Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on aikuislukiossa? Pääseekö sinne automaattisesti? Voiko valikoida aineita ja tehdä ilman, että

Vierailija
15.12.2020 |

tähtää yo-tutkintoon? Mitä aikuislukio maksaa suunnilleen? Millaista on oppilasaines? Muuta aikuislukiosta, mitä haluat kertoa?

Kommentit (6)

Vierailija
2/6 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko kysyä että kuinka yksinkertainen tuo kysyjä oli?? Ei mihinkään toisen asteen kouluun kukaan automaatisesti pääse, kyllä ihan kaikkiin pitää hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinne pääsee kaikki, luulen. Oma kokemukseni on Otavan opistosta, jossa voi suorittaa lukio-opintoja kokonaan etänä. Ilmoittauduin pitkään matikkaan, ei ole maksanut mitään, mutta en tiedä ihan tuoretta tilannetta.

Vierailija
4/6 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pakko kysyä että kuinka yksinkertainen tuo kysyjä oli?? Ei mihinkään toisen asteen kouluun kukaan automaatisesti pääse, kyllä ihan kaikkiin pitää hakea.

Kuka tässä on yksinkertainen? Kyllä aikuislukioon pääsee automaattisesti, sinne ei ole keskiarvorajaa.

Vierailija
5/6 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ap, mutta vastaan. Sinä taidat itse olla sellainen. Ei ap tietenkään tarkoita sitä, että tuosta vain voisi kävellä tunnille, vaan onko jotain karsintaa tms.

Vierailija
6/6 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi suorittaa vaikka yhden aineen. Jos tähtää YO-tutkintoon, on siinä tietyt kriteerit.

Aloittajien taso on hyvinkin kirjava, mutta kyllä se heikoin aines karsiutuu aika nopeasti pois. Motivaatio on etenkin vanhemmilla opiskelijoissa erittäin korkealla, ja he tsemppaavat myös nuorempia. Tosin, jos opetus on täysin etänä, et välttämättä tapaa ketään opiskelijatovereitasi, joten tuo tsemppaus jää puuttumaan.

Itse kävin aikuislukion aikana, jolloin kaikki opetus oli lähtökohtaisesti lähiopetusta (nykyisin kai enimmäkseen etäopetusta tms.). Totesin silloin, että koulunkäynti on ihan kiva harrastus, mutta se läksyjen tekeminen käy työstä. Eli vaikka oli lähiopetustakin, se varsinainen oppiminen tehtiin kuitenkin itsenäisesti kotona. Etenkin kielet ja matematiikka teettivät paljon töitä.

Aikuislukion nettisivuilta löydät aiheesta varmasti paljon enemmän tietoa kuin täältä. Mm. pääsyvaatimuksista, ja hakemisesta/ilmoittautumisesta ja maksuista läydät ajantasaista tietoa sieltä. Itse olen ko. koulun käynyt 1990-luvulla, joten systeemit ovat varmasti monellakin tapaa muuttuneet siitä.