Millaisessa työtilanteessa lapsia?
Minkälaisessa työsuhteessa uskallatte tehdä lapsia? Onko molemmilla vanhemmilla ollut vakituinen työ?
Itse sain taas reilu vuoden määräaikaisen työsuhteen, äitiyslomasijaisuuden. Haluaisimme kyllä lapsia, mutta emme uskalla niitä tehdä vielä tällaiseen tilanteeseen. Haluaisin, että olisi työ johon palata äitiysloman jälkeen. Onneksi on vielä aikaa eikä lastensaannilla ole kiirettä.
Kommentit (24)
Mulla kans määräaikainen eikä olla uskallettu hankkia lapsia vielä.
Haluaisin lisätä, että ei se lapsi aina tule just oikeaan aikaan. Itse tein erilaisia sijaisuuksia ja yritettiin lasta samalla, mutta ei tärpännyt. Juuri kun sain sijaisuuden unelmatyöpaikassa, niin tulinkin heti raskaaksi. En voinut jatkaa sijaisena tässä unelmatyössä, kun jäin äitiysvapaille. Töihin palatessa pitää taas löytää sijaisuuksia, jotka ei varmaan niin hyviä olekaan. Mutta tietty olin lasta niin kauan halunnut, ettei harmita, lähinnä huvittaa tuo pikkuisen ajoitus :)
Me ei oltaisi ikinä tehty lapsia, jos olisi pitänyt odotella sitä täydellistä työtilannetta. Elämä on kantanut, vaikka esikoisen saadessa alkunsa minä olin opiskelija ja mies valmistunut, koulutustaan vastaamattomassa työssä. Tokan lapsen aikaan minä työtön, mies oman alan määräaikaisessa työssä (tosin oli melko vahva lupaus siitä, että työ jatkuu). Kolmannen lapsen aikaan minä määräaikainen, mies vakituinen.
Sellaisessa tilanteessa että sitä lasta ei sitten panna vauvana hoitoon rahatilanteen takia.