Näettekö ikinä unta, ettette saa ulko-oveanne lukkoon ja koette jonkin vaaran olevan tulossa?
Näen jostain syystä usein tätä painajaista ja se aina tuntuu yhtä todelliselta. Lukko ei toimi ollenkaan, vaan ovi avautuu yksinkertaisesti työntämällä. Ja olen varma, että joku on tulossa pian.
Kommentit (8)
Minulla painajaisissa tapahtuu aina juonenkäänne. Viimeksikin oli raivohullu hevonen talon ulkopuolella, mutta jotenkin se pääsi sisälle ja minä vaan menin silittämään sitä "hyvä heppa jne". Se on vaan jotenkin absurdia. Ensin kauhea pelko ja paniikki, mutta sitten kun pakoon ei enää pääse niin hyväksyn vaan asian. Herätessä on aina vähän "mitähän vattua?" -olo.
Mulla toistuu usein tuo lukkouni. Yritän saada lukkoa toimimaan, mutta ovi avautuu työntämällä ja lähiasunnoissa on epämääräistä porukkaa jonka jostain syystä tiedän haluavan meille.
Myös raivohullu hevonen on toistuva aihe.
Väitän, että unessa olen todella hyväksynyt kuolemani. Esim. monesti olen ollut jossain kielekkeellä ja väistämättä pudonnut. Ihan aluksi pudotessa mahasta kipristänyt, mutta sitten laittanut silmät kiinni ja hyväksynyt, että tässä elämä oli intensiivisen rauhantunteen vallatessa koko tietoisuuden.
Itsekin näen lukko-unia. Että laitan paniikissa oven lukkoon ja kun varmistan että on lukossa, niin ovi avautuu helposti kahvasta painamalla. Inhottavaa.
Talo symbolisoi sinua itseäsi, joten elämässäsi on jotain joka toistuvasti uhkaa rikkoa rajojasi tai rikkoo ne etkä pysty estämään sitä vaikka yrität. Sitä alintajuntasi sinulle kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin näen lukko-unia. Että laitan paniikissa oven lukkoon ja kun varmistan että on lukossa, niin ovi avautuu helposti kahvasta painamalla. Inhottavaa.
Näen samanlaista unta. Tuossa unessa olen aina lapsuudenkodissani, ulkona pimeää ja olen yksin talossa.
En ole koskaan nähnyt moisia unia.
Teillä täytyy olla jotain ahdistusta tms.
Olen nähnyt, tai siis "nähnyt".