Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilaatteko netistä vielä 13.6 jälkeen?

Vierailija
07.05.2014 |

Silloinhan tulee voimaan se uusi juttu, ettei palauttaminen ole automaattisesti ilmaista. Ja joitakin muitakin heikennyksiä ilmeisesti.

Mä luulen, et mun tilaamiseni loppuu siihen. Ei voi pelkän kuvan perusteella nähdä onko joku tuote hyvä vai ei enkä ala palauttamisesta mitään maksamaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että muistutit! En aio tilata, jos palauttaminen maksaa.

Vierailija
2/15 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän riippuu kaupasta. Ilmainen palauttaminen ei enää ole sääntö, mutta asiakkaita houkuttelevat nettikaupat voivat yhä sen halutessaan tarjota. Esim. voisin kuvitella, että joku Zalando tai Ellos saattavat yhä tarjota ilmaisen palautuksen, koska toiminta perustuu tuhansiin tilauksiin.

Itse kyllä paljon mielummin tilaan silloin, kun palautus on ilmainen, mutta olen jo nyt tilannut sellaisista ulkomaisista nettikaupoista tai esim. ebay-myyjiltä, joille palautus ei ole ollut ilmainen. Näitä ostoksia täytyy toki harkita paremmin, mittailla itseään koko varten -- ja ainoastaan kerran olen tainnut ostokset palauttaa. Muutoin olen joko pitänyt tuotteen tai myynyt eteenpäin (jos olen alennuksella ostanut, niin pääsee huuto.netissä voitolla myymään).

Vastauksena kysymykseesi: tilaamiseni vähenee entisestään, muttei varmasti täysin lopu. Riippuu siitä, mitkä kaupat ottavat palautusmaksun käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan. Tilaan yleensäkin harkiten enkä palauta ellei tuote on jotain ihan muuta mitä piti olla (esim. vaatteessa tai kengissä väärät kokomitoitukset).

Tiedän että osa tilaa vaatteita tai esim. mattoja useamman ja kokeilee sitten minkä haluaa, mielestäni tällainen on myyjän hyväksikäyttöä ja näiltä ihmisiltä saisi poistaa koko asiakkuuden.

Vierailija
4/15 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan. En ole koskaan palauttanut mitään. Toivottavasti postimaksujen hinnat laskevat, kun ei tarvitse firmojen laskea palautuskulujakin niihin.

Vierailija
5/15 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan sitten enää tilaa. Olen tilannut pääasiassa vaatteita mutta on vaikeaa saada sopivaa vaatetta kun kokomerkinnät on usein mitä sattuu. Palauttamaan joutuu pakostakin tuon takia ja siksi, ettei vaatteen kuvaus aina vastaa todellisuutta.

Vierailija
6/15 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että päästään wt-pummeista tälläkin tapaa eroon.

Vierailija
7/15 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan varmasti, koska en ole kauheasti joutunut palauttelemaan mitään. Tilaaminen edellyttää jatkossa sitä, että vaatteen mitat on tarkasti ilmoitettu. Varsinkin mekkoja tilatessa haluan tietää niska-helma pituuden, koska en viihdy kovin lyhkäisissä mekoissa.

Vierailija
8/15 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 08:47"]

Tilaan. Tilaan yleensäkin harkiten enkä palauta ellei tuote on jotain ihan muuta mitä piti olla (esim. vaatteessa tai kengissä väärät kokomitoitukset).

Tiedän että osa tilaa vaatteita tai esim. mattoja useamman ja kokeilee sitten minkä haluaa, mielestäni tällainen on myyjän hyväksikäyttöä ja näiltä ihmisiltä saisi poistaa koko asiakkuuden.

[/quote]

Juu, onhan se toki myyjän tarjoaman palvelun hyväksikäyttöä, että tilaa vaatteen kahdessa eri koossa ja palauttaa sen ei-sopivan. Näin teen itse usein, kun olen "kahden koon välissä". En kyllä ymmärrä mitä paheksuttavaa tässä on. Joillakin firmoilla (esim. Peter Hahn) on omassa palautussyiden koodiluettelossakin yhtenä mahdollisena palautussuunä joku "tilasin useita kokoja sovitettavaksi" -tyylinen.

Vierailija
9/15 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti tilaan. Eikös jotkut firmat jo ilmoittaneet että heillä jatkuu ilmainen palautus, mutta mielestäni niin ei tarvitsisi olla. Itse en palauttele yleensä, enkä myöskään halua ostaa tuotteita jotka ovat jo jos kuinka monella käyneet pyörimässä soviteltavana.

Tuo sovituskoppi-tilaaminen on mielestäni järkyttävää. Zalando kertoo että tilauksista puolet palautetaan?

Vierailija
10/15 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 08:49"]

Tilaan. En ole koskaan palauttanut mitään. Toivottavasti postimaksujen hinnat laskevat, kun ei tarvitse firmojen laskea palautuskulujakin niihin.

[/quote]

Sama.

Vierailija
11/15 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan muutenkin useimmin ulkomailta -> palauttaminen on maksanut aina.

Viimevuosina en ole tilannut enää mistään ellokselta ja muusta missä ei voi laatuun luottaa, tai voi, laatu on surkeaa. Jos nyt muutaman ostoksen vuodessa joutuu lähettämään takaisin, niin ei mun talous siihen kaadu.

Vierailija
12/15 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:28"]

Kyllä varmasti tilaan. Eikös jotkut firmat jo ilmoittaneet että heillä jatkuu ilmainen palautus, mutta mielestäni niin ei tarvitsisi olla. Itse en palauttele yleensä, enkä myöskään halua ostaa tuotteita jotka ovat jo jos kuinka monella käyneet pyörimässä soviteltavana.

Tuo sovituskoppi-tilaaminen on mielestäni järkyttävää. Zalando kertoo että tilauksista puolet palautetaan?

[/quote]

Mulla kävi Zalandon kanssa näppivirhe ja tein tilauksen kahteen kertaan. Laitoin samantien asiakaspalveluun viestiä että toinen on turha.... Vastauksena oli että älä nouda, se sitten palautuu heille aikanaan.

Vierailija
13/15 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vaan että rajoitatte sitä turhaa tilailua. Pienentää mukavasti hiilijalanjälkeä kun ei kustin tarvitse polkea edestakaisin.

Vierailija
14/15 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en voi tietää sopiiko vaate minulle ilman kokeilua.

Harmi, tilaan nimittäin esim Ellokselta ja Zalandosta aika usein, varsinkin ekasta. Tälläkin vkolla lähtenyt 2 tilausta ja 3vkoa sitten tilaamani vaatteet meni palautukseen viimevkolla.

Vierailija
15/15 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 08:47"]Tilaan. Tilaan yleensäkin harkiten enkä palauta ellei tuote on jotain ihan muuta mitä piti olla (esim. vaatteessa tai kengissä väärät kokomitoitukset).

[/quote]

No eihän tuo siitä tee maksullista jos saat väärän tuotteen ja palautat sen vaan tässä isketään näihin "tilaan joka kokoa ja väriä yhden ja sit valitsen kotona minkä otan ja palautan loput" asiakkaisiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän