Mitä maksaisit vuokraa mökistä Lapissa kauniin joen rannalla. Ei hienouksia, mutta tilaa löytyy ja tunnelmaa.
Kommentit (50)
En mitään, koska en suurin surminkaan lähde jouluksi kotootani mihinkään.
En mitään. Varsinkin näin talvella minulle saisi maksaa muutaman kuukauden palkan ennen kuin lähtisin viikoksi tuonne värjöttelemään.
Jos ei ole edes pesukonetta niin 200€
Mökin rakennusvuosi? Kunto? Varustelu? Koko? Nukkumapaikkojen määrä? Etäisyys palveluista? Etäisyys naapureihin?
En mitään. Minulle saisi maksaa siitä, että lähden kotiani huonompiin olosuhteisiin.
Joudut maksamaan mulle bensat ja elinkustannukset.
"ei hienouksia" eli ei ainakaan juoksevaa vettä ja ulkohuussi. En tulisi edes ilmaiseksi.
Jos ei löydy astianpesukonetta ja nettiyhteyttä, en lähtisi ilmaiseksikaan. Perusmukavuudet kuten sähkö ja suihku on tietty ilmiselvät vaatimukset.
Romanttinen hirsitalo joen rannalla. Ulkovessa, sauna. Ei juoksevaa vettä. Keittiö ok. Jääkaappi myös. Grillikatos. Vene. Rak. Vuosi 40-luvun lopulla. Tie perille tietysti. Lämmitys leivinuunissa tuvassa. Myös öljy-ja kaasukamiinat. Aurinko sähköä rajoitetusti. Kuinka paljon antaisit arvoa sähköistykselle?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei löydy astianpesukonetta ja nettiyhteyttä, en lähtisi ilmaiseksikaan. Perusmukavuudet kuten sähkö ja suihku on tietty ilmiselvät vaatimukset.
Puhelimen netti toimii moitteettomasti.
Vierailija kirjoitti:
Mökin rakennusvuosi? Kunto? Varustelu? Koko? Nukkumapaikkojen määrä? Etäisyys palveluista? Etäisyys naapureihin?
Etäisyys palveluista 24 km. Nukkumapaikkojen määrä 5. Tai 10 menisi aika helposti. Varsinaisia makuuhuoneita 4.
Parista tonnista lähtisin, käteisenä kiitos. Noilla spekseillä en tod. ajelisi yhtään halvemmalla talviaikaan Lappiin lomaani kuluttamaan. Oikeasti, aika harvassa on moisista ylellisyyksistä unelmoiva. Mullakin on sähkötön kesämökki, jossa viihdyn loistavasti pakkasettomaan aikaan kaminaa lämmitellen, mutta jos ajelen kaamosaikaan kokonaisen päivän pohjoiseen viettämään Lomaa niin odotan kohteelta aika paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Parista tonnista lähtisin, käteisenä kiitos. Noilla spekseillä en tod. ajelisi yhtään halvemmalla talviaikaan Lappiin lomaani kuluttamaan. Oikeasti, aika harvassa on moisista ylellisyyksistä unelmoiva. Mullakin on sähkötön kesämökki, jossa viihdyn loistavasti pakkasettomaan aikaan kaminaa lämmitellen, mutta jos ajelen kaamosaikaan kokonaisen päivän pohjoiseen viettämään Lomaa niin odotan kohteelta aika paljon enemmän.
Mitä pitäisit ykkösasioina? Palveluita vai mökin ominaisuuksia? Luonnon lisäksi kansallispuistoa suht lähellä.
Enpä juuri mitään. Askeettinen elämä on suurten ikäluokkien juttu. Siinä ei ole mitään pahaa, että mökillä on sisävessa, Netflix ja poreallas.
Entä muina aikoina vuodesta, mikä kiinnostaisi eniten? Joesta saa kalaakin. Harjusta, haukea, ahventa, taimentakin.
Eli huussi ja ei juoksevaa vettä. Minä en maksa mitään. Joku kalastusremmi boi maksaa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Entä muina aikoina vuodesta, mikä kiinnostaisi eniten? Joesta saa kalaakin. Harjusta, haukea, ahventa, taimentakin.
On siis Kemijoen sivuhaara, eli lohi ei valitettavasti nouse. Muuten ei mikään pieni puro.
Se että siellä on sängyt 10 hengelle vaatii myös sen, että keittiö, oleskelutilat, saunat ja kylppärit on mitoitettu samalle määrälle. Haluaisin nähdä sen porukan, joka 10 hengen voimin jonottaa ulkohuussiin tai hoitaa tiskit sähköttömässä ja vedettömässä tönössä.
Itse hlökohtaisesti skippaan kaikki kaksi makuuhuonetta, mutta majoittuu 12, joska se yleensä tarkoittaa sitä että oleskelutilat on täynnä nukkujia. En halua viettää lomaani väistellen jokaisessa nurkassa nukkuvia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siis Kemijoen sivuhaara, eli lohi ei valitettavasti nouse. Muuten ei mikään pieni puro.
Olin just sanomassa, että jos ei kalapaikkoja oltu mainittu, niin en mitään.
Onko siellä vene?
Sincc
Jos vene löytyy ja kalastusluvat on järkevän hintaiset, niin voisin vuokratakin.
Seuraavassa elämässä sitten ..
Olen niiten Kemijoen juoksuja kolunnut jo monena kesänä ..
500