Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka asut maantasalla (myös omakotitalo).

Vierailija
07.05.2014 |

Talvella luultavasti pidät ovet lukossa jottei hämärähemmot pääse sisälle mutta mites kesällä? Onko ovi aina kiinni ja lukossa koska kesällähän niitä hämärähemmoja vasta onkin liikkeellä?!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lukossa tottakai kun nukumme tai olemme poissa kotoa. Muutoin ovi on auki.

Vierailija
2/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on tapana laittaa ovi kiinni.

Yllättäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ovi auki päivällä silloin kun ollaan kotona. Yöksi pannaan lukkoon samoin kuin silloin kun kaikki lähtevät jonnekin ja talo jää tyhjilleen. 

Vierailija
4/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovi on aina lukossa, vaikka oltaisiin kotona. Omakotitalossamme on tiloja kolmessa kerroksessa ja kun kaupungissa asutaan, en uskaltaisi mennä esim. suihkuun jos ovi olisi lukitsematta.

Vierailija
5/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kesäisin pihan ovi auki, voihan siitä joo hipsiä hemmot sisään.

Vierailija
6/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivisin ovi on auki. Olen huomannut sellaisen oudon asian, että jos mies on kotona, en kauheasti välitä, onko ovi lukossa vai ei. Jos mies on reissussa, lukitsen oven aina illalla. En tiedä, miksi näin. Ei mun mies ole mikään action sankari , joka taltuttaa kaikki hullut, mutta ilmeisesti hänen seuransa tuo jotain turvaa :)

Vierailija
7/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotona ollaan ovi, josta pääsäntöisesti itse kuljetaan, on aina auki. Lukossa vain jos ei ketään kotona. Kesällä on auki ovi takapihan terassille ja etupihan kulkuovi. Ja asumme maaseutukunnan isohkossa taajamassa.

Pihalla monesti auton ovet yön yli auki ja pyörät olleet pihassa 20 vuotta lukitsematta.

Täällä kyllä uskaltaa kauppaankin mennä ja jättää auton pihaan lukitsematta.

Vierailija
8/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on kadunpuolen ovet lukossa. Kum lapset leikkivät pihalla, pihaovi on lukitsematta sen aikaa. Huomaisimme silloin kyllä heti, jos joku pyrkisi edes pihaan, saati sisälle.

Vierailija
9/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 08:04"]Meillä lukossa tottakai kun nukumme tai olemme poissa kotoa. Muutoin ovi on auki.

[/quote]Tulkoon sisään jos uskaltaa.. On mulla kaulin.

Vierailija
10/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ovet lukossa.

Tai joskus kesähelteellä saattaa takaovet  olla auki, mutta silloin ollaan varmasti kotona tai siellä takapihalla.

Vierailija
11/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai meillä on ovet aina lukossa, AINA

Vierailija
12/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina auki, eikä ole pahemmin hemmoja hiippaillut.

Vierailija
13/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöt on ovet lukossa ja tietenkin päivisin, kun olemme töissä/koulussa. Asumme niin rauhallisella alueella ettei tarvitse miettiä mitään hämärähemmoja. Ihanaa!!

Vierailija
14/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus hämärähemmot liikkuu siellä missä on tuudittauduttu turvallisuudentunteeseen. kaikenlaisia taulukauppiatakin voi eksyä ovelle ja jos se on auki niin tulevat sisälle ja sitte lähtee vaikka lompakko. ovi aina lukossa tietysti!

Vierailija
15/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on päivisin ovet auki, silloin kun ollaan kotona. Asutaan avoimella paikalla ja naapurit on lähellä ja meidän etupihalle näkee joka puolelta, joten ei ole tullut edes mieleen, että joku hämärähemmo yrittäisi päiväsaikaan sisälle.

Vierailija
16/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Yhdysvalloissa omakotitalossa, ja pidän aina ovet lukossa ja avaimet taskussa jos menen pihallekin tupakalle. Avaimet siksi, että en vain luota lukkojen laatuun ja pelkään että takaoven kakkoslukko menee itsestään kiinni. :) romulaatua tämä rakentaminen. Ja asun siis yksin.

Vierailija
17/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivisin meilläkin on ovet auki kun ollaan kotona. Öisin ja poissaollessamme toki lukossa.

Vierailija
18/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asutaan ja ovi yleensä auki, kun ollaan kotona. Lukossa öisin ja silloin, kun olemme poissa. 

Meillä myös aika taajaan asuttu alue, joten en usko, että kukaan ei huomaisi, jos hämärähemmo yrittäisi sisälle. Eiköhän joku rivarinaapureista sen olisi jo karkoittanut. 

Uskon, että jos joku haluaa luvatta sisälle, se tulee, oli se ovi auki tai kiinni. 

Sen vuoksi mua enemmän pelottais asua jossain, jossa ei ole naapureita (vaikka siinäkin toki puolensa). 

Vierailija
19/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut lapsuudesta saakka että ovet on lukitsematta ja viime kesään asti ovet oli auki. Sittenpä kävi niin

että olin suihkussa ja teini kaverinsa kanssa kokkaili keittiössä. Yks kas oli keittiössä

seissyt virolainen mies kaupittelemassa jotain puukoristeita.

Eipä ole ovet enää lukitsematta, nuoret pelästyivät pahan kerran.

Vierailija
20/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 08:34"]

Olen tottunut lapsuudesta saakka että ovet on lukitsematta ja viime kesään asti ovet oli auki. Sittenpä kävi niin

että olin suihkussa ja teini kaverinsa kanssa kokkaili keittiössä. Yks kas oli keittiössä

seissyt virolainen mies kaupittelemassa jotain puukoristeita.

Eipä ole ovet enää lukitsematta, nuoret pelästyivät pahan kerran.

[/quote]

Onpa tuo minun viesti oudosti jaoteltu ja sanatkin pomppii riveillä. Mistäs johtuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi