Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ihme, jos kukaan ei käy kosmetologilla tai kampaajalla!!

Vierailija
06.05.2014 |

Tänään oli vapaapäivä, joten lähdin kaupunkini (keskisuuri kaupunki etelässä) keskustaan pyörimään ja mielessä kävi varata jotain kivaa kasvohoitoa tai kampaamoaikaa tai...kyllä te tiedätte, se fiilis kun haluaa hemmottelua ja rahaakin löytyy, niin mikä ettei! Ikävä kyllä jouduin reilun kahden tunnin mittaisen kierrokseni päätteeksi lähtemään kotiin kera itsehoitotuotteiden (marketista, jee).

Yritin ensin löytää kauneushoitolaa, jossa olisi kohtuulliset hinnat. Minulle "kohtuullinen" tarkoittaa sitä, että ainakin peruskasvohoidon (30-45min.) saa viidelläkympillä. Eipä onnistunut; viidelläkympillä olisi saanut joko kynsien geelauksen, ripsien/kulmien kestovärjäyksen tai jalkahoidon. Mitään näistä en halunnut, mutta kun en löytänyt parempaakaan, ajattelin kysyä josko joltain löytyisi aikaa samantien tai tunnin, parin päähän vaikkapa jalkahoitoon. Ensimmäisessä paikassa sanoivat, että hoitola menee tänään aiemmin kiinni, toisessa todettiin että "nyt on kiire", kun oli yksi asiakas jonka kynnet olivat koristeluvaiheessa. Kolmas piti oveaan vain rakosellaan (hoitola sijaitsee kauppakeskuksessa) eikä kukaan vastannut huhuiluuni. Neljännessä paikassa katselin hyllyllä olevia tuotteita ja odotin, että työntekijä vapautuu puhelimesta. Tajusin pian, että juoruaa omia juttujaan jollekin kaverilleen takahuoneessa (josta näki minut koko ajan) ja selvästikin välttelee kontaktia. No, eipä siinä sitten mitään, ehkä kampaajalle saisi lähipäiville ajan?

Kampaajia oli useita lähistöllä joten mietin ensin mitä halusin ja lähdin kyselemään. Ensimmäinen paikka oli kohtuuhintainen, mutta heillä ei ollut aikoja kolmeen viikkoon, joten jatkoin matkaa. Toinen olisi ottanut vaikka heti asiakkaaksi, mutta kun varmistin hinnan, se olikin 20e kalliimpi kuin listassa, eikä korttimaksu käynyt. Juttu haiskahti, joten jätin välistä. Kolmas ja neljäs olivat kiinni tai muuttaneet eikä netistäkään löytynyt ajantasalla olevia tietoja, viides oli todella kallis eikä paikka vakuuttanut muutenkaan (nuoria, ehkä viime keväänä valmistuneita kampaajia?) joten annoin olla. Kuudes mainosti lainvastaisesti miehille halvempaa hintaa kuin naisille, se siitä.

Tässä istun, tein äsken itselleni itse jalkakylvyn, kasvohoidon ja kynnetkin laitoin kuntoon. Hiusväri on kaapissa, pitää kysyä josko kaveri leikkaisi vähän latvoja. En yhtään ihmettele, miksi suomalaisella kauneusalan yrittäjällä menee päin helvettiä- palvelu on sinnepäin, hinnat katossa ja asiakas on välttämätön paha! Meiltä puuttuu kokonaan sellainen muiden maiden osaava, MYYVÄ palvelukonsepti, jossa ollaan aloitteellisia ja ainakin ystävällisiä. Minne rahoissaan olevat naiset tässä maassa kiikuttavat rahansa, ulkomailleko? Pitääkö reissata Suomen rajojen ulkopuolelle saadakseen hemmottelua kunnollisella hinta-laatusuhteella?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrättekö ihmiset, että yrittäjienkin on elettävä jollain? Kasvohoitoa ei tee missään puolessa tunnissa. 50e on naurettava summa kunnon hoidosta.

Vierailija
22/29 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa on sopiva hintataso ja hyvä palvelu. Ainakin kylpylöissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, Helsinki Day Spa tarjoaa satasella tunnin mittaisen kasvohoidon jossa on kolme tai neljä eri vaihetta. Sain lahjaksi tämmöisen vähän aikaa sitten, ja paikka oli todella hieno ja palvelukin loistavaa! Ap, suosittelen että käyt paikan nettisivuilla tutustumassa, jos Helsinkiin ei ole liian pitkä matka?

Vierailija
24/29 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:28"]

Miten niin kukaan ei käy, jos aikojakaan ei ole vapaana? ;)

Mutta joo, on tuo kuluttajalle kallista lystiä Suomessa.

[/quote]

Enemmän mua pisti silmään nuo, jossa palvelua ei saatu, tai paikat olivat kiinni. Onhan se loogista, että hyvissä paikoissa jonot on pitkät ja asiakkaita riittää. Ja näistä aloittaja sai sitä asiakaspalveluakin, vaikka itse tuotteesta ei päässyt nauttimaan.

Vierailija
25/29 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä käyn myös Suomessa ollessani erilaisissa hoidossa. Ei ole ollut mitään ongelmia. Ajat varaan etukäteen, aina olen saanut hyvää palvelua ja hinnatkin ovat kohtuullisia. Eikä Suomessa ole minusta erityisen kallista. Suomessa maksan hiustenleikkauksesta tai tunnin hieronnasta yleensä noin 45-55 euroa. Vertailun vuoksi Yhdysvalloissa (missä asun) maksan näistä 60-70 dollaria tippeineen, eli hintaeroa ei juuri ole.

Olen käynyt Tallinnassakin joskus kylpylässä, ja siellä oli hieman edullisempaa, asiakaspalvelukin oli ihan hyvä. Yhden kokemuksen perusteella en tosin voi oikein sanoa mitään Tallinnan hoitoloiden asiakaspalvelusta yleisesti. Mielestäni olen kuitenkin saanut kaikkialla hyvää palvelua, etenkin täällä Yhdysvalloissa, jonka asiakaspalvelun tasosta moni suomalainen yritys voisi kyllä ottaa oppia.

Vierailija
26/29 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään vielä se, että kauneusalan yrittäjien maailmankuvaan ei tunnu mitenkään sopivan se ajatus, että kaikki eivät ole kauhean kiinnostuneita muodista ja itsensä tälläämisestä. Tästä jää asiakkaalle nolo fiilis.

Olen noin 35-vuotias asiantuntijatehtävissä työskentelevä äiti, jolla on pienet lapset ja krooninen aikapula. Minulla on oma pukeutumistyyli ja olen mielestäni ihan viehättäväkin, mutta arjessa haen helppoja ratkaisuja.

Minulla olisi rahaa käydä kuukausittain kampaajalla ja kasvohoidossa, mutta ajanpuutteen ja hyvän asiakkuussuhteen puutteen vuoksi en sitä tee. Sitten kun menen, tyttö/mummeli pyörittelee silmiään nähdessään hoitamattomat kulmakarvani tai painostaa minua leikkauttamaan vaikeasti laitettavan ja ostamaan suoristusraudan. Totean, että eipä tämäkään ollut minun paikkani.

Unelmissani minulla on vakikampaaja ja kosmetologi, jotka oikeasti tietävät mitä tarvitsen eivätkä yrittää muuttaa minua. He saavat vaikka lempeästi piikitelläkin minua boheemiudestani, ja ostan heiltä mielihyvin tuotteen, joka helpottaa eikä vaikeuta elämääni.

Vierailija
27/29 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:24"]Minne rahoissaan olevat naiset tässä maassa kiikuttavat rahansa, ulkomailleko?

[/quote]

Olet rahoissasi, mutta valitat kalliista hinnoista?

Kuulut niihin, joiden mielestä sinulle pitää maksaa kunnon palkka, mutta muiden pitää tyytyä roposiin.

Vierailija
28/29 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun oli ekaa kertaa nuorena naisena kosmetologilla tokaisi hän, että Sullahan on viikset. Halusi heti poistaa ne vahalla ja vielä ilmaiseksi. Ei kovin mukava fiilis ollut :D

Vierailija
29/29 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aloittanut, mutta etkö ykstoista tiennyt ettei kukaan vaurastu sillä että maksaa aina pyydetyn hinnan?? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi