Saako mobiiliosoitteen omistajan selville?
Hei,
en nyt tarvitse mitään moraalisia saarnoja, kun hävettää jo muutenkin niin paljon.
Eli tilanne on tämä. Laitoin exälleni viestin humalassa hänen kotisivujensa kautta, jossa toin totuuksia julki "nimettömänä".
Nyt sähköpostiini oli tullut automaattinen vastausviesti, jossa näkyy, että lähetetty mobooliosoitteesta xxx... Sähköpostin osoitteesta ei voi saada henkilöllisyyttäni selville.
Eli kysymykseni on, että onko tuon mobiiliomistajan osoitetta eli omistajaa tavan pulliaisella mahdollisuuksia saada selville? Minua hävettää nyt niin paljon, että tekisi mieli itkeä.
Tiedän, olen tyhmä sun muuta, mutta toivon, että joku nyt rauhoittaisi minua/antaisi minun kuolla häpeään. Voi itku miten hävettää.
Kommentit (5)
Poliisi ei ala tekemään tutkimuksia jos uhri ei tee rikosilmoitusta. Älä murehdi ap kyllä kaikki järjestyy!
Jos tekee ilmoituksen poliisille (tai on tuttu töissä operaattorilla), jäät kiinni.
Valitettavasti sinut saa helposti kiinni, jos tekee poliisille ilmoituksen. IP-osoitteen (myös mobiiliyhteyden) poliisi selvittää 5 minuutissa ja siitä helppo selvittää kuka liittymän omistaa. Vaikka olisit käynyt jonkun välityspalvelimen kautta (vaikka hidemyass) kirjoittamassa, on poliisilla silti keinonsa selvittää kuka lähetti ja mitä. Täydellistä anonymiteettiä ei netissä ole, ei edes paljon kohutussa Tor-ohjelmistossa.
Voi kiitos vastauksista! Nyt putosi kivi sydämeltä! Kyse ei siis ollut mistään uhkailusta tms. vaan annoin hänen vain ymmärtää, kuinka ärsyttävä hän on sun muuta. Harmittaa. Mutta lohdullista tietää, ettei henkilöllisyyttäni saa muut selville kuin poliisi! Ja mitään sellaista en kirjoittanut, mistä poliisi voisi kiinnostus. Kiitos vastauksista!