarani. Harmi, kun poistui markkinoilta, oli oikeasti tosi hyvä.
H&M:llä oli sellaisia body splasheja, ei hajuvesiä mutta jotain niiden sukulaisia. Minulla oli vaaleanpunainen ja turkoosi. Ne tuoksui jollekin imelälle tiskivedelle.
Muistan tuon linkin takana mainitut hiusmaskarat, mutta ne olivat jo ysärillä. Haaveilin kyllä sellaisesta, mutten koskaan ostanut.