Tajusin juuri että ostin pesukoneeni yli 12v sitten, eikä sitä ole huollettu kertaakaan :O
Kuinka kauan nuo toimii yleensä ilman ongelmia?
Yhden hengen talous, kone pyörähtelee 2-3krt viikossa ja hyvin on pyörähdellytkin! Merkki Whirlpool.
Milloin on big bang odotettavissa? :O
Kommentit (24)
Mulla taitaa olla täsmälleen saman ikäinen. Sitten kun hajoaa, ostetaan uusi, eipä noita juuri huolleta. Tietysti nukkasihdin vois puhdistaa ja ehkä jonkun puhdistustabletinkin joskus käyttää...
Silloin tällöin olen puhdistellut sitruunahapolla, nukkasihdin myös ja antanut koneen aina kuivaa hyvin. ap
Niin? Oma pesukoneeni on syksyltä-2003 eikä sitä ole huollettu millään lailla. Merkki on Indesit.
Vierailija kirjoitti:
Pesin juuri pyykkiä 24v vanhalla Upolla. Toimii kuin junan vessa.
Sama tuoksu ollut jo 20 wuotta.
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Ei sellasta olekaan kuin pesukoneen määräaikaishuolto.
Mutta siinähän on moottori? ap
Itselläni on 25-30v Whirpool ja toimii edelleen. Kiertovalitsimen olen joutunut pariin kertaan ruuvaamaan takaisin kiinni( vaatii hieman työkaluja). Tuohon aikaan koneet tehtiin kestäviksi. Nykyiset on ns kertakäyttötavaraa.
Mulla Upo 17 vuotta, yhden hengen talous. Hyvin toimii ja toivottavasti jatkaakin toimimista, en halua uusia vedenpihtaajakoneita.
Mulla 15v vanha kone eikä huollettu/korjattu kertaakaan. Hyvin toimii. Rosenlew.
Mun pyykkikone ostettu syksyllä 2001 eikä ole huoltoja tarvinnut kertaakaan. En ole mitenkään erikoisesti pessyt hapoillakaan tms. Nukkasihdin tyhjentänyt varmaan kerran-pari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellasta olekaan kuin pesukoneen määräaikaishuolto.
Mutta siinähän on moottori? ap
Siinä moottorissa ei ole mitään säännöllisiä huoltokohteita.
t. eri
No jopas on helppoja kilometrejä näillä koneilla. Hyvä jos toimii jatkossakin :)
ap
Meillä edellinen pesukone oli käytössä (ja annettiin toimivana eteenpäin) yli 30v. Nykyiset on olleet 15v eikä ole tarvinnut korjailla. Samoin muut laitteet, ainoastaan apk on vaihdettu 13v jälkeen.
Mulla saman ikäinen Bosch, hyvin toimii. Kuivausrumpu oli vuodelta 2003 ja se hajosi juuri.
Taitaa pesukoneista saada kuitenkin nykyään irti ihan hyvin käyttövuosia. Oma kone mölissyt tuolla nurkassa vuodesta 2011.
Parikymmentä vuotta ilman korjauksia toiminut Miele pyykinpesukone alkaa olla tiensä päässä. Pesee edelleen puhtaaksi, mutta on ryhtynyt liikunnalliseksi: linkouksen alkaessa ryhtyy tanssimaan pitkin kylppäriä.
On ollut todella kovassa käytössä, nyt on aika vaihtaa vähän toisenlaiseen koneeseen.
Tiskari, noin 30 vuotta vanha Rosenlew, vaihdettiin pari kuukautta sitten uuteen sitten uuteen.
Meillä on 15 vuotta vanha Za"Nussi" ja vielä se jaksaa painaa puhdasta pyykkiä päivästä toiseen, Italialaista laatua A la mamma Mia.
Voi ei, nyt vie se heti öljynvaihtoon ennenkuin
kone hajoaa.