Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin poissa töistä syys-lokakuussa sairauden vuoksi ja työnantaja haki sairauspäivärahaa

Vierailija
15.12.2020 |

Toimitin kaikki todistukset työnantajalle ajoissa, lääkäri kirjoitti pätkissä sairauslomat. B lausunnot toimitin Kelaan omakätisesti heti kun lääkäriltä ne sain. Nyt sain kelalta viestin, että sairauspäivärahahakemukseni odottaa lisätietoja lääkityksestä ja kuntoutuksesta.
En siis itse ole hakenut kelalta mitään, sairauslomani loppui jo marraskuun puolessa välissä ja palasin omaan työhöni.
Soitin Kelaan ja kysyin mitä tietoja he nyt kaipaavat, en ymmärtänyt viestiä.
Kerroin kaikki tarvittavat asiat puhelimessa ja Kelan työntekijä kirjasi asioita.
Jäin miettimään että mikäli kela evää työnantajan hakemaan sairauspäivärahahakemuksen lokakuulta, mitä seurauksia tästä etuuden epäämisestä minulle henkilökohtaisesti olla?
Saan jo aivan tavallista palkkaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kiinnostaa, jos kela evää työnantajan hakeman sairauspäivärahahakemuksen, eli ei saa korvausta Kelalta sairauspäivistäni, voiko työnantaja periä minulta esim palkasta ”menettämänsä” rahat?

Vierailija
2/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnantaja voi mitään sille jos kelasta tulee hylky. Ei tietenkään voi jättää sinulle palkkaa maksamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työnantaja voi mitään sille jos kelasta tulee hylky. Ei tietenkään voi jättää sinulle palkkaa maksamatta.

Ei maksamatta, mutta kai se voi periä sairausloman ajalta maksamaansa palkkaa?

Vierailija
4/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut että Kela epäisi työnantajalta tuotta.

Työnantajahan toimii täysin oikein, eikä sulle sinänsä kuulu koko asia. 

Vierailija
5/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti kuukausipalkalla? Ei sulta peritä takaisin yhtään mitään.

Vierailija
6/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lääkäri unohtanut laittaa maininnan lääkityksestä ja kuntoutuksesta B-lausuntoon? Kai otit itsellesi siitä kopion?

Vierailija
7/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut että Kela epäisi työnantajalta tuotta.

Työnantajahan toimii täysin oikein, eikä sulle sinänsä kuulu koko asia. 

Minulle tuli viesti että Kela tarvitsee tietoja lääkehoidon ja kuntoutuksen toteutumisesta. Sillä tavalla se minulle kuuluu, että minun täytyy osata vastata Kelalle. Siitä vastauksesta/vastaamatta jättämisestä varmaan riippuu sitten se että saako työnantaja niitä korvauksia.

Vierailija
8/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko lääkäri unohtanut laittaa maininnan lääkityksestä ja kuntoutuksesta B-lausuntoon? Kai otit itsellesi siitä kopion?

En ottanut kopiota. Toimitin vaan eteenpäin.

Vierailija
9/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti kuukausipalkalla? Ei sulta peritä takaisin yhtään mitään.

Kyllä, vakituisessa virassa, kuukausi palkalla.

Vierailija
10/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työntekijä on sairaslomalla työnantajan kuuluu hakea kelalta sairaspäivärahaa, siinä on myös karenssi. Sairastellessa maksat työnantajalle silti rutkasti enemmän kuin työnantaja saa susta sairaspäivärahaa. 

Vierailija
11/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun työntekijä on sairaslomalla työnantajan kuuluu hakea kelalta sairaspäivärahaa, siinä on myös karenssi. Sairastellessa maksat työnantajalle silti rutkasti enemmän kuin työnantaja saa susta sairaspäivärahaa. 

Olin 3 kk saikulla täydellä palkalla.  Työnantaja saa osasta sairaspäivärahaa. Minulle ei palkattu sijaista, ei siis lisäkuluja. Työni teetettiin työkavereilla oman toimen ohella tai työt jätettiin tekemättä.  Rahallisesti työnantaja sai KELA:n massit. Muutenkin hyötyi kun en ollut kuluttamassa WC-paperia yms työpaikalla. 

Vierailija
12/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä liittyi miten asiaan?

Vierailija
13/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko jättänyt lääkkeet ostamatta?

Vierailija
14/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: